• Undrar

Brio primo vs axkid.

Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?

• Svar på tråden Brio primo vs axkid.
  • LivetSomSofia

Det som skiljer dem åt är att axkid har 5punktsbälte, primo har 3punkt!
    Axkid är liiiiite lättare i vikt!
    Annars typ identiska!

• Sisisisi

Axkid har väl en bättre bas oxå. Skulle välja axkid, den är ju som en uppdaterad bättre brio :)

• september2012

Vi valde brio för den kändes mjukare för bebisen och de lösa kuddarna satt bättre. Med axkid var jag rädd att jag skulle behöva dra och slita och placera om kuddarna hela tiden.

• Undrar

Tack för svaren:) ni som har axkid upplever ni dom hårda för bebis att sitta i och åker dom lösa kuddarna mycket när bebis är fastspänd?

• september2012

Undrar: jag tror inte kuddarna rör sig när bebisen väl sitter men jag reagerade på att den nästan trillade ut vid minsta beröring... Ska man joxa in en bebis och fixa med kuddar samtidigt :/ men jag har ju ingen själv så det är ju min uppfattning bara

• TvåTrollungar

Axkid hade jag valt då jag inte skulle låta mina barn åka i ett 3 punkts bälte. Ett babyskydd är ganska bakåtlutad och vid en kollision trycks bebisen bakåt ( vilket den ju ska för att skona nacken) men på grund av att de lutar bak en del trycks bebis också uppåt. Vid 3 punkts hamnar belastningen då på axlarna

• TvåTrollungar

Det vill säga även ryggraden och vid 5 punkts sitter bältet över låren och låren tar belastningen uppåt. Lårbenet är de starkaste benet på ett barn..

Svar på tråden Brio primo vs axkid.