Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Jag måste äta något lätt på kvällen också, men försöker att bara äta varm/lagad måltid per dag. Är dock väldigt hungrig på morgnarna så jag har lärt mig att äta direkt, annars kommer yrseln på sön går jag in i vecka 11, nu börjar tiden rulla på!!!

• SaraKarla

*försöker att bara äta EN lagad måltid ler dag. Ska det stå

• SaraKarla

Oj vilken lång semester du har kramardig! Skönt jag ska jobba hela sommaren men det känns helt ok idag har jag sovit 1,5 H mitt på dagen vilket inte har hänt tidigare

• SaraKarla

Jag ska också jobba inom vården. Självklart kan du bli sjukskriven om du är vikarie är man sjuk så är man.

• SaraKarla

Någon som har tips på nyttigare bröd? Jag använder osötat rågbröd nu och det känns bra men lite tråkigt i längden

• SaraKarla
    Mymemlan skrev 2013-06-04 20:00:19 följande:
    Snart ska vi äta nygjord rabarberkräm, mmmums! :D 

ÅÅÅ det lät jättegott! Hemmagjord?
  • SaraKarla
    Working girl 29 skrev 2013-06-04 20:04:24 följande:
    Ingen annan som haft problem med detta? Nu hemma från jobbet och känner mig jättedeppig :( Kanske alla hormonerna med men har känns som jag haft gråten i halsen hela dagen för detta och varit orolig. Ska på VUL nästa fredag om drygt en vecka då jag nästan är i vecka 8 men har funderat på att beställa tid innan.

Jag har inte haft det problemet, men har läst att det inte alls behöver betyda något dåligt, och jag har en kompis som hade så i början av sin grav. Och den slutade bra Men jag skulle absolut höra av mig till GYN ändå, bara så du kan få stilla din oro.
  • SaraKarla

Mymemlan: Ja, det kan väl bli svårt att jobba annars va? Hur gör du i så fall?

Jag har varit lite nojig pga mina sammandragningar, men jag har också sett fram emot att jobba och min BM säger att det inte är några problem. Är ju bara på kvällarna jag har sammandragningar också.   

• SaraKarla
    mariafii skrev 2013-06-04 21:18:42 följande:
    Jag är nästan ständigt hungrig :( direkt efter min lunch på jobbet så är jag hungrig igen. Har redan gått upp 3 kg sen jag plussa vilket inte var min plan. Jaja jag får äta lite nyttigare med mycket frukt men är så sugen på onyttigt hela tiden

Jag har också gått upp (minst) 3 kg. Sist gång jag vägde mig hade jag gått upp 3 kg. Det känns förjävligt. Vi kanske kan försöka föra en matdagbok här? Så kan vi hjälpas åt med att ändra i kosten
  • SaraKarla
    Mantra skrev 2013-06-04 22:04:12 följande:
    Jag kör lchf, det enda som fungerar på mig är bort med kolhydraterna. Det gör att man Samlar mindre vätska oxå. Sist levde jag på mackor och gick upp 30 kg, aldrig denna gången säger jag bara!

Vad äter du istället för mackor? Försökte mig på lchf en gång i tiden men tyckte det var så svårt med frukost och mellanmål. Är inte överförtjust i ägg eller väldigt feta mejeriprodukter. Men däremot försöker jag äta rätt kolhydrater

Svar på tråden BF januari 2014