• Almonds2

Brio Happy - världens sämsta barnvagn?

Köpte en brio happy förra året och jag måste tyvärr säga, svensk design är inte vad den har varit. Börja med en mjuklift som saknar slå över bärremmarna, helt livsfarligt. Risken finns att man tappar den ena och då kan ni ju gissa vad som händer. Köpte regnskydd från brio, höll en månad sedan läckte det så det var en pöl i liggdelen. Vagnen knirrar och gnisslar redan efter 5 månader. Nu 10 månader efter köp går inte svivelhjulen fram att ta av, svensk vinter gör sitt. Lagren i framhjulssviveln är så glapp så man undrar hur länge den kommer hålla. Designmässigt är vagnen ett stort misstag, ryggdelen går att i två lägen och det är för lite. Grenremmen sitter för långt fram så barnet kasar. Selen är i så klent material att den bara tvinnar sig. Trots att vi har en liten flicka är vagnen för smal för en 7am åkpåse med en 10mån bebis i. Den är så dålig att vi faktisk funderar på att köpa ett annat märke trots att vi kommer att gå mycket back! Har försökt nå Brio för att påpeka de rent farliga designmissarna som jag hittat men de går inte att nå!!!!!!

• Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?
  • jag02

Hej!
    Jag har också en vagn tillverkad av brio som har varit en ren livsfara men har inte fått någon hjälp alls, inte ens ett svar på mina mail jag skrivit dit. Mina hjul har lossnat när jag varit ute med vagnen bl.a Hur har eller ska du kontakta dom? De verkar totalt ointresserade av sina kunder. Vill gärna höra om du fick tag på dom och vad dom hade att säga.

• enlitenbitkaka
    jag02 skrev 2013-04-02 20:39:41 följande:
    Hej!
    Jag har också en vagn tillverkad av brio som har varit en ren livsfara men har inte fått någon hjälp alls, inte ens ett svar på mina mail jag skrivit dit. Mina hjul har lossnat när jag varit ute med vagnen bl.a Hur har eller ska du kontakta dom? De verkar totalt ointresserade av sina kunder. Vill gärna höra om du fick tag på dom och vad dom hade att säga.
    Vill man reklamera ska man kontakta ÅF
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • jag02

Enlitenbitkaka: Har gjort det men inte fått nån hjälp därifrån heller, dom säger bara att Brio är så hårda så kommer aldrig få reklamera min vagn. Och jag har ringt och klagat minst 10 ggr. Hörde därför av mej direkt till brio eftersom dom vägrade hjälpa mej.

• cloudberry79
    enlitenbitkaka skrev 2013-04-02 20:42:54 följande:
    Jag har fått samma svar som jag02, att Brio inte kommer acceptera detta som reklamation och det därför är uteslutet att jag kommer få reklamera.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • Almonds2

Brukar sätta fjutt på saker och ting...facebook når så många och dålig reklam är inget vidare...särskilt till nyblivna föräldrar...

• Almonds2
    enlitenbitkaka skrev 2013-04-02 20:42:54 följande:
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/

Men om ÅF skiter i dig så vill nog tillverkaren reda på det. Köpte en åkpåse för ett tag sedan, var rejält felkonstruerad och det märkte man först efter ett tag. Pratade med Återförsäljaren som menade att detta var inget fel och att det tyckte inte heller leverantören/tillverkaren. Efter att jag nämnde att det var trist, jag kommer skriva detta i varenda forum jag hittar och där beskriva felen och bemötandet så vände åf direkt. Plötsligt gick det att få tillbaka pengarna och att det var inga problem med att byta till en annan påse. Man ska stå på sig och inte va så förbannat svensk och knyta näven i fickan.
  • Fennyxx
    cloudberry79 skrev 2013-04-02 20:52:14 följande:
    Jag har fått samma svar som jag02, att Brio inte kommer acceptera detta som reklamation och det därför är uteslutet att jag kommer få reklamera.

Ditt avtal är med affären du köpt prylen i, inte med BRIO. Så om du är missnöjd så ska du reklamera där du köpt vagnen. Man har reklamationsrätt i två år enligt konsumentköplagen. Om felet uppstått inom ett år har försäljaren ansvaret att visa att du orsakat felet, om du reklamerar efter ett år är det du som ska visa att felet beror på ett konstruktionsfel. Om sedan BRIO inte ger försäljaren kompensation så är det ju trist för försäljaren, men inte ditt problem!
  • Lindsey Egot the only one

Man har det i tre år och jag har fått helt nytt chassi till vår sing eftersom en skruv gängades ur av sig själv så när jag gick upp på en gräsmatta så vek sig hela chassi. Inga problem alls att få den bytt. Men de påpekade att jag måste smörja vaselin oftare på pinnen som håller hjulen 1 gg per kvartal rekommenderar dom.

Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?