• Almonds2

Brio Happy - världens sämsta barnvagn?

Köpte en brio happy förra året och jag måste tyvärr säga, svensk design är inte vad den har varit. Börja med en mjuklift som saknar slå över bärremmarna, helt livsfarligt. Risken finns att man tappar den ena och då kan ni ju gissa vad som händer. Köpte regnskydd från brio, höll en månad sedan läckte det så det var en pöl i liggdelen. Vagnen knirrar och gnisslar redan efter 5 månader. Nu 10 månader efter köp går inte svivelhjulen fram att ta av, svensk vinter gör sitt. Lagren i framhjulssviveln är så glapp så man undrar hur länge den kommer hålla. Designmässigt är vagnen ett stort misstag, ryggdelen går att i två lägen och det är för lite. Grenremmen sitter för långt fram så barnet kasar. Selen är i så klent material att den bara tvinnar sig. Trots att vi har en liten flicka är vagnen för smal för en 7am åkpåse med en 10mån bebis i. Den är så dålig att vi faktisk funderar på att köpa ett annat märke trots att vi kommer att gå mycket back! Har försökt nå Brio för att påpeka de rent farliga designmissarna som jag hittat men de går inte att nå!!!!!!

• Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?
  • Almonds2

Lite uppdateringar Har nu fått hela framhjulspaketet utbytt då det var produktionsfel på dessa. Har ni en happy kolla så inte ni tappat markhöjd fram!!!! Dessutom bytte de hela sufletten som bågen för solskyddet gått sönder i! Så ni som sa att det inte går....ni hade fel! Man ska stå på sig och inte acceptera vilken skitprodukt som helst!

• Lindsey Egot the only one

Va bra Almond2

Jag har alltid fått hjälp med mina brio produkter när de krånglat.

• En till mamma

jag bara älskar min brio happy, använd från nyfödd och använder den även i dag när det behövs och lillan blev tre i maj. skulle aldrig välja en annan vagn

• Almonds2

Annox, antingen har du en annan vagn eller en gigantisk 6,5mån bebis för min 13mån bebis använder bara halva sittytan när hon sitter ned vilket gör att hon måste halvligga ned för att kunna använda ryggstödet. Vi nu satt en extra kudde bakom hennes rygg för att det ska funka hjälpligt...

• hannis

Almonds2:

Jag har börjat använda sittdelen på min happy vid 4,5 månad med båda mina barn och de har suttit hur bra som helst. Helt normalstora gossar.

Kanske beror det på hur stadiga barnen är?

• annox

Almonds:nej du, jag har en brio Happy. låter väldigt konstigt att en 13månaders inte sitter bra i den, men jag håller med, måste handla om hur stabil barnet är! han är väldigt stabil som sittandes och varit sedan 5mån. Dessutom är han för nyfiken nu för att sitta bakåtlutad i vagnen....

• annox

Men det var ju jättebra att du fick hjälp med reklamationen!

• Almonds2

Annox, om du sätter barnet med ryggen mot ryggstödet och har fällt benstödet, kan han då sitta med böjda ben? Måste fråga, har du någon insats i vagnen som vi kanske saknar? För vår tjej som är helt normallång/vikt ca 83cm kan inte sitta bakåtlutad i vagnen. Då måste hom ha en kudde bakom ryggen annars halvligger hon ned och det är inte i någon bekväm vinkel då vagnen ju har en vinklad övergång mellan sittdel och ryggdel. Om jag fäller upp benstödet i horisontellt läge så sitter hon ju bättre men det är ju inte så bekvämt.

• hannis

Almonds 2. Självklart har man fotstödet uppfällt till små barn! Vagnen är ju till för barn upp till 3 år och då har man ju jättelånga ben. Man kan ju inte förvänta sig att en bebis skall kunna sitta likadant som en 3-åring. Och nej, det är inte alls obekvämt för ett barn att sitta med raka ben. Tvärt om tror jag.

• annox

Jag håller med hannis!
    Han sitter oftast med uppfällt fotstöd!

Om du är så vansinnigt missnöjd får du väl sälja vagnen och köpa en ny, garanterat inte den första som är missnöjd med sitt köp, men som du märker finns det väldigt många som är nöjda!

Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?