• lije

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Hallo!
    Fru mamma: har du tagit dig ur "tycka synd om känslan" ?
    Mamma Kalmar: ditt jobb är väl nog motion-själv sitter jag still hela dagarna!
    En himmelsk drog: bra jobbat med att motstå pizza! Min man sitter jämt o äter chips/godis

Igår var det fastedag och idag har jag räknat mina points! Tänkte köra fastedag i morn oxå el på torsdag!!!

Hur går det för er andra?? Inte hört av er på ett tag!!

• lije

Spökplumpen: blev det vägning? Jag smygvägde mig idag och de va ju inte så kul men väntat efter 5 dagars svullande! Hade inte gått upp fr förra veckan mer ön något hekto men som sagt målet att nå 62 -siffror på 3 veckor känns avlägset....
    Som jag skrev tidigare så tycker jag inte att fastedagarna är så jobbiga, är nästan mindre hungrig då än när jag äter enligt VV! Iofs kan jag bli lite matt ibland! Det jobbiga är ju planering och om man ska iväg, brukar lägga upp det så att jag fastat de dagarna när det inte är något särskilt! Gäller att hitta sånt som är mättande men ger få kalorier!!

• lije

Spökplumpen: vad väger du och hur lång är du (om du vill säga :)
    Är ju segt när man inte har jättemkt att gå ner! Men det är ju bra att ta några dagar att skriva upp ich kanske räkna hur mkt kaloriernas äter!
    Min våg kan bete sig så oxå!

Jag har varierat dagar, ibland två i rad, ibland 3 per vecka ibland två! Detta beroende på vad jag ska göra under veckan!
    Äter 20 G havregryn t frukost( gröt) och några hallon och lite mjölk! 100 G torskfike m 20 G citronsås (arla) och 100 G blomkål t lunch alt kycklingfile och sallad lr så! Tomatsoppa är bra oxå tycker jag! Sen lägger jag lite kalorier på mjölk i kaffet :)

• lije

Då har du ju inte jättemycket att gå ner (tänker jag :) så det går ju lite trögare! Jag är bara 160 och väger ungefär som du så jag har några fler kilon kvar!

Jo det är ju lättare att stoppa när man väger maten! Iaf för mig som vet ungefär hur mkt kalorier det är i mat, eftersom jag hållt på VK!

• lije

Grattis carmelia :) bra jobbat!!
    Spökplumpen: vad slutade det på när du räknade ihop det?

Igår var jag rätt hungrig under fastan faktiskt men det gick! Imorse var det minus 0,6 tror jag! Kommer inte ihåg vad jag låg på förra veckan! Men 64.4! 1.6 kilo till så är jag på 62 kilos strecket!! Kanske går ändå :)

• lije

Efters du gått ner så är du ju på rätt väg! Jag brukar ligga på 1300-1500 när jag vill gå ner!
    Spännande med fastan, som sagt första dagarna kan vara lite jobbiga! Varmt te/soppa fyller ut ich mättar oxå :)

• lije

Hur har det gått idag då SP?? Och hur har du "råd" med grädde ? (Avis ;)
    Vet inte om jag vägde mig direkt efter men fr ons t tors denna vecka hade jag gått ner 1 kilo men mkt av det har jag ju säkert gått upp om jag skulle väga mig i morn- mkt vatten som försvinner...

• lije

Fru mamma: haha har inte heller tänkt lämna tråden :)
    Bra jobbat.. Håller med om att de är så peppande att höra er kämpa!! Spännande att höra ditt resultat i morn :)

• lije

Popcorn är smaskigt :) jag brukar iofs dricka en del cola light på helgerna! Lite ångest inför sommaren, kommer va ledig mkt och då är det svårt med maten tycker jag...

• lije

Skönt att höra, då kör vi som vill på!

SP: hur gick vägningen? Var de fler som hade vägning idag?
    Jag vägde mig idag igen för att se hur mkt jag gått upp efter fastan när jag ätit vanligt men jag hade gått ner 0,3 till så nu är det 64.1! Hoppas jag lyckas äta vettigt under helgen trots två middagar m vänner....

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor