• Almonds2

Brio Happy - världens sämsta barnvagn?

Köpte en brio happy förra året och jag måste tyvärr säga, svensk design är inte vad den har varit. Börja med en mjuklift som saknar slå över bärremmarna, helt livsfarligt. Risken finns att man tappar den ena och då kan ni ju gissa vad som händer. Köpte regnskydd från brio, höll en månad sedan läckte det så det var en pöl i liggdelen. Vagnen knirrar och gnisslar redan efter 5 månader. Nu 10 månader efter köp går inte svivelhjulen fram att ta av, svensk vinter gör sitt. Lagren i framhjulssviveln är så glapp så man undrar hur länge den kommer hålla. Designmässigt är vagnen ett stort misstag, ryggdelen går att i två lägen och det är för lite. Grenremmen sitter för långt fram så barnet kasar. Selen är i så klent material att den bara tvinnar sig. Trots att vi har en liten flicka är vagnen för smal för en 7am åkpåse med en 10mån bebis i. Den är så dålig att vi faktisk funderar på att köpa ett annat märke trots att vi kommer att gå mycket back! Har försökt nå Brio för att påpeka de rent farliga designmissarna som jag hittat men de går inte att nå!!!!!!

• Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?
  • En blå giraff

Jag skulle aldrig köpa en "modern" vagn med små hjul eftersom vi ofta tar vagnen med oss ut i skog och mark. Även på vintern då det är mycket snö och man är i en pulkabacke har vi vagnen med. Bor man i stan och inte går på grusvägar så fungerar det säkert jättebra med en icke traditionell vagn men inte för oss.

• Almonds2
    En blå giraff skrev 2013-10-04 19:59:09 följande:
    Lustigt hur man kan tycka olika. Jag har provat flera vagnar av olika märken men alltid tyckt att Brio är överlägset bäst. Så sköna att köra, bra gung, snygg och bra kvalité. Har bara Brio nu till barnen (en Brio Happy och en Brio Sitty).

Brio happy svivel saknar ju gung helt. Det lilla som finns av gung och stötdämp är ju så man skulle kunna skita i det. Det är kul att ni har fått ett bra exemplar men mitt är verkligen inget vidare, handtag som gnisslar, broms som gick av framhjul som gick sönder och suflett som gick av....
  • annox

Jag har fyra luftdäck och det är ett fantastiskt gung i den. Min kompis som har en Happy med fyra fasta däck men luftfria däck är inte lika bra gung, så kan tänka mig att svivel är sämre ändå också...

• En blå giraff
    Almonds2 skrev 2013-10-04 23:25:17 följande:

Brio happy svivel saknar ju gung helt. Det lilla som finns av gung och stötdämp är ju så man skulle kunna skita i det. Det är kul att ni har fått ett bra exemplar men mitt är verkligen inget vidare, handtag som gnisslar, broms som gick av framhjul som gick sönder och suflett som gick av....

Vad är svivel? Vi har en Brio Happy med lufthjul, 2010 års modell.
  • svarta

Vår Brio Happy liggvagn var helt fantastisk. Bästa vagnen vi haft. Vi hade lufthjul och chassi med gung. väldigt vekväm att köra och bebisen hade gott om plats. Men vi valde redan från början bort den som sittvagn, just för att sittdelen var så djup och vagnen kändes klumpig. Vi köpte en annan "modernare" sittvagn och sålde liggvagnen vidare. Alla nöjda

• Almonds2

Nu har vagnen pajjat igen, ett av locken ovanför sviveln har spruckit och delat på sig halva är borta. Jag är så trött på skiten nu , kommer aldrig rekommendera Brio till någon!

• hannis

Tråkigt att du har fått ett sånt måndagsexemplar. Reklamera?

• Almonds2
    hannis skrev 2013-10-08 07:46:48 följande:
    Tråkigt att du har fått ett sånt måndagsexemplar. Reklamera?

• Almonds2

Här e det som senast har pajjat. Locket till sviveln har spruckit?? Tyvärr är vagnen mer än ett år och att reklamer kan man troligen glömma på denna detalj trots att sviveln byttes i maj/juni...

• Almonds2
    Almonds2 skrev 2013-11-29 12:11:04 följande:
    Här e det som senast har pajjat. Locket till sviveln har spruckit?? Tyvärr är vagnen mer än ett år och att reklamer kan man troligen glömma på denna detalj trots att sviveln byttes i maj/juni...

Familjeliv stöder inte Ipad därav uteblev bilden
Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?