• Anonym (Orolig)

Beroende av min pojkvän

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än ett år, och han har kommit till att bli hela mitt liv. Jag älskar honom så mycket att det förstör mig. Som rubiken säger är jag beroende av honom, alldeles för mycket. Jag har förlorat mina vänner pga av det. Det enda jag vill är att vara med honom dygnet runt och prata med honom. 
    Jag hatar att det blivit såhär, jag vill kunna ha mitt egna liv och vara med kompisar också.

Om han inte vill vara med mig en dag blir jag galen och startar ett bråk pga av det. Det är ju självklart normalt att han vill göra annat nångång, men jag får för mig att han inte gillar mig lika mycket pga av det.
    Kanske bör berätta att han var otrogen mot mig efter jul, och jag kan inte lita på honom än och är orolig hela tiden. Därför vill jag ha koll på honom hela tiden.. Jag vill kunna inte behöva träffa honom varenda dag eller prata med honom dygnet runt för att veta att han fortfarande älskar mig.

Härom dagen så sa han att han inte orkar prata med mig så ofta, utan att det räcker med att kanske prata lite på kvällen. Vart as ledsen då, för jag tog det som att han blivit less på mig fast jag egentligen förstår honom. Jag har skitdåligt självförtroende och behöver bekräftelse nästan hela tiden, men han kan inte ge mig det. Och jag vill inte behöva kräva det utav honom.  Jag är rädd att han ska bli less på mig eftersom jag är såhär.. Jag skäms över mig själv att jag ska vara såhär..

Som tex nu idag, han kom till mig och jag vart jätteglad, men då sa han att han bara kom för att säga hej. Då vart jag sur, för att jag inte fattade varför han inte kunde stanna lite längre. Då sa han att han ville hem. Och när jag frågade vad han skulle göra hemma så sa han att han inte skulle göra något speciellt. Då vart jag surare för att jag fattade inte varför han inte kunde stanna längre när han iaf inte skulle göra något när han kom hem.. Vi har varit med varann i 3 dagar, så jag borde inte bli sur för att han vill hem nu.. 
    Vill inte förlora honom. 

Snälla hjälp mig!! 

• Svar på tråden Beroende av min pojkvän
  • Anonym

Hej TS..

Jag känner igen mig i dig.. Är på många sätt likadan. Jag har byligen träffat en kille och det enda jag vill är att träffas varje dag, varenda helg och att han ska smsa med mig hela tiden emellan och ge mig bekräftelse..

Men jag har lärt mig från tidigare misstag så försöker tänka en extra gång.. Jag LOVAR dig att om du ortsätter som du gör så KOMMER han att lämna dig snart. Ingen orkar med någon som är sådär på och blir sur och stött.. Jag var tillsammans emd en kille som var så o han gick FETBORT. Inte lätt när man är kär, jag vet...

Tycker väl egentligen att du ska tänka mer på om han verkligen är rätt för dig, om han nu varit otrogen? För mig är det otänkbart. Jag vill vara någons prinsess, någon som gör allt för mig och älskar mig så mycket att det aldrig skulle hända. Det är jag värd. Värd att vara nummer 1 och bli respekterad och uppskattad.

MEN det är ju så att han känner vibbarna du utstrålar... Din osäkerhet, rädsla och ilska. OCH att du älskar honom "mer" än vad han älskar dig. Att du är mer på. Han vet var han har dig så att säga. Det är därför han gärna vill ha tid ifrån dig, vara själv. Han tar dig för givet helt enkelt..

Mitt tips till dig, hur svårt det än är, var coolare. Skicka inte sms på en dag. Säg att du har andra planer nån kväll. Säga inte JAAAA! såfort han kommer över eller vill att du ska komma över. Gå till gymmet. Det har jag börjat med. Det hjälper + att man har ngt annat att göra än att tänka på honom...

• Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2013-04-16 14:42:54 följande:
    Mitt tips till dig, hur svårt det än är, var coolare. Skicka inte sms på en dag. Säg att du har andra planer nån kväll. Säga inte JAAAA! såfort han kommer över eller vill att du ska komma över. Gå till gymmet. Det har jag börjat med. Det hjälper + att man har ngt annat att göra än att tänka på honom...
     Ja men det är det att det är så jävla svårt att vara utan honom.. JAG kan inte, inte höra av mig. Speciellt när jag bara sitter hemma i min lägenhet hela dagarna och inte göra något. Jag har ju som sagt förlorat mina vänner pga av han. För det enda jag bryr mig om är han, han, han ....
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 14:50:25 följande:
     Ja men det är det att det är så jävla svårt att vara utan honom.. JAG kan inte, inte höra av mig. Speciellt när jag bara sitter hemma i min lägenhet hela dagarna och inte göra något. Jag har ju som sagt förlorat mina vänner pga av han. För det enda jag bryr mig om är han, han, han ....

OM du fortsätter så, så kommer du förlora honom , det är iaf ett som är säkert. Försök tänka dig om det vore tvärtom? Det är inte speciellt attraktivt om han hade setat hemma, inte tänkt på nått annat än dig? offrat sina vänner för dig? Varit grinig o sur när du hade annat för dig? Om du är ärlig mot dig själv??

Du MÅSTE göra något åt det NU innan du förlorar honom (om du nu är säker på att du vill vara med någon som legat med en annan.....)
    Antingen gå och prata med en psykolog om det är så svårt att du verkligen inte kan hantera det.. Stäng av telefonen och gå ut på en promenad. Eller regga dej på en sån nya-v'nner-sida och gå ut o fika med nån bara. Ellergå på bio. SJÄLV. Och låt stackars killen få lite andrum!...
  • Anonym

Ett annat tips, som jag brukar göra när jag verkligen inte kan ta bort tankarnapå honom.. Offra lite pengar o gå o köp nått gott att äta, jordgubbar, hallon osv, köp en ny ansiktsmask, gör ett litet hemma-spa och kolla på sex and the city! Boka in dig i tvättstugan också så KAN du inte bara dra därifrån om han nu hör av sig...

Brukar funka för mig... Det och gå till gymmet och springa röven av mig.. Dessutom finns det massa fint att kolla på på gymmet ;)... Kan få dina tankar på nått/någon annan... Såg själv en Alexander Skarsgård-kopia sist på gymmet, så nu vill jag bara gå dit igen.. haha :)

• Anonym

Tur till en psykolog kanske vore på plats?

Du beter sig inte rationellt just nu. Du måste för din egen del backa. 

Ring dina vänner och planera att göra saker. Hitta en hobby.

Varför sitter du bara hemma hela dagarna? Har du inget jobb? 

• Anonym (Orolig)

Jag fattar själv att han kommer göra slut ifall jag inte slutar med det här.. Det är det som är värst, för jag vet inte hur jag ska göra.. Jag vill verkligen vara tillsammans med min kille. Jag hatar att han kan ta mig för givet, att han vet att det spelar ingen roll vad han gör så kommer jag aldrig lämna honom.. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2013-04-16 15:03:30 följande:
    Tur till en psykolog kanske vore på plats?

Du beter sig inte rationellt just nu. Du måste för din egen del backa. 

Ring dina vänner och planera att göra saker. Hitta en hobby.

Varför sitter du bara hemma hela dagarna? Har du inget jobb? 
    Jag går skola, men på kvällarna och så gör jag ingenting. Jag har börjat spela fotboll igen. Men jag kan offra det för honom. Tex om jag har träning en kväll, och han frågar om han kan komma så skiter jag i träningen bara för att vara med honom.. 
  • Anonym

men du har väl ett egenvärde? Hitta saker du gillar att göra själv utan honom ibland .Hur levde du innan ni träffades tex? Du måste ju ha gjort nåt med din tid då som var kul.
    Ingen står ut med någon som klänger sig fast på det där sättet, det blir oerhört påfrestande

• Anonym (#6)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-04-16 15:05:43 följande:
    Jag fattar själv att han kommer göra slut ifall jag inte slutar med det här.. Det är det som är värst, för jag vet inte hur jag ska göra.. Jag vill verkligen vara tillsammans med min kille. Jag hatar att han kan ta mig för givet, att han vet att det spelar ingen roll vad han gör så kommer jag aldrig lämna honom.. 
    Men är han gud eller?

Jag utgår ifrån att det är en helt vanlig man, utan speciella övernaturliga krafter. Och då måste du bara sluta med det du håller på med. Bestäm dig redan idag. har ni planer om att ses idag? Om inte hör inte av dig. 
Svar på tråden Beroende av min pojkvän