Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Vaknade upp piggare än någonsin imorse, började plugga direkt och nu ligger jag i sängen, helt orkeslös och med stark ångest! Jag har inte tid att ligga här... Blir så arg på mig själv!

• SaraKarla

Verkligen. Det är så att man vill gråta

• SaraKarla

Wilmis: jag var inte heller såhär trött förra gången! Jag sover bra om nätterna och somnar tidigt på kvällarna, så jag borde inte vara så trött yr och illamående

• SaraKarla

Någon som får kraftiga yrselattacker ibland? Blir som ett tryck i pannan, man blir jättevarm i kroppen och vill spy rakt ut? Flimmrar framför ögonen och man ser vitt..Går runt och känner mig full/yr hela tiden! Pratar jag med någon låter det som att personen är i ett annat rum, precis som att jag drömmer!

• SaraKarla

Migrän alltså! Hade det i många år förr men det var annorlunda. Detta varar bara ca 20 min åt gången. Men det är ju klart det kan vara migrän! Inte tänkt på det innan. Minns att jag kräktes av migrän för många år sedan. Finns det något receptfritt man kan ta? Panodil hjälper ju inte direkt

• SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-06-06 20:02:57 följande:
    Lutar mig tillbaks i soffan efter en dag med massa trots. Är helt slut... Ibland undrar man varför man skaffar ännu fler barn ;)

Hur många barn har du? Jag har tvekat länge inför att skaffa nr 2 (som nu är i magen) men nu kommer ettan vara över 3 år när syskonet kommer så jag kunde väl inte ha väntat så mycket längre, vill ju att de ska kunna leka ihop och bli nära  varandra Men jag är nervös ändå för omställningen
  • SaraKarla
    30maj skrev 2013-06-06 20:29:01 följande:
    Sarakarla, jaaa de tippar ja på, min migrän visar sig så fast varar lite längre och övergår sen i bara total huvudvärk!:( vet ej vad man kan ta, jag brukar alltid gå och lägga mig när de händer men de kan man ju inte göra om de kommer så ofta?!

Ja, det kan stämma för jag hade ett bultande, ganska smärtsamt tryck i huvudet i flera timmar efteråt. Kände mig helt utmattad, men var ju bara att jobba på. Men själva "attacken" var hemsk! Har du svimmat någon gång av det?
  • SaraKarla
    30maj skrev 2013-06-06 20:44:49 följande:
    Sarakarla, ja jag har svimmat en gång av de, de va min första gång, då var jag i v 13 med sonen och provjobbade på makeup store, då försvann både hörsel och syn. I vanligafall försvinner bara synen för mig. Så jag tycker verkligen du ska ta de lungt när du får så:(

Ja , hörseln är nedsatt och jag är väldigt ljuskänslig. Led ju som sagt av migrän i flera år när jag var yngre så nu när du säger det så finns det ju många likheter. Känns som att man är full och sitter i en bubbla. Det värsta är att det flyger på mig, kände så senast idag när jag stod i mataffären och skulle betala, fick panik och skyndade mig ut så jag inte skulle svimma/spy där inne!

Usch, vad hemskt att svimma på sitt nya jobb! 
  • SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-06-06 20:49:25 följande:
    Jag har två barn sen innan. En som fyller fem i sommar och en på 2 1/2år ;)

Okej Hur var det att gå från ett barn till två?
  • SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-06-06 21:02:57 följande:
    Ja det går ju inte att komma ifrån att det är en stor omställning. Ett barn känns lite som semester ;) sen är det tur att yngsta är väldigt snäll och sovit bra hela tiden. Det är den stora som testar mitt tålamod just nu.

Jag menar det, det är ju väldigt enkelt att bara ha ett barn. Ettan sover fortfarande i spjälsängen, i vårat sovrum, så vi har lite att ta tag i
Svar på tråden BF januari 2014