• Undrar

Brio primo vs axkid.

Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?

• Svar på tråden Brio primo vs axkid.
  • Trixxy

brio primo har fått bäst i test

• TvåTrollungar

Inte i krocksäkerhet utan i hur smidig och lätthanterlig den är men axkid är gjort från samma skal. Biltemas har också fått bra i en sådan test men sämre stol får man leta efter. Tar hellre lite mer bök än låter barnen sitta osäkert

• Trixxy
    TvåTrollungar skrev 2013-05-25 16:22:49 följande:
    Inte i krocksäkerhet utan i hur smidig och lätthanterlig den är men axkid är gjort från samma skal. Biltemas har också fått bra i en sådan test men sämre stol får man leta efter. Tar hellre lite mer bök än låter barnen sitta osäkert
    9/10 i krocksäkerhet räcker för mig

http://www.bilbarnstolguiden.se/brio-primo/
  • Trixxy

SÄKRASTE BARNSTOL i sin klass!

Säkerhet
    Höga sidor för extra sidokrockskydd. BRIO Primo och BRIO Base är godkända enligt ECE R44 Rev 04 för barn upp till 13 kg. ”Bäst i test” (Nov. 2009) för säkraste bilbarnstol i sin klass av Tysklands största testinstitut ”Stiftung Warentest”.

källa: http://www.babyexperten.se/product.html/brio-primo-babyskydd

• TvåTrollungar

Din källa du hänvisar till är ju som att hänvisa till en blogg eller liknande. Dessutom är det 2013 inte 2009.

• Trixxy
    TvåTrollungar skrev 2013-05-25 17:26:38 följande:
    Din källa du hänvisar till är ju som att hänvisa till en blogg eller liknande. Dessutom är det 2013 inte 2009.
    brio primo är krocksäker oavsett vad du säger. vi blev rekommenderade den från barnens hus då den har fått bäst i test. axkid är ett budgetmärke, sen får den ha så lite eller så många punkter i sin sele den vill=)
  • Trixxy
    TvåTrollungar skrev 2013-05-25 17:26:38 följande:
    och vad spelar det för roll om den är från 2009? inte är den väl MINDRE krocksäker nu? haha!
    iaf, den brio primon vi köpte idag hade en STOR röd lapp på sig där det stod "BÄST I TEST"
    Och det är årets modell. 
  • TvåTrollungar

Axkid är identiskt med brio förutom selet och tyget så i så fall motsäger du dig själv med att brio skulle vara bra med axkid budget. Det tillverkas från samma form i samma fabrik av den som tidigare varit på brio. Självklart så utvecklas säkerhetsprodukter under åren och 2009 är 4 år sedan. Mycket har hänt sedan dess. Kan nog också garantera att nästan alla stolar har fått best i test märkning någon gång av någon som testat beroende på vad de testat. Läs lite i trådarna som du skriver i om den här saken så finns det fler som jobbar med detta som också säger som jag. Sen om man har lite kunskap om säkerhet, krafter, kompositmaterial och bebisars kroppar så kan man räkna ut detta ganska logiskt. Det märks att du verkligen måste försvara ditt val? Varför? Om du är så övertygad att du valt de bästa skyddet på marknaden?

Svar på tråden Brio primo vs axkid.