• K87

BF januari 2014

Chaplin89: ja jag ammar, vanligtvis ammar jag sista gången runt 23-24-tiden å då sover hon hela natten men sen är hon ju bara 7 dagar idag :)

Hon hade dessutom gått upp bra i vikt så behövde inte väcka henne på nätterna enligt bm :)

• K87

Ja rätt så ofta :) ungefär varannan timme ibland kan det till och med bli oftare :)
    Napp använder vi ibland här :)

• K87

Matlust har jag, men knappt ork eller tid att tänka på mat :P

• K87

Hur länge väntade ni med att bada era bebisar eller tvätta deras kroppar :)? Jag vet inte om jag ska invänta BVC-sköterskan eller göra det innan!
    Sen är vår dotter jättetorr om händerna då hon har dem i munnen nästan jämt! Har ni nått förslag på vad man kan göra åt det?

• K87

Men är babyolja bra om hon har händerna i munnen hela tiden :)?

• K87

Sante: ni lät händerna vara sen när ni smort eller satte ni på typ vantar eller nått :)?

• K87

Det här måste vara den jobbigaste natten hittills med bår lilla prinsessa! Pappan i familjen börjar jobba idag å hon somnade strax efter 22 för att vakna 23.45 sen somna vid 20 över två å nu sist vakna 4 å gallskrek å pappan ska upp klockan 6 :( tur att man kan sova under dagen när hon sover :)

• K87

Vår lilla dotter har tre små sår i rumpan precis vid anus å de ser ut som typ blodprickar ungefär å nu på eftermiddagen blödde det pyttelite från det ena såret! Men min fråga är vad kan vi göra åt det? Vi smörjer med inotyolsalva :)

• K87

syskonlängtan14: ska till BVC på tisdag så frågar nog då

• K87

Här är det efterkontroll 6-8 veckor efter fl å jag fick tid hemskickad på posten! Vår lilla tjej vägde 3700g å var 53 lång i tisdags å på måndag blir hon 1 månad redan :D shit vad tiden går fort :)

Svar på tråden BF januari 2014