Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

En himmelsk drog: ja, det känns riktigt bra faktiskt, hoppas bara att det fortsätter i samma takt, för då är jag snart där jag vill vara :) raw food pizza... Vad är det?

• Fru Mamma

Spökplumpen: haha, "veckans komet", schysst titel ;)

det som förvånar mig mest är att dom här 8,5 kilona försvunnit utan någon regelbunden träning (utöver mina sedvanliga försök till att gå långpromenader som lyckas en eller två dagar).. Hur kommer det sig? Beror det bara på min uteslutna choklad eller?
    Önskar att jag hade en sådan där fancy våg som talar om hur mycket fett man har, så att man kunde veta mer exakt var man förlorar kilona, för jag märker då fan ingen förändring på kläderna, förutom ett par byxor, men dom andra som är i samma storlek då? Krymper dom mer och mer varje gång jag tvättar dom eller? ;) shit alltså... Det jag märker att jag gått ner på det är ansiktet och brösten... Jag hade inga stora rattar förut, men herregud, snart är jag nog fan nere på a-kupa och det är en stor sorg! Kan man inte ta lite från magen och häcken (som är bred som en ladugårdsdörr) och stoppa in i brösten? Hahaha

• Fru Mamma

Lije: håll ut, det blir bättre! De sista kilona är mycket svårare att få bort. Men en svullardag skadar inte, om man håller det till EN dag, så känner du att du behöver det just idag, så tycker jag att du ska ta en sådan dag.

• Fru Mamma

Spökplumpen: det är inte så att din våg fått fnatt? Låter inte så kul att fettprocenten ökar, men å andra sidan så går du ju ner i vikt ;) du kanske skulle styrketräna lite för att få fettprocenten att minska (funkar det?)?

• Fru Mamma

Carmelina: åh, grattis! Jättebra jobbat, och ett helt realistiskt mål inför veckan :)

• Fru Mamma

Mammakalmar: Gud vad härligt att gå till frisör :) är salladerna på Max goda?

• Fru Mamma

Jag måste, måste, måste köpa nytt batteri till vågskrället, nu har den fått allvarliga störningar, sist jag vägde mig så gick jag upp 5 kilo på ungefär 10 sekunder, sen helt plötsligt hade jag gått ner 10, så jag vet inte om jag ska lita så mycket på den just nu ;)

I helgen satte jag ihop ett litet hemmaträningsschema som jag faktiskt hållt mig till sen i måndags :P (jag är jättestolt :P) får hoppas att jag klarar av att hålla det, och utöka det allteftersom, annars får jag prova en annan approach, för träna måste jag göra nu, annars kommer jag fastna.
    Jag har börjat få lite panik angående viktminskningen nu, konstigt nog... Det är nästan så att jag försöker komma på ursäkter för att lägga av, och varför vet jag inte! Jag menar, det är ju inga negativa tankar som kommer, det är bara "oj, såhär lite har jag inte vägt sen strax innan jul år 2007" och då genast börjar jag tänka "jamen, en extra smörgås/lite choklad/what ever skadar nog inte", men jo, det gör det. Hittills har jag lyckats stå emot, och jag ska fortsätta lyckas stå emot!

• Fru Mamma

Mammakalmar: ska nog prova en sallad på Max på fredag, vi kör storhandling då och då är det tradition att äta på max eftersom vi aldrig skulle hinna hem och fixa middag i tid.. blev det någon träning?

• Fru Mamma

Carmelina: det är skönt på sätt och vis när man går igenom skåpen hemma och inte hittar det man letar efter ;) dom få gångerna som jag gör så, så brukar det sluta med att jag snor ett par majskrokar av dottern och muttrande sätter mig i soffan :P

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor