• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Alexandrah92

Jag läste om ligamentsmärtor och tror faktiskt det kan vara det, men för säkerhets skull va jag tvungen å fråga barnmorskan :P fick kolla lite snabbt med ultraljud när jag var där idag å allt såg så bra ut så nu ä jag inte så orolig längre. Fick veta att det inte är någon fara och normalt att känna av på olika sätt eftersom det växer å så. 

• Alexandrah92

men ja det känns ju väldigt obehagligt när man inte vet vad det är! tror automatiskt att nått är fel. 

• jojojo123

Rul idag och allt såg bra ut. Vilken känsla att se den lille bebisen för första gången!! Var en liten akrobat där inne som inte ville ligga stilla :) nu har den värsta oron släppt iaf. Blev dock framflyttad några dagar. Så istället för bf den 1/11 har vi nu bf den 27/10 :)

• Västeråsare

köpte en doppler idag och det ända jag och min sambo gjort senaste timmen är att sitta och lyssna på lillfis hjärtslag <3. Det var dock faktiskt svårt att hitta rätt i början. Rekommenderar verkligen det, doppler på teknikmagasinet för 400kr och extra gel från apoteket då man får en jätteliten tub i doplerkartongen... Vet inte vilken vecka man ska kunna höra ifrån. Jag är 15+0 idag,dvs v16.

• josefyyyn
    Västeråsare skrev 2013-05-28 21:11:52 följande:
    köpte en doppler idag och det ända jag och min sambo gjort senaste timmen är att sitta och lyssna på lillfis hjärtslag <3. Det var dock faktiskt svårt att hitta rätt i början. Rekommenderar verkligen det, doppler på teknikmagasinet för 400kr och extra gel från apoteket då man får en jätteliten tub i doplerkartongen... Vet inte vilken vecka man ska kunna höra ifrån. Jag är 15+0 idag,dvs v16.

Åh vad mysigt! Jag och killen köpte också en doppler idag, till min stora förvåning hittade jag hjärtljuden direkt. Men sen fick jag leta en stund för då hade bebben flyttat sig :) vilken härlig känsla att höra den lilles små hjärtslag! Är i 15+2.
  • princesspeach

Åh jag har funderat på att införskaffa mig en doppler men har liksom inte tagit mig för när man har läst att det vid för mycket användning kan vara skadligt för barnet och då vet jag inte om det är värt att skaffa en om man inte bör använda den så ofta? Samtidigt måste det ju vara en otrolig känsla att få höra.. :)

Är det någon av er som fått en gravidkula ännu? Jag själv är lite småtjock sen innan men idag sa mina kollegor att nog minsann syns det, för nu putar det mer än nånsin ;) 

Har ni gått upp mycket i vikt? 

• josefyyyn
    princesspeach skrev 2013-05-30 19:23:12 följande:
    Åh jag har funderat på att införskaffa mig en doppler men har liksom inte tagit mig för när man har läst att det vid för mycket användning kan vara skadligt för barnet och då vet jag inte om det är värt att skaffa en om man inte bör använda den så ofta? Samtidigt måste det ju vara en otrolig känsla att få höra.. :) Är det någon av er som fått en gravidkula ännu? Jag själv är lite småtjock sen innan men idag sa mina kollegor att nog minsann syns det, för nu putar det mer än nånsin ;)  Har ni gått upp mycket i vikt? 

Max 2 gånger om dagen har jag hört men vi kommer HÖGST lyssna 2 gånger i veckan för säkerhets skull :) Jag tycket det var helt klart värt 400kr men samtidigt kan det ju vara svårt att hitta hjärtljuden ibland och skapa oro så vi var ändå lite 50/50 på om vi verkligen skulle köpa.. Här putar det också! Tror dock fortfarande det är lite svårt för ovetande folk att veta om det är bebismage eller om jag bara är lite småtjock ;) Har gått upp cirka 3-4 kg, du själv? :)
  • princesspeach

Aaah okej, ja men då är det ju kanske väl investerade pengar ;) Får ta och fundera på det där med karln. 

Jodå, nu putar det hej vilt här och folk märker det överallt. Är överviktig sen början och har under 8 månaders tid ätit LCHF kost och gått ner massor i vikt. Men sen jag blev gravid har jag börjat äta kolhydrater igen och tror att en del av det jag har gått upp beror på kolhydraterna. Har gått upp 6 kg redan till mina 17+6. Har inte hört med barnmorskan hur hon ser på det men får väl se i 24+0 då jag ska dit nästa gång :) 

• jenny182

Jag var också småtjock före! :P Har gått upp ca. 2 kg. Försöker hålla mig till vettig mat, skulle inte vilja gå upp så mkt eftersom jag var överviktig före och försöka undvika att få graviditetsdiabetes! Är i vecka 15+4 nu

Svar på tråden Första barnet, November-13