• Almonds2

Brio Happy - världens sämsta barnvagn?

Köpte en brio happy förra året och jag måste tyvärr säga, svensk design är inte vad den har varit. Börja med en mjuklift som saknar slå över bärremmarna, helt livsfarligt. Risken finns att man tappar den ena och då kan ni ju gissa vad som händer. Köpte regnskydd från brio, höll en månad sedan läckte det så det var en pöl i liggdelen. Vagnen knirrar och gnisslar redan efter 5 månader. Nu 10 månader efter köp går inte svivelhjulen fram att ta av, svensk vinter gör sitt. Lagren i framhjulssviveln är så glapp så man undrar hur länge den kommer hålla. Designmässigt är vagnen ett stort misstag, ryggdelen går att i två lägen och det är för lite. Grenremmen sitter för långt fram så barnet kasar. Selen är i så klent material att den bara tvinnar sig. Trots att vi har en liten flicka är vagnen för smal för en 7am åkpåse med en 10mån bebis i. Den är så dålig att vi faktisk funderar på att köpa ett annat märke trots att vi kommer att gå mycket back! Har försökt nå Brio för att påpeka de rent farliga designmissarna som jag hittat men de går inte att nå!!!!!!

• Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?
  • Almonds2

Lite uppdateringar, åter blev det fel på vagnen. Denna gång var det en svets i en av delarna till bromsen som var så dåligt gjord att en av pinnarna som greppar i hjulet helt sonika lossnade. Nu när jag pratade med återförsäljaren ett år efter inköp så vägrade de först att reklamera. Men när jag stog på mig om att detta var säkerhetskritikt och att det verkligen var produktionsfel(reklamationsrätt tre år om jag inte missminner mig) så gick de med på att åtgärda detta. Tur att det finns en tapp på varje hjul, annars hade det kunnat gå riktigt illa när jag såg felet. Stod i en backe och vagnen fortsatte rulla på ena sidan. Så en stor varning för brio happy!!

• Almonds2
    annox skrev 2013-07-15 22:49:32 följande:
    Jag håller med hannis! Han sitter oftast med uppfällt fotstöd! Om du är så vansinnigt missnöjd får du väl sälja vagnen och köpa en ny, garanterat inte den första som är missnöjd med sitt köp, men som du märker finns det väldigt många som är nöjda!

Kommer sälja den efter vi fått den lagad för att köpa en annan vagn.
  • hannis

Alla vagnar kan råka ut för fabrikationsfel. Se bara på alla trendiga buggor som reklameras oavbrutet.

Hoppas du blir nöjd med nästa vagn!

• straw2008

Varför köper folk brio o emmaljunga när det finns modernare vagnar ?

I kinamockaskogen.....
  • Almonds2
    straw2008 skrev 2013-08-25 08:11:10 följande:
    I kinamockaskogen.....

För man går på vad föräldrarna hade som i mitt fall under -70talet...
  • Valkyria75

Oj vi har bara varit jättenöjda med vår brio happy! Det låter som du beskriver en helt annan vagn... Känner inte igen något av dina klagomål... Så olika det kan bli...

• Almonds2
    Valkyria75 skrev 2013-08-25 08:25:49 följande:
    Oj vi har bara varit jättenöjda med vår brio happy! Det låter som du beskriver en helt annan vagn... Känner inte igen något av dina klagomål... Så olika det kan bli...

Har ni en annan årsmodell? Eller modell?
  • Valkyria75
    Almonds2 skrev 2013-08-25 08:42:08 följande:
    Har ni en annan årsmodell? Eller modell?

Ja så är det säkert. Vår är 2009 tror jag. Och vi har inga svivelhjul iaf, så förmodligen annan modell.

Tråkigt att ni haft så mycket problem. Hoppas nästa vagn blir bättre!
  • LillGris
    straw2008 skrev 2013-08-25 08:11:10 följande:

Jag köper emmaljunga av den enkla anledningen att det är de vagnarna jag trivs bäst med. Jag går inte efter hur modern vagnen är utan efter hur jag och barnet trivs med den.
Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?