Brio primo vs axkid.
Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?
Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?
Rubriken var : Viktigt att tänka på! Med flera understycken
sen använder man ett babyskydd en sån kort tid. då barnet kan sitta upp själv mot en vägg utan att ramla så kan man byta till steg 2 stolen. SÅ redan efter 6-7 månader kan man byta stol om barnet kan sitta själv.
Att barnet inte dör kan du verkligen inte uttala dig om, finns inget babyskydd som garanterar liv vid en krock eller hur omfattande skador barnet får. Oavsett vilket skydd du har. Men alla skydd är inte lika i h ger heller inte samma skydd. Att Sverige har så hårda krav stämmer inte heller. Läs på om vad som testas för att få ett skydd godkänt.
Men oj, är du igång här också? Vet du, trixxy, jag förstår att det är ditt första barn och att du är väldigt mån om att göra rätt val till din bebis, det är alla föräldrar. Däremot är det ingen idé att använda fakta som man inte riktigt förstått innebörden i som argument för sin ståndpunkt.
Får jag föreslå att du tittar in i den HÄR tråden och läser på, och ställer dina frågor till kunniga tjejer och killar så kommer du säkerligen lära dig en hel del?
Finns väl ingen garanti när olyckan sker? Du kan köra ett hett liv eller 5 min. Jag har bytt vid 4.5 mån och 5.5 mån för då har mina kunnigt sitta stabilt i vanlig stol som är säkrare på grund av bl.a. Att den inte lutar bakåt bl.a.
Om du kollar din första källa om bäst i test och inte läser från 3:e part så så får inte stolen bra med bältad bas eller med bälte runt stolen utan bara ett ok värde med izofix ( som jag antar du valt när du skriver så?)