• Undrar

Brio primo vs axkid.

Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?

• Svar på tråden Brio primo vs axkid.
  • Trixxy
    TvåTrollungar skrev 2013-05-25 21:58:49 följande:
    Om du kollar din första källa om bäst i test och inte läser från 3:e part så så får inte stolen bra med bältad bas eller med bälte runt stolen utan bara ett ok värde med izofix ( som jag antar du valt när du skriver så?)
    vi skall ha brion i vår volvo med bälte fram till juli ungefär då vår nya bil kommer med isofix, därför var brio primo det enda babyskydd som man kunde välja både och på.
    plus att den fått bra betyg. det var barnens hus som rekommenderade stolen till oss. hade den vart så jäkla dålig hade vi inte blivit rekommenderade den, eller hur? 
  • TvåTrollungar

Som sagt: utan bas 6/10 i säkerhet med bältad bas 6/10 i säkerhet och med isofix 8/10 i säkerhet. Vid sidoskydd utan bas och med bältad bas fick den 4/10.

• Trixxy
    TvåTrollungar skrev 2013-05-25 22:03:08 följande:
    Som sagt: utan bas 6/10 i säkerhet med bältad bas 6/10 i säkerhet och med isofix 8/10 i säkerhet. Vid sidoskydd utan bas och med bältad bas fick den 4/10.
    vi har med bas. i den nya bilen kommer vi ha med isofix bas. men så länge tills vi väntar på bilen blir det bältad bas, 
  • TvåTrollungar

Barnenshus och andra återförsäljare har inte så bra koll för dom är just SÄLJARE och vill sälja i huvudsak.

• Trixxy
    TvåTrollungar skrev 2013-05-25 22:06:56 följande:
    Barnenshus och andra återförsäljare har inte så bra koll för dom är just SÄLJARE och vill sälja i huvudsak.
    hon hade ganska bra koll jo. då hon jobbar på deras verkstad och var teknikorrienterad som tusan.
  • Aileen Allannah
    Trixxy skrev 2013-05-25 22:01:43 följande:
    vi skall ha brion i vår volvo med bälte fram till juli ungefär då vår nya bil kommer med isofix, därför var brio primo det enda babyskydd som man kunde välja både och på.
    plus att den fått bra betyg. det var barnens hus som rekommenderade stolen till oss. hade den vart så jäkla dålig hade vi inte blivit rekommenderade den, eller hur? 
    Nåja, vad en säljare säger litar jag inte så mycket på, de vill ju gärna sälja stolar, helst dyra också... Jag blev rekommenderad en Multi-tech som extrastol "eftersom den tar liten plats och är så himla bra att ha framåtvänd sen också!"...
  • Trixxy

Brio Primo är ECE-testad och då har den gått igenom en rad med tester bla krocktester, så vi känner oss inte lurade för fem öre=)

• Trixxy
    Aileen Allannah skrev 2013-05-25 22:09:53 följande:
    Nåja, vad en säljare säger litar jag inte så mycket på, de vill ju gärna sälja stolar, helst dyra också... Jag blev rekommenderad en Multi-tech som extrastol "eftersom den tar liten plats och är så himla bra att ha framåtvänd sen också!"...
    där har du fel. våran säljare var ärlig och sa att om man skall köpa ett babyskydd så behöver man inte köpa de dyraste för man har det bara så kort tid. bättre att köpa ett billigare, testat märke och sen köpa stol nr 2 dyrare då man har det en längre tid.
    så det var inga försäljningsknep alls där inte. 
  • Aileen Allannah
    Trixxy skrev 2013-05-25 22:25:00 följande:
    där har du fel. våran säljare var ärlig och sa att om man skall köpa ett babyskydd så behöver man inte köpa de dyraste för man har det bara så kort tid. bättre att köpa ett billigare, testat märke och sen köpa stol nr 2 dyrare då man har det en längre tid.
    så det var inga försäljningsknep alls där inte. 
    Nej, det var ju bra att du träffade på en vettig säljare. Jag talade om vad jag upplever, och det kan ju inte direkt vara fel..?
    Trixxy skrev 2013-05-25 22:27:52 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m64184362.html
    Jaha?

Svar på tråden Brio primo vs axkid.