• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • princesspeach

Åh jag längtar tills jag börjar känna något! Är det sant att man direkt känner och är helt säker på att det är bebisen och inte nånting annat som ger ifrån sig? :) 

• josefyyyn
    princesspeach skrev 2013-05-24 18:22:32 följande:
    Åh jag längtar tills jag börjar känna något! Är det sant att man direkt känner och är helt säker på att det är bebisen och inte nånting annat som ger ifrån sig? :) 

Alltså direkt när jag kändet det så utbrast jag förvånat till killen 'jag kände bebisen!' SEN började jag tänka efter om det verkligen var det. Och jag kan inte komma på något annat det kunnat vara, det var precis vid livmodern och där har jag aldrig känt av tarmarna röra sig, inte ens innan jag blev gravid dvs. Inte på det sättet i alla fall! Och då har jag ändå en väldigt orolig mage som gärna bubblar lite här och där. Jag tror man vet lite så där innerst inne när det väl är bebben, jag blev väldigt förvånad! Kan säkert dröja ett tag tills nästa kick.. Längtar till man kan känna regelbundna små rörelser :)
  • princesspeach
    josefyyyn skrev 2013-05-24 18:51:53 följande:

Alltså direkt när jag kändet det så utbrast jag förvånat till killen 'jag kände bebisen!' SEN började jag tänka efter om det verkligen var det. Och jag kan inte komma på något annat det kunnat vara, det var precis vid livmodern och där har jag aldrig känt av tarmarna röra sig, inte ens innan jag blev gravid dvs. Inte på det sättet i alla fall! Och då har jag ändå en väldigt orolig mage som gärna bubblar lite här och där. Jag tror man vet lite så där innerst inne när det väl är bebben, jag blev väldigt förvånad! Kan säkert dröja ett tag tills nästa kick.. Längtar till man kan känna regelbundna små rörelser :)

Ååh vad mysigt! Det är lite så jag tänker också, för min mage bubblar överallt känns det som, men då hoppas jag att det är som de flesta säger, att man faktiskt känner när det är bebisen. :) Hoppas du får känna det snart igen!
  • jojojo123

Visst känner man att det är bebisen :) för mig kändes det som ett litet "pirrande". Nästan som ett litet svepande av en fiskfena haha. Vilken beskrivning :) :)

• princesspeach

Haha men det har jag hört förr.. Typ antingen som nervositetsfjärilar fast vid livmodern eller som en fisk som sprattlar :P

• Alexandrah92

halloj :)
    Jag har en fråga... har haft en typ av värk och dragande känsla i nedre delen av magen på höger sida. hade det i några dagar förra veckan och sen försvann det, sen fick jag samma känsla igen igår och har det fortfarande idag. Det gör inte speciellt ont men är störande och jag blir orolig. är det något som någon annan känner igen? 

• jojojo123

Eller så är det sammandragningar. Jag får sammandragningar när jag anstränger mig för mycket. Enligt bm är det ingen fara iaf. Bara det att man ska dra ner på tempot. Men om det är sammandragningar blir magen spänd o hård oxå.

• josefyyyn
    jojojo123 skrev 2013-05-26 15:47:48 följande:
    Eller så är det sammandragningar. Jag får sammandragningar när jag anstränger mig för mycket. Enligt bm är det ingen fara iaf. Bara det att man ska dra ner på tempot. Men om det är sammandragningar blir magen spänd o hård oxå.

Ja fy, fick första sammandragningen häromnatten, blev livrädd. Trodde det kom mycket senare i graviditeten, därför visste jag inte ett smack om det! Efter det har jag varit öm i livmodern samt haft som hugg i livmodern/underlivet. Obehagligt..
Svar på tråden Första barnet, November-13