Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Idag vägde jag 82,2 efter världens största, lyxigaste frukost på sängen, lite nyfiken på vad jag vägde INNAN jag orsakade att jag nu ligger i fullkomlig matkoma, men hade liksom inte riktigt möjlighet att väga mig förrän efter frukosten :P -0,2 är ju inte mitt bästa resultat, men jag har iallafall inte gått upp i vikt :P

• Fru Mamma

Hjärtemamma: jättebra jobbat ju! Du ska se att det snart går snabbare! :) du måste bara komma över tröskeln först :)

• Fru Mamma

Ååååh, jag måste bara dela med mig av min glädje och min förvåning! Trots att jag åt grillat tills hela jag var en fyrkant, och trots att jag druckit två FLASKOR vin och ätit ORÄKNELIGT mycket kakor, snax och tårta så har jag bara gått upp från 82,2 till 82,8 idag!!!!! Faaaan vilken bra födelsedag! Jag är så GLAD!!!! :D sen märktes det tydligt att magsäcken krymp lite, för det blev stopp efter typ hälften av vad jag brukar äta när jag har svullardagar i vanliga fall, OCH jag åt inte upp hela tårtbiten som jag tog till mig!!!! :D

• Fru Mamma

En himmelsk drog: skitbra jobbat! Och tack :)
    Carmelina: min magsäck har nog krympt rätt rejält bara det att jag inte tänkt på det, igår blev jag stoppmätt på två hotdogs och ca 100 gram potatissallad :O tack för grattiset :)

• Fru Mamma

Åh, herregud... Idag slog det mig med full kraft att jag faktiskt bara har ett år kvar tills jag är halvvägs till 50... (Jag har haft konstant åldersnoja sen jag var 16, och det är först idag som jag faktiskt insett att jag fyllt 24...), sååå... Idag har jag ätit, ätit, ätit, ätit och sen som omväxling så åt jag lite till.. Jag insåg redan imorse att jag var "tvungen" att ha en tycka-förbannat-synd-om-mig-själv-dag och bestämde då att okej, jag får EN sådan dag, imorgon blir det botgöring genom en relativt lång promenad och storstäd.

• Fru Mamma

Vad duktiga ni är, allihopa! Förlåt att jag varit lite off, hoppas att kunna ändra på det nu!
    Ser att det är många som fått bra resultat denna veckan och det är superkul att läsa, jag blir så peppad!

Jag lyckades hålla mig till att äta allt möjligt skräp en dag, sen återgick jag till kaloriräkningen, jag la dessutom in alla kalorier som jag åt den dagen, och jag åt bara knappt 50 mer än vad som är "tillåtet", så jag kände mig otroligt duktig faktisk!

Jag ställde mig på vågen idag, men tänker inte avslöja någon vikt förrän imorgon eftersom det är först då jag har invägning, men det känns JÄKLIGT härligt att se framsteg på vågen :)

Och jag kan säga som såhär: jag tänker inte lämna tråden efter dom här 8 veckorna, förlåt ts ;) men jag behöver faktiskt den extra kicken som det ger att vara här. Jag har försökt räkna kalorier många gånger förr, och inte klarat av mer än en-två veckor, så jag anser faktiskt att det är trådens förtjänst att jag lyckats hålla mig såpass bra som vad jag faktiskt gjort. Tack för att ni peppar så himla bra, och för att ni är så duktiga, jag ser upp otroligt mycket till er allihop!

• Fru Mamma

Lije: men jag tänker INTE väga mig innan morgonkaffet, haha ;) jag har hetsdruckit typ 2 liter vatten nu ikväll ^^ gick förbi godishyllan på affären idag, och just då kände jag INGENTING, inte en enda tanke på "ååååh, vad gott", trots att jag var tvungen att titta på en chokladkaka som sonen höll upp och frågade något om. Men sen, när jag kom hem... Shit vad sugen jag är! Men vatten är mumsigt och popcorn är också himla gott faktiskt :P

• Fru Mamma

Lije: Det kommer att gå galant! Vi ser till att hålla liv i tråden så att vi kan hämta stöd när vi behöver det, alla här kommer vara värsta hunkarna när sommaren är slut! (Jag vet att jag går ner i vikt av att svettas som en liten gris iallafall :P).

• Fru Mamma

En himmelsk drog: just face it: vi älskar tråden! :) och ja, av någon konstig anledning är det jäkligt mycket lättare att ljuga för sig själv än för andra. :)

• Fru Mamma

Hej på er, gott folk! Jag har gått ner från 82,8 (fredagens synd satt kvar i måndags när jag vägde mig för skojs skull, så jag räknar därifrån) till 80,3, så på en vecka är det -2,5 och sammanlagt har jag gått ner 8,5. Helt klart nöjd!

Idag har jag ätit noll och inget än så länge, eftersom ungarna bestämmer mat på fredagar och dom valde pizza och jag har ALLDELES för dålig karaktär för att låta bli, så jag vräker i mig alla tillåtna kalorier (om jag orkar hela pizzan, vill säga) nu ikväll istället :P

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor