• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • misstänkt
    princesspeach skrev 2013-04-17 20:27:43 följande:
    Som jag förstått det efter miljontals google-försök så är det när man är förbi v12, det vill säga 12+0. :) Så jag kommer känna mig säkrare först då ;)
    TACK! Jag förvirrade nog mig själv mer av att läsa så var tvungen att fråga.. ;) haha. Men dåså! Ja precis, vågar inte riktigt "fira" först då. 
  • Snuttens

Hej! Detta verkar vara en trevlig tråd som jag hoppas att också jag kan hoppa in i! :D

Jag har BF 22 November. Gravid med första barnet. Blev gravid efter 7 månaders försök. Just nu är jag i vecka 9 (v8+4), någon annan som ligger i närheten och vill följas åt?  

• Västeråsare
    Snuttens skrev 2013-04-17 21:45:48 följande:
    Hej! Detta verkar vara en trevlig tråd som jag hoppas att också jag kan hoppa in i! :D

Jag har BF 22 November. Gravid med första barnet. Blev gravid efter 7 månaders försök. Just nu är jag i vecka 9 (v8+4), någon annan som ligger i närheten och vill följas åt?  

På mitt inskrivningsamtal sa barnmorskan 13-20 nov. Sen kan ju det datumet komma att ändras efter man gjort ul bla. Jag är idag i vecka 10 (9+6).
  • princesspeach

Och mitt BF är den 10 november, så välkommen hit! :D

Här kan vi alla samlas och snacka om lyckan, rädslan, smärtorna och allt som hör till en graviditet ;) Någon som har börjat fundera på vagn och sånt än? 

• Västeråsare
    princesspeach skrev 2013-04-17 22:03:07 följande:

Här kan vi alla samlas och snacka om lyckan, rädslan, smärtorna och allt som hör till en graviditet ;) Någon som har börjat fundera på vagn och sånt än? 
    Jag skulle kunna handla hur mycket som helst typ :) men har inte tänkt att köpa nått innan det gått mins 12 veckor. Vagn har vi kommit fram till att vi köper begagnat. Känns onödigt att lägga ut en förmögenhet på det.
  • Snuttens
    princesspeach skrev 2013-04-17 22:03:07 följande:

Jag har inte vågat än! Det känns fortfarande alldeles för osäkert. Vill bara ta mig igenom vecka 12 innan bebisinköp. Har inte köpt något än fastän maken gärna vill! :D 
  • misstänkt
    Snuttens skrev 2013-04-17 21:45:48 följande:

Hej och välkommen! Jag har samma BF 22/11 alltså v.9 (8+4) men det har jag ju räknat ut själv, lär säkert bli flyttat :P 

Nej jag vågar inte handla heller, jobbigt om allt går åt skogen och man har massa fina kläder liggandes här hemma :( Men precis som Västeråsare skrev så blir det en begagnad vagn, allt som är bestämt :)
    Du själv då prinssespeach? :)
  • Snuttens
    misstänkt skrev 2013-04-17 23:28:20 följande:
    Hej och välkommen! Jag har samma BF 22/11 alltså v.9 (8+4) men det har jag ju räknat ut själv, lär säkert bli flyttat :P 

Nej jag vågar inte handla heller, jobbigt om allt går åt skogen och man har massa fina kläder liggandes här hemma :( Men precis som Västeråsare skrev så blir det en begagnad vagn, allt som är bestämt :)
    Du själv då prinssespeach? :)
    Aåh, vad kul att få följa någon som har samma BF! :D Jag räknade ut min själv också men min BM räknade ut samma! 

På tal om att "allt går åt skogen", tror att det är precis det som är på g här. :( Jag blödde asmycket i natt, tre stora klumpar koagulerat blod. Dock hade jag inte ont i magen, blev så chockad. Har dock inte blött något sedan dess.... Går inte att vara hoppfull längre. 
  • Västeråsare
    Snuttens skrev 2013-04-18 17:53:10 följande:
    För mig blir det inget November-barn som jag hade hoppats. Det var ett missfall. Önskar er alla lycka till, hoppas att det alla blir lyckade graviditeter! 

Jättetrist att höra! Hoppas att ni snart har en ny lill-fis i magen som allt går bra med :)
Svar på tråden Första barnet, November-13