• SB2011

BF januari 2014

Kl 8.50 e de dags för rul igen! Och kl 10 ska jag till dr! Å de e i två olika städer med ca 1.5mils avstånd! Stressig morgon!!

• SB2011
    Burberry skrev 2013-09-04 06:53:55 följande:
    11.30 har jag också RUL.

Spännande, tror nog bebisen mår bra, men sjukt nyfiken på kön.
    Oh va kul:) hoppas er vill visa då! Vi va ju på ett för 3v sen å såg de va en pojk som verka frisk men dom kunde inte se allt för de va nån dag för tidigt så vi fick komma tillbax! Så jag e mest förväntansfull över att få se han igen! Sist va jag jätte nervös!

Lycka till:)
  • SB2011
    Me2 skrev 2013-09-04 07:08:21 följande:

Vi hade stl 44 till dottern som var tokstort !  
    3050g 50 cm när hon föddes (blev igångsatt v37) och tappade ner till 2600g på dag 3. Så det är jättesvårt med storlekar.....

Har bara sommarbarn sen tidigare så jag vet inte riktigt hur man klär vinterbarn ?? Räcker det med en fleeceoverall i vagnen om man har en hyfsat tjock åkpåse ? Och mössa då så klart. 

Vi hade samma när sonen föddes! Blev oxå igångsatt i v37+0 och han vägde bara 2890g å va 51cm lång! 44 va stort å vi hade bara 50 kläder med oss så maken fick åka å handla dagen efter så vi hade nått som han inte drunkna i
  • SB2011

Allt såg bra ut på rul! De va ff en pojk:) gick inte å missa denna gången heller då snoppen stod rakt upp!

Han va inte samarbetsvillig alls utan mest sur för han ville sova och hon störde han! Haha:) låg så fint å sutta på tummen!

Läkarbesöket gick jätte bra! Den läkaren är helt underbar! Ska helt klart byta så jag får henne som husläkare på vc med! Blev sjukskriven tills oktober men dom kommer ha regelbundna träffar med mig! Dom skulle jobba ihopa hon, min bm och sjukgymnasten och när jag får för ont för att ta mig dit så kommer dom komma hem till mig! Så jag slipper bli inlagd som sist! Då låg jag i förvar typ på kk i 2v innan dom satte igång mig! Bara för jag inte kunde gå på kontroller å sånt!

Har en sjukgym tid på måndag och då kommer läkaren dit och kollar hur jag mår (på hennes lunch) och om tabletterna jag fick idag hjälpt eller vi skulle ändra nåt!

Blir skickad till spec mvc för jag nog måste ha blodförtunnande medicin nu när jag hamnar i rullstol och jag skulle få samtals kontakt med för jag känner mig nedstämd!

Så här mycket hjälp fick jag aldrig sist, de e en sån lättnad! Känns nästan overkligt! Brukar inte va så här i vården, man brukar få slåss å bråka för att få hjälp ju

• SB2011
    Siiran skrev 2013-09-04 11:22:12 följande:

Vad skönt att de lyssnade på dig också! Låter verkligen grymt jobbigt att ha så ont :( kan inte va så kul att hamna i rullstol. Vad jobbar du med? Är det någonting du kommer kunna göra i rullstol sen efter sjukskrivningen? Hoppas det hjälper med stödet du får och att du snart mår bättre!
    Jag är it-konsult, men kommer inte kunna jobba med rullstol! De e mycket på plats uppdrag där man åker runt till kunder och hjälper! Funkar inte när ja har så ont!

Ja de e så skönt att dom lyssnar!
  • SB2011
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-04 13:09:21 följande:
    Oj vilka bra läkare osv du verkat träffa. Är lite småbesviken på de jag träffat som mest verkar tycka jag sjåpar mig. Väldigt ifrågasättande både hos läkaren och sjukgymnasten som jag pratade med idag.  Låter ju toppen att de tom gör hembesök! Kul att bebis mår bra :)
    Usch va trist att du får de bemötandet! Men ja tyvärr känns de som att de e den vanliga bemötningen man får av vården! Väldigt trist! Så hade jag förra graviditeten! Fick nästan ingen hjälp! Hoppas de blir bättre för dig! Och är du inte nöjd vänd dig till andra ställen!
  • SB2011
    vartjagängår skrev 2013-09-04 19:11:38 följande:

Någon som har erfarenhet av akupunktur mot foglossning? Ringde bm idag & ska få prova på det..

Funkande inte alls för mig!
  • SB2011
    englasmamma86 skrev 2013-09-04 19:40:09 följande:

Ringde min bm idag för min foglossning,hon frågade då vad jag arbetar med och jag sa i vården ..då säger hon ja då kan du ju inte jobba ,jag bokar en läkar tid så får vi se vad hon säger då.du får nog börja gå till sjukgymnast oxå. Jag blev lite förvånad och trodde man skulle få överdriva för att få en läkar tid..men nej. Jag ska prova jobba måndag och tisdag sen har jag tid torsdag..jag är väldigt rädd för att jag inte ska klara jobbet..vad gör jag då ? Går hem..jag kan inte böja mig ner alls och behöver hjälp ur soffan.mina arbetsuppgifter innebär en del krälande på låg höjd.

Går de inte så får du se om dom kan ge dig andra arbetsuppgifter! Annars blir de väl tyvärr sjukskrivning:/ låser sig bäckenet för dig eller?
  • SB2011

Hela magen e öm efter rul! Känns ju som man gjort 100 situps eller nåt! Fler som fått de?

Känns ju så där att som gravid stoppa i sig en massa piller:/ nyss tagit min kvälls dos me 5 piller! Stackars bebis!

• SB2011
    c4trin skrev 2013-09-04 20:07:20 följande:
    Nej inte så illa för min del, var lite öm runt naveln bara o i nedre delen av magen men de försvann snabbt med lite shopping för min del ;)

Ja piller känns sådär trots att de ska vara säkra. Jag fick sluta med några när jag blev gravid men någon finns kvar + vitaminer o järn så blir de en del iaf   
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Hehe shopping är bra;)

Ja hade de bara varit vitaminer med så hade de inte känts så farligt! Men när man ska ta en massa andra piller så blää då känner man sig kass! Tar ju redan 4 piller om dagen för illamåendet, nu skulle ja öka sömnpillerna så jag ska ta 2 å sen 4 citodon och 4 panodil om dagen! Men kommer nog faktiskt försöka stå ut me smärtan när jag kan å bara ta dom när jag inte står ut ju!

Känns ju inte så kul att utsätta bebisen för alla dom pillerna
Svar på tråden BF januari 2014