• Anonym (Fnulan)

Arg, ledsen - överkörd!

Vet inte vad jag ska ta vägen just nu. Jag och min man har haft ett hemskt bråk. Jag har aldrig sett honom så arg! Allt började med att bonus berättade att hans flickvän och han ska bo hos oss i sommar. Jag blev väldigt förvånad då vi har delat upp sommaren redan i vintras. Grejen är att tjejen ska bo här fyra veckor! Hon pratar inte svenska OCH bonussonen ska jobba! Hur farao tänker man då? Hur som helst jag blev riktigt arg, och jag sa att han får styra upp detta. 1. Vi har inte fått någon fråga om det går bra att hon kommer till oss. Så det kom som en blixt från klar himmel. Är det bara jag som tycker att sånt pratar man om? 2. Fyra veckor är väldigt lång tid. 3. Killen ska jobba under tiden. 4. På sin semester vill åtminstonde jag ta det lugnt inte känna att man behöver anpassa sig till någon man inte känner i fyra veckor! Är det konstigt att jag blir upprörd? Hur som, min man började skämta om att då tar vi hit en snygg rysk barnflicka. Det var liksom droppen för mig. Jag blev så jävla förbannad. Jag var upprörd tidigare och så tror han att jag ska tycka det var roligt? Då börjar mannen gorma å skrika om att han minsann har fler barn och att jag inte alltid kan få bestämma osv. Att de alltid ska anpassa sig efter mig. När jag frågade vad han menade kunde han inte ge ngt exempel. Jag bara undrar överreagerar jag? Ärligt talat vet jag inte vad jag ska göra! Jag är arg och ledsen!

• Svar på tråden Arg, ledsen - överkörd!
  • Anonym (--)

man bjuder inte bara hit nån från ett annat land och räknar med att dom ska bo i nån annans hushåll. vad ska hon göra när han jobbar? hon får väl sitta på hans rum... jag hade faktiskt blivit galen om nån av mina barn inte frågat om det var okej först.

ert hus och era regler. du får väl be henne att absolut inte störa dig över huvudtaget. 

• asta66
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-21 15:17:45 följande:
    Det tycker jag med, men så gjorde nu inte TS bonusson vilket medfört tjafs mellan TS och hennes man.
    Då kan han väl inte fått lov att ha flickvän boende hemma.  Då får väl föräldrar agera föräldrar och säga ifrån. Eller säga att det kostar x kr i veckan. Eller vilka regler de tycker ska gälla.
  • puss

Tycker det fortfarande är oklart vad själva problemet är, mer än "vill inte".

• soffliggaren

Vet flickvännen om att hon kommer sitta själv i fyra veckor ? Tror din bonus på allvar att hon kommer tycka det är skitkul ?
    Visst ja , ge tjejen en karta så hon hittar.. Om det nu regnar hur ska hon kunna hitta på något ? Då blir det ts som får sitta där och underhålla.

Tycker det är skitdålig stil av bonus. Han är myndig och borde då kolla av innan. Det är inte en övernattning i trädgården med kompisar.

Eftersom det är vv så blir det två veckor hos mamma då eller har ni fyra veckor nu i sommar ?

Alla ni som tycker att det är väl härligt med främmande i fyra veckor då kanske ts kan komma till er ? Ge ts en karta så hon hittar runt i er stad. Jätteroligt !

• Anonym (??)
    Anonym (--) skrev 2013-05-21 15:21:25 följande:
    man bjuder inte bara hit nån från ett annat land och räknar med att dom ska bo i nån annans hushåll. vad ska hon göra när han jobbar? hon får väl sitta på hans rum... jag hade faktiskt blivit galen om nån av mina barn inte frågat om det var okej först.

ert hus och era regler. du får väl be henne att absolut inte störa dig över huvudtaget. 

Nån annans hushåll?? Det är väl sonens hem??
  • asta66
    Anonym (??) skrev 2013-05-21 15:25:42 följande:

Nån annans hushåll?? Det är väl sonens hem??
    Han har inte eget boende så då måste han väl fråga innan.
  • Anonym (??)
    soffliggaren skrev 2013-05-21 15:23:27 följande:
    Vet flickvännen om att hon kommer sitta själv i fyra veckor ? Tror din bonus på allvar att hon kommer tycka det är skitkul ?
    Visst ja , ge tjejen en karta så hon hittar.. Om det nu regnar hur ska hon kunna hitta på något ? Då blir det ts som får sitta där och underhålla.

Tycker det är skitdålig stil av bonus. Han är myndig och borde då kolla av innan. Det är inte en övernattning i trädgården med kompisar.

Eftersom det är vv så blir det två veckor hos mamma då eller har ni fyra veckor nu i sommar ?

Alla ni som tycker att det är väl härligt med främmande i fyra veckor då kanske ts kan komma till er ? Ge ts en karta så hon hittar runt i er stad. Jätteroligt !
    Var du själv så slapp när du var 18 år?? Att du behövde bli underhållen? Särskilt om det regnade??
  • soffliggaren
    Anonym (??) skrev 2013-05-21 15:26:50 följande:
    Var du själv så slapp när du var 18 år?? Att du behövde bli underhållen? Särskilt om det regnade??
     När jag var 18 hade jag fullt upp och hade respekt och visade hänsyn till min familj. Jag hade även flyttat hemifrån vid den åldern.
    Sen undrar jag vad bonusen har sagt till henne eftersom hon kommer i fyra veckor. Inte en utan fyra !
  • SupersurasunkSara
    Utan Barn skrev 2013-05-21 15:17:32 följande:
    Exakt. Jag hade VERKLIGEN inte heller velat ha någon boende hos mig en månad. Inte någon av mina vänner, inte mina föräldrar, inte sambons föräldrar och inte ev partners till sambons barn.

Om man sen är en sådan person som jag, eller en person som tycker det är HELT okey, så kan man väl enas om EN sak:

Att man självklart frågar innan och tar ett sådant beslut gemensamt.

Exakt. Jag bestämmer inget över min mans huvud som påverkar honom, om jag inte vet att han är ok med det. Jag förväntar mig samma behandling av honom. Mina barn vet att de måste fråga om någon ska sova över etc och de vet att jag pratar med dem om någon av våra vänner ska sova över.
  • Anonym (??)
    soffliggaren skrev 2013-05-21 15:31:23 följande:
     När jag var 18 hade jag fullt upp och hade respekt och visade hänsyn till min familj. Jag hade även flyttat hemifrån vid den åldern.
    Sen undrar jag vad bonusen har sagt till henne eftersom hon kommer i fyra veckor. Inte en utan fyra !

Varför tar du då förgivet att ts flickvän är så?
Svar på tråden Arg, ledsen - överkörd!