Brio primo vs axkid.
Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?
Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?
Sen har brion precis samma säkerhet som en bilbarnstol med 5punktsbälte! INGEN skillnad!
Det är inga rykten, det har framkommit via deras hemsida om det var i presentationen eller om det var en intervju med en av ägarna tidigare. Brio har inte djupare sidor, har du ens kollat på dem sida vid sida? Budget val
Lika med billigt val, brio är inte dyrare, snarare tvärt om. Båda är där av budget val i så fall. 3 punkter blir aldrig lika säkert som 5 av logiska skäl. Och jag skulle verken välja brio eller axkid men om marknaden bara hade dessa två skulle jag ta axkid. Du skrev för övrigt att du köpt ett brio! Mina större barn har åkt i Akta graco logico s och logico s hp med bältad bas. Lillan som kommer om 4 veckar kommer åka i be safe izi sleep med izofixbas.
Så jag håller inte på någon av stolarna, fick med ett axkid babyskydd då vi köpte vagnen men sålde och köpte ett vi anser är säkrare. Argumenterar inte för märket utan snarare för sakfrågan om 3 eller 5 punkter.
Men snälla någon det du hänvisar till nu är när man vänder en kombistol framåt, där skall alltid 5 punktsbältet bort och man ska använda bilens 3 punktsbälte. ( om man nu är så dum att använda en sådan stol framåtvänd)
Din källa nr 2 gäller en bakåtvänd stol med 3 punkter inte ett babyskydd. En bakåtvänd stol är mycket mer upprät i sin lutning därför blir kraften annorlunda och 3 punkter i intern selet skulle vara helt ok men idag säljs inga bakåtvända stolar med 3 punkter.