Brio primo vs axkid.
Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?
Första barnet kommer nu i sommar och jag kan inte bestämma mig mellan dessa två babyskydd, någon som har dom och kan ge för och nackdelar?
Ece r 44/04 måste alla stolar vara godkända för annars får det inte säljas i Sverige alltså är det standard märkningen och inget utökat test. Det ska klara test i 50/h frontalkrock och 30/h i krock bakifrån. Där den ska ha vissa värden i huvudrörelse framåt och bakåt och belastning över mage och bröstkorg. Några nackkrafter eller krockar i högre hastighet finns inte som krav.
full pott i säkerhet:
http://www.autostol.dk/test-af-autostole/
Tycker inte 3 punkter är bra finns stolar som jag tycker är värre eller lika dåliga. Ett forum där någon ställer frågor om vad den skall välja så ger jag rekommendation efter den kunskapen jag har och anpassar mig efter vad som efterfrågats. Hade jag gått på helt fri hand hade jag sagt be safe, britax och sen akta graco utifrån kunskapen jag har idag. Med 1an och 2 an valde vi som sagt akta graco. Men tummat på smidigheten har vi verkligen gjort för be safe är allt annat än smidigt.
brio primo var den ENDA stol med BÅDE isofix och bälte, då det var det vi var ute efter.
Men blogg? Snälla den personen hänvisar säkert till det testet du hänvisar till. De andra länkarna är efter ännu sämre grunder än ece r 44/04
Och då vill jag också ha REN fakta samt att det står att deras 3 punktsbälte är dåliga och 5 punktsbälte är bättre. jag vill ha fakta på allt!
Det kan jag inte ge dug tyvärr. Men originalet till ditt test som ger 6/10 i frontalkrock och 4/10 i sidokrockskydd tycker inte jag är lysande precis. Men det med 3 och 5 punkter behövs ingen källa för har du något sånär koll på fysiken kan man räkna ut det väldigt lätt.
Äntligen har våran älskade bebis tittat ut, han satt enligt mig väldigt bra i axkid stolen och var nöjd:) så vi är väldigt nöjda med stolen nu när vi har kunnat prova den:)
Primon och axkid är i stort sett samma stol enl babyproffsen i vår stad. Axkid har fempunktSbält primon tre. Basen samma funktioner. Båda passar på brio smiles chassi.