Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Min mage blir bara större och större. Vecka 11 i övermorgon! Men jag har gått upp minst 3 kg redan också, så det kanske är fett? Dock är den spänd och ganska hård. Tänker mycket på vad jag äter, men verkar gå upp ändå...

• SaraKarla

Gick in i vecka 11 idag. Har haft några bra dagar men idag kände jag av yrseln igen. Nu på kvällen har jag jättesvårt att "varva ner" och har nästan lite svårt för att andas. Känner mig jättelöjlig men har fått såna psykiska besvär sedan jag blev gravid. Är annars väldigt stresstålig men nu känner jag mig konstant andfådd. Försöker att andas lugnt och bara slappna av i kroppen, men jag klarar inte lugna ner mig. Någon som har avslappnings-tips?? Det enda som brukar hjälpa lite är när sambon kliar mig eller masserar mig, men han är inte hemma nu :-/ 

• SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-06-09 21:09:53 följande:
    Ta ett skönt bad, med badkudde och mysiga badbomder :)
    Annars prova nån avslappningsdvd/mp3 eller nåt?
    Och ta det lugnt.

Har inget badkar annars hade det varit en toppenidé! Där vi bodde förut hade vi badkar och det var precis min grej alltså. Har ingen lugn musik just nu heller. 

Nu var jag besvärlig känner jag... Ska försöka komma in i en film på tvn, men jag har så svårt att slappna av att jag inte ens kan se en hel film utan att bli stressad. Så knäpp är jag     
  • SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-06-09 21:16:17 följande:
    Du kanske kan bada hemma hos någon annan?
    Mina syskon utan badkar passar på att bada hos mig ibland när de är här och sover.
    Annars kanske lägga dig ute lite i luften om det är lättare att ligga still då?

Mina föräldrar har badkar så jag har faktiskt tänkt tanken. Får ta mig en tur dit någon dag.
  • SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-06-09 21:29:24 följande:
    Men perfekt. Så tar du med mysiga badtillbehör och bara ligger där jättelänge :)

Ja, vad skönt det låter alltså. Känner mig helt sönderstressad, och inte kan man slappna av med ett glas vin nu heller. Haha Inte för att jag drack så ofta innan jag blev gravid men.

Nej, idag har jag vart rätt deppig och stressad. Var inte alls sådan i förra graviditeten. Då var jag pigg och glad hela tiden! Nu är jag hur trött som helst..

Dessutom har jag börjat bli mer och mer illamående denna vecka, är det inte lite sent att bli illamående vecka 10-11? Hehe    
  • SaraKarla
    winterlong skrev 2013-06-10 06:59:08 följande:
    Tack ska ni ha :) Jo, vi har gott om tvillingar i släkten på båda sidor så vi var väl medvetna om att chansen fanns, men ändå var vi inte alls inställda på att så skulle vara fallet. Nu blir det att försöka vänja sig vid tanken på tre barn på under 1,5 år... puh!

Men grattis! Wow Det kommer ni att fixa. Å vad roligt
  • SaraKarla
    Flikkan skrev 2013-06-09 21:59:42 följande:

Ladda hem Appen : gravid app eller gravidkalender. I Appen finns det en meny längst ned där står det play, gå in där och starta avslappningsöving! Haha jag skulle bara testa den för några veckor sedan och jag somnade ;) Testa :)

Det låter lovande, det måste jag ju testa! Hehe Jag har inga problem att somna när jag väl lägger mig i sängen, men det är just det där att kunna slappa på kvällen, varva ner framför en film i soffan osv, som jag inte klarar av. Jag måste göra något hela tiden, börjar bli riktigt störande nu när min kropp verkligen behöver vila mer. Barnmorskan tyckte att jag skulle sjukskriva mig en vecka men jag sa att jag ville försöka jobba osv som vanligt, tror nästan jag mår sämre av att gå hemma. Hehe
  • SaraKarla

Förresten, någon annan som har höga blodvärden? Jag fick åka in och ta massa prover för min yrsel men allt var bra. Blodtryck var bra, blodsocker bra men så hade jag höga blodvärden. Men läkaren sa inte så mycket om det? Det verkade vara högre än normalt i alla fall, vad beror det på??

• SaraKarla

Namn har vi klart men håller det hemligt tills vidare!

• SaraKarla

Försöker igen! Någon annan som har högt hb?

Svar på tråden BF januari 2014