• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • jenny182
    Mades vad skönt att allt var bra! :)
    Nej, vi har inte fått frågan om kön ännu, får nog inte det förrän UL vecka 17-18 tror jag, hur tidigt kan man se det? Men vi kommer nog också att vilja veta tror jag.. :)

Imorgon bär det av till Åbo och sen blir det KUB på måndag! Lite nervös av någon anledning? :P Får ju ändå inte veta något förrän om inom 2 veckor.. Men ska bli kul att se bebis igen! :D
  • Mades
    jenny182 skrev 2013-05-04 22:13:01 följande:
    Mades vad skönt att allt var bra! :)
    Nej, vi har inte fått frågan om kön ännu, får nog inte det förrän UL vecka 17-18 tror jag, hur tidigt kan man se det? Men vi kommer nog också att vilja veta tror jag.. :)

Imorgon bär det av till Åbo och sen blir det KUB på måndag! Lite nervös av någon anledning? :P Får ju ändå inte veta något förrän om inom 2 veckor.. Men ska bli kul att se bebis igen! :D

Jag fick frångan när jag gjorde det nu i v 13 och ska göra det i v 18 =) varför får du svar 2 veckor efter när de kan räkna ut det på 2 min jag fick veta det direkt. Alltid rioligt att se bebben =)
  • misstänkt

Oss har de inte frågat, men det gör mig inget för varken jag eller sambon vill veta könet :) 

• jojojo123

Hur mår ni alla blivande mammor? :) själv har jag mått så dåligt dom senaste veckorna. Kräkt minst 4 ggr om dagen och varit så himla trött, plus att ryggen har börjat värka lite smått. Men äntligen verkar illamåendet ha släppt iaf :) är i vecka 15, bf 1/11. Ser fram emot rul den 28/5 då vi får se den lilla knodden för första gången :) någon som börjat få mage än?

• jojojo123

Jag berättade för mina chefer redan i vecka 10. Dels pga att jag mådde så dåligt och var sjukskriven i två omgångar och dels för att jag har ett fysiskt ansträngande jobb och behöver avlastning. ( är brevbärare med utdelningsrurer på upp till 6 timmar om dagen ). Ganska skönt att ha det överstökat faktiskt :)

• princesspeach

Det känns som att min mage inte gjort annat än att svälla. Är normalt stor sen innan men magen har varit typ platt med mull men nu är den som en kula.. Känner mig dock mest fet :P blir väl annat när magen blir hårdare :) 13+3 idag!

• Västeråsare

Varit och tagit alla prover. Ska lämna ett extra blodprov för att kolla blodsockret då jag är supertörstig och kissar hela tiden.  Barnmorskan tyckte det var lite tidigt för att man ska behöva springa på toa hela tiden samt reagerade på att jag är så törstig. Oroar mig inte speciellt mycket känner jag. Harmäven beställt tid nu för rutin ultraljudet, 13 juni blev det. Känns som en hel evighet bort.

• misstänkt

Jag mår oförskämt bra måste jag säga. Visst att jag är trött och ont i bröna.. Men inget illamående eller annat jobbigt. Har ingen mage alls, förhoppningsvis börjar man se/känna lite hårt om 2-3veckor :) 

Jag ska på UL imorgon (wuhu) och se bebben för första gången. För att bestämma hur långt gången jag är, samt KUB :) Men jag tror att min uträkning borde stämma SKAPLIGT = v.12 (11+3 idag) 

• sofiapalesjo92

Jag är i v13+1, och kräks . Tror att det oftast beror på att jag har ont i huvet , typ migrän. Hoppas det inte sitter i hela graviditeten. annars går det bra. Magen växter sakta men säkert.

• misstänkt

Då har jag varit på UL och blev lite tillbaka flyttad som jag misstänkte.. Så är v.11 (10+6) idag. Därmed var skrutten lite liten för att mäta nackspalten och jag får gå på UL 17/5 igen (gör mig inget alls) ;)
    Men var ett tickande hjärta, två ben och två armar och rörde sig massor. Så jag är väldigt lycklig! KRAM

Svar på tråden Första barnet, November-13