• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollbarnet
    SaraKarla skrev 2013-05-02 21:00:34 följande:

Ja, eller hur! Jag kan känna mig lite mer gravid på kvällen när jag ligger i soffan, då kan det komma lite molvärk. Har också vaknat upp på natten ibland och känt molvärk. Men inte mycket alltså. Mådde dock illa i 15 minuter idag vid lunchtid, var nära på att kräkas, men det gick över sedan.

Har dock märkt på kvällarna, efter jag ätit, att magen svullnar upp som en badboll. Någon annan som märkt det? Känns ju jättemärkligt! Hehe   
    Samma här. Ser typ ut att vara i v14 :P hahaha!
  • FruGul

Elvinsmamma. (Kan inte citera från telefonen, tror jag)
    Det är vår första, så allt känns väldigt overkligt och man vet liksom inte så mycket vad det är man väntar sig. Tur att de finns internet! Vi ska till MVC på onsdag. Det ska bli spännande!
    Är det vanligt att man behöver ha en kudde under magen för att kunna sova på sida redan så tidigt? (V.6) trodde inte man skulle känna sig så gravid direkt i början..

• mariatoycam

Hej!
    Jag plussade i måndags och har BF ca den 5 jan. Hoppas det går hela vägen den här gången...fick missfall förra  gången (januari)....så jag är jätteglad att det tog så fort igen:) Mår helt ok...svagt svagt illamående ibland, trött och lite ömma bröst.

• Kramardig

SANTE: Hur tror du att det kommer gå för dig att arbeta nu i början med illamåendet? Jag jobbar som barnskötare, springvickar. Om jag kommer må lika dåligt som sist så kommer jag vara tvungen att springa och spy mitt i allt, kommer kännas lustigt. Sen vill jag inte berätta så tidigt till alla möjliga..

Tänk när jag ska torka barnen efter nr 2 eller snoriga näsor!

• annadenise

Stort grattis!!

FruGul skrev 2013-05-02 21:14:39 följande:
    Grattis allihop!

Vi har också plusst nyligen BF den 1jan.

Vi mår bra, lite molvärk och trötthet hittills.. Undrar när illamåendet ska kicka igång..

• Sante

54][quote-nick]Kramardig skrev 2013-05-02 22:00:10 följande:[/quote-nick]SANTE: Hur tror du att det kommer gå för dig att arbeta nu i början med illamåendet? Jag jobbar som barnskötare, springvickar. Om jag kommer må lika dåligt som sist så kommer jag vara tvungen att springa och spy mitt i allt, kommer kännas lustigt. Sen vill jag inte berätta så tidigt till alla möjliga.. Tänk när jag ska torka barnen efter nr 2 eller snoriga näsor! Som tur är jobbbar jag på en 4-5års avdelning. Så dem fixar de mesta själv! :) Har faktiskt inte tänkt så långt ifall jag blir illamående! Jag hoppas slippa de ;)

• Elvinsmamma
    FruGul skrev 2013-05-02 21:30:52 följande:
    Elvinsmamma. (Kan inte citera från telefonen, tror jag) Det är vår första, så allt känns väldigt overkligt och man vet liksom inte så mycket vad det är man väntar sig. Tur att de finns internet! Vi ska till MVC på onsdag. Det ska bli spännande! Är det vanligt att man behöver ha en kudde under magen för att kunna sova på sida redan så tidigt? (V.6) trodde inte man skulle känna sig så gravid direkt i början..

Det är lite olika hur man känner sig tycker jag! När jag var gravid med Elvin kände jag mig gravid heela tiden! Eftersom illamåendet och ömma bröst. Nu känner jag iiingenting typ förutom att jag sover sämre vilket gör att jag är tröttare och känner att jag inte orkar lika mkt. ;) men ska bli så himla kul med en bebis igen! Har försökt i 9 månader och nu äntligen!
  • FruGul

Elvinsmamma. Då förstår jag att ni längtar!
    För oss blev det lite tidigare än väntat, men vad gör det. Några månader upp eller ner. Vi hat båda längtat i flera år men de har inte varit på sin plats med plugg och sådant..

Svar på tråden BF januari 2014