• princesspeach

    Första barnet, November-13

    Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

    Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

    Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

    Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

    Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

  • Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Västeråsare
    princesspeach skrev 2013-04-22 14:11:51 följande:
    Tillbaka från ultraljudet och allt såg bara bra ut, blev framflyttad 2 dagar så nu är BF den 8 november. :) 

    Nu är det dags för mig att släppa min oro och njuuuta av graviditeten. Speciellt så lyckligt lottad som jag är utan några "värre" krämpor mer än tarmfunktionen :D

    Hur går det för er alla? Hur mår ni? Och hur mår er partner? :D 

    Vad kul, grattis :)
  • jenny182

    Symptom än så länge:
    Ömmande bröst, eller mest bröstvårtor egentligen :P Antingen jättehungrig eller jättemätt, aldrig lagom!
    Jättekänsligt luktsinne, rökte ju före också så min näsa fick sig väl en chock sen när jag kunde lukta :P
    Jättekonstiga drömmar som nån annan också skrivit här! :) Sover jättedåligt vissa nätter eftersom jag drömmer så mycket konstigheter :S Alltifrån missfall till att jag aldrig varit gravid osv!
    Värsta "träningsvärken" känns det som att jag har i rumpa, lår och korsrygg! Skitkonstigt, har inte tränat alls.

    13 dagar tills vi ska till Åbo på KUB! ska bli skönt att få se ett hjärta slå igen, så man får lugna sig lite :)

    Har också fått veta att jag har en tarmbakterie som heter Multiresistent gramnegativ stav. Inget farligt för friska människor, men för sjuka människor kan den vara så jag ska va isolerad vid förlossningen :O
    Blev skitnervös först men fick sen förklarat att det inte är någon fara.
    Samtidigt skönt att veta att jag garanterat kommer få eget rum efter förlossningen också... :)

    Berättade samtidigt för både föräldrar & svärföräldrar i lördags, först förstod dom ingenting men sen blev dom jätteglada :)

    Hoppas ni mår bra tjejer!
    Beklagar så mycket @Snuttens :( kramar till dig! 

  • misstänkt

    Skönt att fått berätta va jenny182? :) 

    Jag är så lycklig, var på inskrivningssamtal och det visa sig att göra UL i v.11-13 är rutin här så jag ska göra UL om 15dagar :D Trodde jag skulle få vänta till v.16-18. Nu slipper jag vara så himla avundsjuk på alla som fått se sin bebbe ;) 

  • princesspeach

    Vad kul att äntligen berätta Jenny182! Jag berättade också för resterande familjemedlemmar igår, kändes riktigt skönt att det är gjort.. Ordet börjar nämligen sprida sig på jobbet :)

    misstänkt! Hääääärligt!! :) Vilken bra idé av landstinget, att då tidigt kunna upptäcka om inte allt står riktigt rätt till.. :)

    Mina bröst ömmar inte längre så jag känner mig nästan symptomfri.. Förutom en otrolig trötthet och hunger emellanåt. Har dock lite problem med mina "skinkor" när jag sitter ner i olika ställningar en längre stund, efter mycket googlande har jag förstått att det kan bero på foglossning :S
    Fick även jätteont och var helt orörlig efter en dag då jag varit väldigt aktiv och städat ute hela kvällen.

    Ska på mitt andra BM-besök imorgon för att ta alla blodprover så ska höra med henne då om/vad det kan tänkas vara. 

  • misstänkt

    Ja visst är det? Känns riktigt bra :) 
    Mina bröst är fortfarande förfärliga och jag måste ha en sport-bh som sitter HÅRT runt bröna för att det inte ska göra ont att röra sig..

    Men oj, foglossning redan? Det låter inte kul :( Vad sa BM?  

  • princesspeach

    BM visste inte alls vad det kunde bero på så vi skulle avvakta tills längre fram eller om det förvärras. 

    Nu har jag fått tid för rutin ultraljudet, så den 10 juni smäller det! :) Känns som en evighet tills dess men tiden kommer garanterat bara springa iväg :)

    Hoppas dina bröst ger med sig snart och blir lite snällare :D 

  • princesspeach

    Någon mer än jag som fått ett gräsligt håravfall av graviditeten? Överallt läser jag om att det normala brukar vara att man tappar mindre hår och får ett tjockare hår. 
    I vanliga fall har jag ett väldigt tjockt hår själv så jag är glad att det inte är så, men när jag drar fingrarna igenom håret i exempelvis duschen så är hela handen full av hår Förvånad

    Det är inte så att jag har några kala fläckar eller märkt av att håret är särskilt mycket tunnare men det känns så konstigt.. BM trodde inte det var någon fara, för så kunde det minsann vara för vissa 

  • Sommarhallon
    princesspeach skrev 2013-04-29 07:20:50 följande:
    Någon mer än jag som fått ett gräsligt håravfall av graviditeten? Överallt läser jag om att det normala brukar vara att man tappar mindre hår och får ett tjockare hår. 

    I vanliga fall har jag ett väldigt tjockt hår själv så jag är glad att det inte är så, men när jag drar fingrarna igenom håret i exempelvis duschen så är hela handen full av hår

    Det är inte så att jag har några kala fläckar eller märkt av att håret är särskilt mycket tunnare men det känns så konstigt.. BM trodde inte det var någon fara, för så kunde det minsann vara för vissa 



    Kanske inte hår avfall men känsla av att håret är helt hopplöst... Trist och bara hänger.. Naglarna däremot är bättre än någonsin!
  • Mades

    Hej alla var ett tagsen jag var inne mår så fruktansvärt dålig för varje dag som går har inte spytt än men inte långt ifrån..

    på torsdag ska jag in på ultraljud och vill bara höra att allt är bra =)
    ska oxå till nevrologen för mina njurar för att jag läcker vita =(   

  • jenny182

    Jag tycker jag lossar rätt mycket hår, och framför allt är mitt hår jätte elektriskt! Blir galen när det flyger runt & slickar sig mot ansiktet, haha vilket problem :P

    Annars så har jag oftast ont i nästan hela kroppen, alltså typ träningsvärk! Behöver inte anstränga mig mycket så har jag världens träningsvärk dagen efter, helt knäppt!

    Annars mår jag som en prinsessa :) 

    Hoppas du börjar må bättre snart Mades

Svar på tråden Första barnet, November-13