• Anonym (Fnulan)

Arg, ledsen - överkörd!

Vet inte vad jag ska ta vägen just nu. Jag och min man har haft ett hemskt bråk. Jag har aldrig sett honom så arg! Allt började med att bonus berättade att hans flickvän och han ska bo hos oss i sommar. Jag blev väldigt förvånad då vi har delat upp sommaren redan i vintras. Grejen är att tjejen ska bo här fyra veckor! Hon pratar inte svenska OCH bonussonen ska jobba! Hur farao tänker man då? Hur som helst jag blev riktigt arg, och jag sa att han får styra upp detta. 1. Vi har inte fått någon fråga om det går bra att hon kommer till oss. Så det kom som en blixt från klar himmel. Är det bara jag som tycker att sånt pratar man om? 2. Fyra veckor är väldigt lång tid. 3. Killen ska jobba under tiden. 4. På sin semester vill åtminstonde jag ta det lugnt inte känna att man behöver anpassa sig till någon man inte känner i fyra veckor! Är det konstigt att jag blir upprörd? Hur som, min man började skämta om att då tar vi hit en snygg rysk barnflicka. Det var liksom droppen för mig. Jag blev så jävla förbannad. Jag var upprörd tidigare och så tror han att jag ska tycka det var roligt? Då börjar mannen gorma å skrika om att han minsann har fler barn och att jag inte alltid kan få bestämma osv. Att de alltid ska anpassa sig efter mig. När jag frågade vad han menade kunde han inte ge ngt exempel. Jag bara undrar överreagerar jag? Ärligt talat vet jag inte vad jag ska göra! Jag är arg och ledsen!

• Svar på tråden Arg, ledsen - överkörd!
  • Anonym (förälder)
    yodi skrev 2013-05-21 06:19:31 följande:
    nu var det ju inte att bonusen skulle komma som var problemet utan att han tar med sig flickvännen som ska bo där i fyra veckor.

min mamma hade inte uppskattat om jag helt plötsligt sagt att nu ska min pojkvän bo här i fyra veckor, det är en sån sak man måste prata om innan.  
    Jag hade inte haft problem med att ha min blivande svärdotter i huset men alla är vi olika.
  • Anonym (Allvarligt?)
    Anonym (förälder) skrev 2013-05-21 10:03:58 följande:
    Jag hade inte haft problem med att ha min blivande svärdotter i huset men alla är vi olika.
    Hur ofta är det "blivande svärdotter" i den åldern?
    Det är inte säkert att denna relation ens varar ett år, med tanke på att dom också bor i olika länder.

Jag har inga problem med att mina barn har sina flickvänner här, som sover över, men då ska mina barn vara hemma och ta hand om dom, inte jobba och jag ska få umgås med dom. Efter ett par år så är det okej att flickvänner är här hemma själva utan mina barn, då tycker jag att vi kan slappna av och känner varandra tillräckligt.

jag tycker såklart synd om sonen och flickvännen, men jag skulle inte tycka det var okej att tvingas ta hand om någon som man inte känner på semestern, skulle inte gjort det för mina barns skull.  mina barn skulle förstå att det inte är okej att lämna en ganska ny flickvän här hemma och gå och jobba.  
  • Anonym (förälder)
    Anonym (Allvarligt?) skrev 2013-05-21 10:54:46 följande:
    Hur ofta är det "blivande svärdotter" i den åldern?
    Det är inte säkert att denna relation ens varar ett år, med tanke på att dom också bor i olika länder.

Jag har inga problem med att mina barn har sina flickvänner här, som sover över, men då ska mina barn vara hemma och ta hand om dom, inte jobba och jag ska få umgås med dom. Efter ett par år så är det okej att flickvänner är här hemma själva utan mina barn, då tycker jag att vi kan slappna av och känner varandra tillräckligt.

jag tycker såklart synd om sonen och flickvännen, men jag skulle inte tycka det var okej att tvingas ta hand om någon som man inte känner på semestern, skulle inte gjort det för mina barns skull.  mina barn skulle förstå att det inte är okej att lämna en ganska ny flickvän här hemma och gå och jobba.  
    Vad är "i den åldern"?

Killen ska jobba, tjejen kommer från ett annat land, ja nog låter de myndiga och seriösa.

• sextiotalist

Såklart man inte bjuder in en främmande ´person till det gemensamma hemmet utan att prata med varandra innan.

Ts, du har ingen möjlighet att byta semester, så får din man agera värd, eller så reser du bort ett tag.

Jag är en person som inte fixar att ha främmande personer kring mig på det sättet mer än några dagar. Nu är min sambo likadan, så det skulle inte hända.

• SupersurasunkSara

Hade inte accepterat det upplägget i mitt hem. Förvisso är jag ganska asocial och gillar inte att ha folk hemma någon längre tid överlag, men 4 v och inte ens disktuerat det innan? Skulle aldrig komma på fråga!

Om någon av dessa 4 v är under tiden som bonusen eg ska vara hos mamma är det bara att hänvisa honom dit. Vägrar hon får han lösa det på annat vis.

Anonym (förälder) skrev 2013-05-21 10:56:50 följande:
    Vad är "i den åldern"?

Killen ska jobba, tjejen kommer från ett annat land, ja nog låter de myndiga och seriösa.

Om de gemensamt med biomamman gjort upp om veckorna för sommaren torde det inte gälla en myndig person.

• äppelskrutt01

Kan du inte försöka ändra inställning och se det som roligt att flickvännen kommer så du och pappan får chans att lära känna henne också?

Personligen hade jag tyckt det var kul, men jag hade inte "tagit hand om" flickvännen utan sagt att hon får laga mat, diska efter sig m.m. på eget bevåg.

Sonen arbetar väl inte dygnet runt? 

• Felicia111
    Oldie skrev 2013-05-20 21:35:18 följande:
    Hade jag sagt till mamma när jag bodde hemma att min pojkvän skulle bo hos  oss i 4 veckor hade hon nog inte tagit mig på allvar :) Självklart hade jag inte kunnat bestämma det utan att stämma av med henne och även då hade hon nog sagt nej till 4 veckor, det är låååång tid.
    Tycker inte du överreagerar, tvärtom, bio eller bonus, jag hade inte tyckt det var okej! 
    håller med!
  • Quarell

Ytterligare ett utmärkt exempel på att mannen bör bestämma.

• Lilje

Men kommer TS och flickvännen bo alldeles själva i fyra veckor?  Eller finns det andra i huset som kommer hjälpa till och "ta hand" om denna flickan? 

• Anonym (Bio och Bonus)

Förstår dig helt TS och tycker inte du överreagerar!

För det första frågar man om en sån sak, och jag hade nog aldrig gått med på det (oavsett om det gällt bio eller bonus respektive)

Jag tycker det är kul med besök men övernattningsgäster är bara jobbigt oavsett vem det är och att då kanske vara tvungen att tillbringa hela min semester tillsammans med nån jag inte ens känner, nä usch. Skulle hellre ställa in semestern och jobba i så fall, för jag skulle ändå inte kunnat slappna av och njuta. Eller så hade jag hyrt en stuga nån stans och dragit.

En del människor är väldigt sociala och en del är det inte!     

Hur gammal är din bonus TS? Jag kan ju tycka att om man tillräckligt gammal för att bo ihop så kanske det är dags att flytta hemifrån... 

Svar på tråden Arg, ledsen - överkörd!