• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Susanne1975
    BF-lista
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet 
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet 
    2/1 - heartems, andra barnet
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet 
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet 
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1- fluu,20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet 
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet.
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 
    11/1- Nesseo, 27 år , Första barnet  
    11/1- Doffan, 29år, Första barnet
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet 
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
    Fyll gärna på ni som inte är med ännu
  • sagalo
    moto skrev 2013-05-08 20:10:13 följande:
    nej jag gick in i v7 idag och läste i appen, TOTALT alkohol och rökförbud allt går över till fostret - som inte kan bryta ner det! Ibland när jag och min varit hos släktingar som envisats med att bjuda på "otäck" sprit har vi bytt glas eller så har han sagt typ oj det här var gott får jag en slurk av dig eller nå´t i den stilen, tror inte ens jag var gravid då han vet hur plågad jag blir om jag ska artighets-dricka typ tantsprit *rys*. Ni kan nog lösa det!
    Oj, det låter verkligen olika överallt! Vad jag förstått så ligger embryot i gulesäcken där den får näring första veckorna, för att först senare få näring från moderkakan.

Det var så typiskt, jag hade kommit på en bra ursäkt till att tacka nej, men när jag kom dit och slog mig ner så fick jag ett glas vin i handen bara sådär! Blev helt ställd, väste fram ett tack och stirrade på sambon med panik i blicken förmodligen :p efter ett tag gick jag iaf till badrummet och "tvättade händerna" medan jag hällde ut det mesta.. sen "glömde jag bort" glaset i något fönster :p när det var dags för middag sa sambon högt "visst skulle du träna sen? ska du ha cola eller vatten isf?" och jag ba "eh jaa, hade tänkt det" :D haha, så himla fångt alltså.

När vi kom hem beslutade vi oss iaf för att berätta för våra föräldrar till helgen. Ska nämligen vara i stugan då, och svärmor mfl kommer också vara där.. känner att jag inte orkar låtsats en hel helg! SÅ, blir att berätta lite tidigare än vi tänkt, men men :) Berättade därför för dottern redan ikväll, som blev överlycklig och inte kunde sluta prata om bebisen när hon skulle nattas! Är förstås extra orolig nu för att det inte ska gå vägen och att vi fattade fel beslut som berättade redan.. men nu är det gjort och ska försöka slå bort alla oroskänslor :)
  • Susanne1975
    Jossehaugen skrev 2013-05-08 22:05:14 följande:
    P
    Nej dem vet inte om att vi är tillsammans och att vi bor med varandra.
    Jag har nog inget tips på hur du ska få honom att berätta men det borde vara läge snart då. Glad
  • fluu

Jag tycker att det är lättare med pojknamn. Fast ändå kommer det nog bli svårare att välja om det blir en pojk,har så många fina pojknamn på lager.
    Vi har ett flicknamn som verkligen är en favorit,men barnet ska ju se ut att heta det också. Men blir det en flicka till så är det troligt att hon får heta Astrid.

Svårare med namn denna gång med,nu vill jag inte välja namn precis hur som helst utan jag vill att det ska passa med storasysters namn. Och sambons lite knepiga efternamn :P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • popcornplaya

Astrid tycker jag är jättefint :) det kan jag nog tänka mig också. Men här känns det som en pojk denna gång ;)

• heartems

Har en dotter som heter Lowa, vill att lillebror/lillasyster ska ha något som passar bra ihop med det. Funderar på Leia :) Pojknamn är svårare! Gillar Mio men nja.. Svårt som sagt

• lilja87

Hej, jag har också BF i januari! Plussade för några dagar sedan. Detta blir mitt andra barn, har en son född 2007 också. Känner mig inte gravid alls bara :( har typ noll symptom förrutom utebliven mens och lite större bröst. Inget illamående alls! Blir orolig.

• fluu
    popcornplaya skrev 2013-05-08 22:16:22 följande:
    Astrid tycker jag är jättefint :) det kan jag nog tänka mig också. Men här känns det som en pojk denna gång ;)
    Jag försöker verkligen känna efter vad det är,men kan inte gissa alls.
    Förra gången var jag bombsäker på att det var en flicka och det var det ju också.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • popcornplaya

Har kännt på mig tidigt med båda barnen och det har stämt.

Hur kommer ni andra göra, kolla kön eller inte? Vi gjorde det med andra barnet och kommer göra det nu också :) tycker det är mysigt att veta.

• heartems

Vi ska kolla kön :) Gjorde vi med dottern också. Då var jag säkert på flicka genom hela graviditeten, och hade ju rätt. Nu känns det som att det kanske är en pojke.. :)

Svar på tråden BF januari 2014