• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • OneLife

Stampe93: Jag hade småblödningar i 4 dagar i v 5, och det avtog och visade sig inte vara några problem! :)
    Håller tummarna för dig! 

• ReggieW
    Västeråsare skrev 2013-04-08 20:29:11 följande:
    Vad kul med en till Västeråsare :) Vi ligger nära i datum också ju!
    Ja jag såg det, bara en dag emellan! :)
  • Stampe93

Princesspeach: okej ja jag hoppas på de bästa! Jo jag har för mig de är det som är växtvärk. --------- Onelife: okej, ja dessa har pågått bara några dagar men nu verkar de som att de avtar lite för har inte kommit varken blid eller flytning så jag håller tummarna nu!

• misstänkt

Vad roligt att vi blir så många :) 
     Stampe93, jag har också haft lite små blödning (2ggr) men varit väldigt lite.. Så som jag förstått det så är det ingen fara att blöda lite i början så länge det inte gör ont eller är någon större mängd :)

Pratade lite med sambon nu om att berätta för svärföräldrarna.. Han vill vänta till hans far fyller 70år vilket är i juni och innebär att vi ska vara tysta till dom i ca 10veckor (?!) och innebär att jag skulle vara i ca v.18. Vi träffas väldigt sällan då de bor en bit bort ute på landet, så inte så stor risk att de kommer hinna se bebisbula (inte heller höra från någon annan). Men hur ska jag klara det?! Skulle ni kunna klara att vara tysta så pass länge till svärföräldrarna? :P

• princesspeach

misstänkt: Åååh va svårt att hålla sig så länge! :D Samtidigt är det ju en helt fantastisk present att ge honom, plus att om ni har tur har ni kanske hunnit vara på ultraljudet strax innan? :) Då har ni ju en bild också. 

Jag överväger att avvakta med att berätta för min far tills dess att han fyller år, visserligen nu redan den 13 maj men då är jag i vecka  v15. Det är inga som helst problem då vi bor 70 mil ifrån varandra, men samtidigt vill man ju sprida glädjen så fort som möjligt :)

• sofiapalesjo92

Vi har brättat för några av dom närmaste. Nu är det även så att min storebror i Norge dog för ca 1 vecka sen. Jag har inte sakt nått till den sidan av min familj än då han var min halv bror på min pappas sida. Dom bor i Norge och jag har inte haft så väldigt bra kontakt med dom. Begravningen blir nästa vecka i Norge .vad tycker ni, ska jag berätta för dom när jag är där eller hur ska jag göra?? Kommer då vara i vecka 11.

• misstänkt
    princesspeach Ja visst är det?! Vill ju skrika till alla att jag har en bebbe i magen, haha. MEN det är ju hans föräldrar och som du säger, otroligt roligt att kanske ha bild & på hans födelsedag. Ska nog ge det ett försök, men jag är tveksam ;) haha. Ja men om du klarar det så tycker jag verkligen det! Det är ju världens bästa present! :) 

sofiapalesjo92 Oj va tråkigt, jag beklagar. :(
    Det tror jag du själv måste avgöra faktiskt.. Eller känna av hur det känns när du är där. För att berätta en så underbar sak vid ett så sorgligt tillfälle kan bli både jätte rätt och alldeles fel. 
  • Annvy

Gaaah! Det ska inte vara tillåtet att vara så här orolig!
    Har tidigare haft lätt rosa flytningar och inte bekymrat mig om det, men inatt kom ordentlig skvätt blod i samband med mensliknande smärtor. Har ringt 1177 och det är tydligen bara att vänta och se... Ska ta kontakt med min barnmorska efter helgen.

• Västeråsare
    Annvy skrev 2013-04-13 12:42:00 följande:
    Gaaah! Det ska inte vara tillåtet att vara så här orolig!
    Har tidigare haft lätt rosa flytningar och inte bekymrat mig om det, men inatt kom ordentlig skvätt blod i samband med mensliknande smärtor. Har ringt 1177 och det är tydligen bara att vänta och se... Ska ta kontakt med min barnmorska efter helgen.

Usch vad jobbigt! Hoppas att allt är bra!
Svar på tråden Första barnet, November-13