• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • lisa86

Jag stannar här jag med. Jag har konstigt nog börjat må bättre, det gick två dagar utan att jag spydde. Jag hann bli ganska orolig, men sen var det igång i morse igen.😣 Eller ja, jag mår fortfarande bättre i helhet, men inte tillräckligt bra för att säga att alla symptom försvunnit. Och tänk, jag som sa att vi skulle berätta för alla väldigt sent, men nu när jag mått så dåligt så har vi ändå berättat för närmsta vännerna och familjen. Ganska mysigt ändå. 😊

• Syltan

Jag tycker det känns skönt att närmsta vännerna vet, det blir ju ett jävla smusslande annars och svårt eftersom man knappt kan tänka på annat.
    Jag väntar dock med att berätta för mina föräldrar. Vill inte att de ska bli ledsna om det inte blir något..

• lisa86

Nej precis, det är en lång tid att försöka dölja det! Då är det nog bättre att ha några att ventilera med, men sen är det också så att man ändå får begränsa sig och välja de som man tror skulle hantera ett missfall bäst, dvs vara bra stöd osv. Men jag är glad att några vet så jag slipper gå och dra in min gigantiskt svullna mage hela tiden! På tal om mage, är det fler än jag som börjat äta för två än?

• MrsCD
    lisa86 skrev 2013-06-01 20:17:50 följande:
    Nej precis, det är en lång tid att försöka dölja det! Då är det nog bättre att ha några att ventilera med, men sen är det också så att man ändå får begränsa sig och välja de som man tror skulle hantera ett missfall bäst, dvs vara bra stöd osv. Men jag är glad att några vet så jag slipper gå och dra in min gigantiskt svullna mage hela tiden! På tal om mage, är det fler än jag som börjat äta för två än?
    Haha, jo, jag är sjukt hungrig från och till. "Måste ha mat nu" liksom.
  • lisa86

😁 skönt att det inte bara är jag. Det är sjukt, fem minuter efter middagen sitter jag och fantiserar om allt gott som finns att äta. Det går ju faktiskt inte att låta bli att äta när man blir sådär hungrig. Förra graviditeten gick jag upp 24kg och just nu känns det som att det lär hända igen...typiskt!!😝

• Syltan

Jag känner mig inte mer hungrig utan snarare mer sugen och tillåter mig att äta mer nu än innan..

• molly02

Go kväll! 

sambon är ute på svensexa & jag festar till det med ceasarsallad & lemonad..  Flört
    Idag gjorde jag ytterliggare ett gravtest, har känt mig lite nojig de senaste dagarna. Är jag verkligen gravid ? Jag hr gått in i v8 & har inga symptom förutom lite ömma bröst.. Som tur var visade testet fortfarande positivt Flört 
    Längtar tills vi skall göra första UL, det är om lite mer än 2 veckor!  

• Syltan

Haha känner igen det där! Jag har tagit tre tester de senaste veckorna..
    Gör man ultraljud så tidigt? Jag ska skrivas in hos mvc om typ 2 veckor

• molly02

Syltan - när jag skrev in oss, frågade de om vi ville göra ett tidigt ultraljud ( kostar sek 200 kr ). Det sa jag självklart jag till.. skall bli spännande att se det lilla pyret. Kolla om ni också kan göra det ? 

• FrökenBlå

Jag känner ett enormt sug efter mat ibland, och får jag inte äta när jag vill/behöver mår jag riktigt illa och kan knappt äta när maten väl är klar Flört Är sugen på vissa sötsaker ibland, mer nu än tidigare i graviditeten. Men blev tillsagd att jag inte fick gå upp i vikt, jag vägde redan för mycket. Så hur det ska gå har jag ingen aning om, men jag tänker inte nojja över varenda liten sak jag äter..

Svar på tråden Januarimammor 2014