• SB2011

BF januari 2014

c4trin skrev 2013-09-16 18:01:57 följande:

Nytt besök hos BM idag. Jag har en tendens att bli nervös precis innan vi ska lyssna på hjärtat, "tänk om hon inte hittar honom", "tänk om nåt e fel" osv Så fånig jag e för jag hade ju känt honom ordentligt flera gånger under dagen igår :P
    O nu e de disco i magen igen :D

Skönt att ha kontakt med någon som vet vad hon gör iaf, pratade lite föräldrakurs osv. Jag har kommit på en hel del frågor nu den senaste tiden o tyckte jag fick svar på alla. Tog upp lite om rädsla inför förlossning, amning osv. Jag har iaf nu bestämt mig för att gå på alla kurser jag (eller vi båda såklart) bara kan för att bli så förberedd jag bara kan! Hur gör ni andra med föräldrakurser, BB-visningar, psykoprofylax osv?

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Gick aldrig på nåt sånt när jag vänta sonen kommer inte göra de denna gången heller! Har inte gått på nån av bvc kurser heller!

Kände inget behov av att gå och från vad jag fått höra så är de väldigt vinklad info man får vilket jag inte gillar utan fördrar att göra egen research helt enkelt!

Men jag är inte som alla andra:p
  • SB2011
    c4trin skrev 2013-09-16 18:41:16 följande:

Föräldrakursen e nog bra för min del för jag börjar känna mig nervös inte förlossningen lite och har en del funderingar. Hur det fungerar rent teoretiskt ingick i min utbildning så den delen kan jag, blir bara en annan sak när det ska hända en själv ;)
    De min BM berättade ingick va precis vad jag ville ha så de e ju perfekt för min del. 

Jag kan absolut tänka mig att det funkar bra utan också :D Hehe, ibland e de bra att inte vara som alla andra :P  
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Hehe nä visst e de tur vi alla e olika!:) livet skulle va bra tråkigt om alls va lika!

Tycker de e bra att de erbjuder sånna kurser för de e säkert många som har väldig nytta av dom!
  • SB2011
    K87 skrev 2013-09-16 19:01:31 följande:

Bara tvungen att skriva av mig lite, fick veta nu ikväll att min farmor bara har en vecka till en månad kvar att leva :'(

Usch beklagar verkligen! Ta till vara på den sista tiden tillsammans! ?Gick igenom nåt liknande när jag vänta sonen, fast de va min morfar som hastigt gick bort! Men jag kände en stor tröst i de lilla miraklet jag bar på i magen när de blev tungt! Hoppas du kan hitta samma tröst! Även om de är jobbigt!
  • SB2011
    SB2011 skrev 2013-09-16 19:31:17 följande:
    Usch beklagar verkligen! Ta till vara på den sista tiden tillsammans! ?Gick igenom nåt liknande när jag vänta sonen, fast de va min morfar som hastigt gick bort! Men jag kände en stor tröst i de lilla miraklet jag bar på i magen när de blev tungt! Hoppas du kan hitta samma tröst! Även om de är jobbigt!
    Frågetecknet skulle va ett hjärta! Dumma app
  • SB2011
    K87 skrev 2013-09-16 20:18:24 följande:
    Det jobbiga är att hon bor i S-vall å jag utanför Örebro :( hinner inte träffa henne :( men min lilla dotter i magen gör sig påmind iaf :) fast nu har jag mest ont i magen pga dom jävla niferex!! Kan ju för fan inte gå på toa :(

Exakt 4 år sen farfar gick bort :(
    Ush jobbigt att du inte hinner träffa henne! Skönt att bebisen gör sig påmind! :) nåt positiv i eländet! Funderar inte på att ge henne namn efter din farmor i andranamn? Vi gjorde de med sonen, vilket fick morfar att leva vidare i sonen på nåt sett och min morfar blev stolt! De va som en sista gåva till honom!

Bara en tanke!
  • SB2011
    K87 skrev 2013-09-16 20:40:01 följande:
    Ja det är något positivt iaf med tanke på att magen krånglar dessutom :)

Vi har väl egentligen redan döpt hon i magen till Emmy Desirée (efter sambons döda farmor) som dog i cancer 2003 :(
    Kan ni inte ha 3 namn då?

Ja de e jobbigt när magen krånglar! Laktulos går bra att ta och fungerar ganska bra! Men har du provat byta järnpilla? Finns andra sorter som påverkar magen annerlunda! Själv kan ja inte ta järnpiller alls, får jätte ont i magen och bajset blir kolsvart!
  • SB2011

Katrinplommon juice funkar bra med! Även att äta mycket stenfrukt! Fast man fiser ju som en karl då!:p

• SB2011
    K87 skrev 2013-09-17 08:58:39 följande:
    Försökte hitta katrinplommonjuice på Ica där jag bor men fanns inte :( vad är stenfrukt?
    Plommon, nektarin, persika, körsbär, hallon etc är stenfrukter
  • SB2011

Usch nu blev ja nervös ju! Spec mvc ringde mig nyss då dom tagit emot remiss plus läkarens kompetering av remiss dom skicka förra veckan och ville ha in mig asap typ för läkarna där ansåg att de va bråttom att få in mig! Ville ja skulle komma idag men de kan jag inte så fick en tid till imorgon bitti!

• SB2011
    K87 skrev 2013-09-17 09:54:19 följande:
    Varför det?? Lycka till iaf<3 kommer gå bra ska du se :)
    Tack:)

Läkaren på mvc skicka remiss för jag har svår foglossning, kan knappt gå me kryckor så jag ska få rullstol på torsdag och att jag har känt mig nedstämd och de va risk för att jag skulle bli deprimerad! De va för 1.5v sen! Förra veckan kompletterade hon min remiss med att jag får sammandragningar som gör ont, som kommer när jag rör mig!

Vet inte riktigt vilken av bitarna som gör läget så akut helt plötsligt vilket oroar mig lite!
Svar på tråden BF januari 2014