• SB2011

BF januari 2014

Usch! De hade dubbelbokat min tid när ja väl lyckades ta mig till bm! Börja storlipa i väntrummet! Hon va gullig och klämde in mig imellan nästa patient! Men de va så stressigt att jag kände de va svårt att prata! Fick en akut läkartid på onsdag (hade en om 17dagar egentligen) och nu ska jag börja gå varannan vecka hos min bm! Brukar ju inte börja med sånt så tidigt!

Hon ordnade me färdtjänst så jag lättare kan ta mig till mötena och när de väl blir så illa att jag inte längre kan ta mig ur lägenheten kommer hon göra hembesök! Hon lova mig även att jag ska slippa gå tiden ut, utan kommer bli igångsatt tidigare! Skulle specmvc neka skulle hon se till att de blev av ändå och ta den fajten om de behövdes!

Nu ska jag sätta mig och ringa till sjukgymnasten på kommunhuset om rullstol och andra hjälpmedel till hemmet!

• SB2011
    sunnydays skrev 2013-09-02 19:23:58 följande:

Ni som har barn sen innan. Anväds babygym? Är det någon direkt skillnad mot att ligga i babysittern/babynest/på en filt och leka med leksaker?

Min son sov bara i sitt gym! Så jag tror inte vi kommer skaffa nåt denna gången! Har fått en babysitter med en båge där de hänger några gosedjur istället
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-09-02 19:42:06 följande:
    Fast babygym kan ju inte riktigt likställas med babysitter. Babygymmet är ju just ett gym. Där man kan träna på å ligga på magen och sträcka sig efter leksaker och träna på att vända sig om.

Men som tidigare sagt så funkar ju filt på golvet också.
    Fast för mig har de ju varit så! Sonen gjorde ju aldrig de i sitt gym sånt träna vi på soffan, sängen eller på en filt! Han låg å titta på leksakerna i gymmet sen somna han! Aldrig han lekte i den!

Men de e ju min erfarenhet av ett babygym! Din erfarenhet är annorlunda:)
  • SB2011

Min moster gav oss en hel papperskasse överfylld med bebiskläder i stl 50-56 och vi har redan en påse i källaren sen sonen va liten!svägerskan skulle skicka ner lite med! Så vi lär inte behöva köpa nåt! Kommer ha hur mycket som helst! Men får kanske köpa nån stl 44 för sonen va ju liten när han kom i v38 och denna kommer ju lika tidigt!

• SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-02 20:57:42 följande:

Lade precis upp en bild  i bildtråden - övrigt, på det gigantiska "paket" jag köpt med bebisprylar. Fick det till ett så galet bra pris så kunde liksom inte motstå. 
    Jag som absolut inte är prylgalen annars. Men det här gjorde min kväll, haha!  

Va mycket du fick!:) va gav du för allt de där om ja får fråga?
  • SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-02 21:09:58 följande:
    3000:- Drömmer

Bara Fisher Price gungan kostar mellan 2000-2500:- ny. Skrattande 
    Ja de va ett kanon pris ju!!
  • SB2011
    Siiran skrev 2013-09-03 11:41:17 följande:

Nu har jag varit hos läkaren och blev sjukskriven pga depression denna och nästa vecka till att börja med. På torsdag ska jag till psykolog och se hur vi ska gå vidare. Känns inget vidare att behöva säga till folk att jag är gravid och deprimerad, man ska ju vara glad! Men som min syster sa är det upp till mig vad jag vill säga, till många får det nog vara att jag är sjukskriven pga trötthet helt enkelt.

Nu till det riktigt jobbiga!!
    Min chef vet inte än att jag är gravid (blev nyanställd fram till jul när jag redan var "hemligt" gravid) och nu måste jag skicka läkarintyget till henne där det står att jag är deprimerad i samband med graviditet. Jag skickar ett mejl och förklarar tror jag, för jag orkar inte prata med henne, som jag inte känner precis om detta. Sen kommer hon dock ringa upp mig och då lär jag böla som jag alltid gör när jag pratar om det. Känns inte så bra! Och har dåligt samvete för att de nu måste hitta vikarie, vilket inte är det lättaste!

Usch klag klag här jag vet! 

Skönt att de gick bra hos dr och att du blev sjukskriven! Och att du ska få träffa psykolog!

Vet oxå hur jobbigt de e att prata med chefen om sånt! Mailade min idag då jag kände som du att jag inte klara prata om de utan att lipa! Och är med rädd att hon ska ringa upp! Men du kan inte hjälpa hur du mår! Och även om vi känner oss hemska och att vi sviker dom så kan vi ju inte hjälpa de!

Känner du att du behöver prata me nån i liknande sits så hör av dig!

Kram
  • SB2011
    Jennifer90 skrev 2013-09-03 11:31:40 följande:

Har åkt på världens förkylning. Någon annan som varit sjuk på sista tiden?:(

Jag e dunder förkyld jag med! Dagis inskolning! De e så kul!
  • SB2011
    limerick skrev 2013-09-03 13:23:31 följande:
    Du menar alltså att du undanhöll informationen att du var gravid när du var på intervju?

Nu har du precis börjat men ännu inte berättat att du är gravid?

Nu har du dessutom varit sjuk och kommer bli sjukskriven flera veckor.

Du vågar inte ringa din chef och berätta.

Vilket intryck tror du att din chef kommer att få av dig?

Ibland måste man bita ihop.

Jag tycker att det minsta som kan förväntas av dig är att ringa chefen och berätta och sedan satsa på att komma tillbaks så snart det går.
    Men snälla! Hur hjälper detta helt ärligt? Vi ska väl stötta varandra inte trampa på folk som redan mår dåligt!?

Hon har ju hört av sig till sin chef! Per mail! Ibland är de lättare att göra så! Man kan lättare få sagt vad man behöver säga! Och hon har faktiskt ingen skyldighet att berätta att hon va gravid när hon sökte jobbet!! Och hon visste inte att detta skulle hända!

Har man inget snällt att säga så är det bättre att inget säga!
  • SB2011

Sonen hade varit såå ledsen idag på dagis (andra veckan med inskolning)!:( så när vi kom hem å han ville baka kunde jag inte säga nej! Så vi baka en liten choklad kaka och sen fick vi badat för vi va så kladdiga och nu har jag sååå ont! Fattar fan inte hur jag ska fixa denna graviditet:( maken kommer hem om 1.5h och ja kommer knappt upp ur soffan

Svar på tråden BF januari 2014