• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • princesspeach

Hoppas illamåendet ger med sig snart Mades

Haha ja detta himla hår.. blir galen! Känns som att man varje dag har en dålig hårdag :) Idag köpte jag mina första mammabyxor.. Haha, kanske lite tidigt men på kvällarna är min mage så himla svullen och uppblåst att det till och med gör ont att ha leggins på magen. 
    Och eftersom jag hela tiden tänkt köpa ett par svarta jeans fick det nu bli ett par svarta mamma-jeans! :) Suuuupersköna!

• Sommarhallon
    princesspeach skrev 2013-04-30 15:54:18 följande:
    Hoppas illamåendet ger med sig snart Mades! 

Haha ja detta himla hår.. blir galen! Känns som att man varje dag har en dålig hårdag :) Idag köpte jag mina första mammabyxor.. Haha, kanske lite tidigt men på kvällarna är min mage så himla svullen och uppblåst att det till och med gör ont att ha leggins på magen. 

Och eftersom jag hela tiden tänkt köpa ett par svarta jeans fick det nu bli ett par svarta mamma-jeans! :) Suuuupersköna!

Har haft mammabyxor från början, vill inte ha ngt som trycker på magen.. I början svullen men bättre nu, gått in i v 10
  • misstänkt

Jag börjar också fundera på mammabyxor, men vill hålla mig till v. 13 iaf så jeansen fortfarande inte är något problem, endast för bekvämlighet :) Men vart har ni handlat mammakläder? Något bra tips? :)
    I förrgår kom min syster förbi så då berättade vi för henne och hennes sambo. Fällde faktiskt några tårar, känner verkligen att jag blivit mer gråtmild :P Men GUD så roligt det var att berätta för henne, hon blev otroligt glad.

princesspeach du vill inte lägga till alla i BF-listan i tilläggskommentaren så man har koll på alla? :) 

• sofiapalesjo92

Jag ska på mitt andra bm besök på fredag , får se vad vi ska göra då . Blir nog att böka in ul då jag måste vänta till v.18-19 . Är i v.13 nu men vill så gärna se min lilla bebbe.

• princesspeach

Nu har jag lagt till den senaste BF-listan som vandrade i tråden.. Dock blir det ju så himla rörigt eftersom så fort man uppdaterar så blir det ju en ny tilläggskommentar. Men det är ju tur att man kan gömma trådstarten ;)

misstänkt: Det var samma här, mina vanliga byxor funkar men mot kvällskvisten så var tillochmed leggins kört :D
    Jag har handlat mina på h&m, brukar normalt handla en del kläder där så det föll sig naturligt att checka in mammaavdelningen. :)

Känslorna är verkligen helt åt skogen ibland. Jag kan tända till på alla cylindrar som karln brukar säga för ingenting ibland, medans jag i andra stunden står och skrattar eller gråter :) Är det bara i början eller kan man räkna med att sånt fortsätter? :P  

• Västeråsare

Jag är sjukt lättretlig! Blir verkligen ilsken för ingenting. Det värsta är ju att jag bara några min senare känner själv att va fan hålle rja gpå med men i stundens hetta  exploderar jag. 12+0 imorgon och privat ultra ljud på fredag.

• Mades
    Västeråsare skrev 2013-05-01 19:35:25 följande:
    Jag är sjukt lättretlig! Blir verkligen ilsken för ingenting. Det värsta är ju att jag bara några min senare känner själv att va fan hålle rja gpå med men i stundens hetta  exploderar jag. 12+0 imorgon och privat ultra ljud på fredag.

Jag ska säga dig det blir samma för mig men min sambo gillar att "retar" mig så han blir jag både sur och ledsen på vart och annat försöker att hålla mig ..
  • misstänkt

H&M okey, får ta en titt där.. Tack! :) 
    Haha jag och sambon pratade faktiskt om dessa hormoner igår och vi båda sa att jag faktiskt är gladare än innan (inte för jag var en argbitta innan men skrattar mer nu) MEN gråter mer.. Jag brukar ALDRIG gråta så min syster blev väldigt förvånad att jag grät när jag berätta :P 
    Detta med hur det håller i sig har jag ingen aning om.. 

Västeråsare oj 12+0?! Va roligt, det måste kännas jätte skönt? :)  

• jenny182

Haha. Pappa sa idag till min sambo efter att jag stod och härja på han: "Ojoj du kommer få stå ut med mycket, gravida kvinnor har ett konstigt humör!"

Fast jag själv inbillar mig att ja e så himla glad och trevlig hela tiden... :P haha.

Vecka 11+1 idag, hoppas denhär veckan går fort så största risken för mf är över sen :) och så jag kan (vill) berätta för alla sen :D

• Västeråsare

Ja det är jätteskönt att tagit sig till dessa 12 veckor eftersom jag varit orolig mer eller mindre hela tiden sen jag plussade. Fast nu känns ultra ljudet större igentligen som sker på 12+1. Då får man ju förhoppnignsvis höra att allt ser ok ut än att bara ha dessa 12 veckor att utgå ifrån att allt är ok (inga blödningar elle värk tänker jag).

Svar på tråden Första barnet, November-13