Brio primo vs axkid.
Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?
Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?
Ett babyskydd lutar mkt bakåt vilket gör att vid en frontalkrock kommer bebisen av g krafterna tryckas bakåt och uppåt. Med 3 punkter får axlarna ta den kraften
Men tänk efter, du anger en källa om en helt annan sak om du använder 5 punktsele i framåtvänt åkande så ökar belastningen på nacken jämfört med att använda bilens internbälte som har 3 punkter. För att internbältet flexar en aning och 5 punktselen är solid/ styv och då åker bara huvudet fram vilket ger ett stort slitage på nacken. I internbältet sim flexar hinner hela kroppen kastas fram och inte bara huvudet innan bältet stoppar upp
Nej bebisar tar sig inte ur du pratar fortfarande om en vanlig bakåt vänd stol med den faktan!
Hatar att halva inlägget försvinner!!! Vid 3 punkter tar axlarna den kraften lika med rygg och nacke som blir ihoptryckt.Vid 5 punkter där de sitter fast över låren så tar låren den kraften som blir bakåt/ uppåt inte rygg och nacke. Lårbenet är de starkaste benet i ett barn
I din nya källa pratar vi fortfarande bilbarnstol inte babyskydd. I en bilbarnstol är det helt ok med 3 punkter för stolen lutar inte bak på samma sätt.
Nej det var stycket ovanför.