• Anonym (Läpp)

Väldigt små blygdläppar = "fräsch fitta" ?

Denna fråga är främst riktad till er som går ner på tjejer/slickar fitta.

Kollade nyss en tråd på ett annat forum, en bildtråd för könsorgan. Såg bilder på massa fittor och blev lite förvånad över att typ alla hade väldigt små inre blygdläppar, nästan obefintliga...
    Större delen av de som postade hade även helt symmetriska blygdläppar och "rosa" fitta.   

Alla dessa kvinnor fick höra att de var "välskapta", "fräscha", hade "fin fitta" osv osv ... 

Kunde inte hjälpa att få lite "fittångest" faktiskt ... hah ... Har inte direkt reflekterat över min fittas utseende tidigare, men har definitivt inte små blygdläppar! Mina är synliga och den ena är större än den andra och även mörkare. 

Jag undrar - anses det vara fräschare att ha väldigt små blygdläppar, oralsexmässigt alltså ?

Anses det vara fräschare att ha "ljust" färgad fitta ? 

Anses det läskigt att slicka en "köttigare" fitta, med synliga blygdläppar ?

Anses assymetri vara ofräscht eller defekt ?  

Kan det hända att ni undviker att slicka baserat på hur fittan ser ut ?     

Som sagt - har aldrig reflekterat över en sådan sak tidigare, så skulle vara intressant att höra vad ni tycker och tänker! Är ute efter en seriös diskussion - så inga jävla hånande inlägg är ni snälla!

{#emotions_dlg.flower}  

• Svar på tråden Väldigt små blygdläppar = "fräsch fitta" ?
  • P30

Kombinationen av att vara ute och dansa en helkväll, upphetsning, svett och toalettbesök, i värsta fall när toapappret är slut...

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • keron

Nu är jag tjej visserligen, och heterosexuell. Men jag har just en sån där fitta med knappt existerande inre blygdläppar (den är inte ljusrosa dock utan ganska mörk då jag själv är brunett och brunögd) och jag tycker det är jättetråkigt :-/ Jag tror att oralsex ger mer, i form av känsel och så (för tjejen så klart), när det finns mer att slicka.

Nu tycker ju min sambo att min fitta är perfekt ändå, eftersom den är just min, men han har uttryckt en önskan för länge sen, att jag skulle haft lite mer att slicka och suga på.

• P30
    Anonym (fittestetik) skrev 2013-09-17 11:06:29 följande:
    text...
    Sedan tror jag att det hänger mer på teknik om du skall njuta mer. 
    Det har förmodligen inte alls med teknik att göra - det är troligare att du helt enkelt inte är byggd för oralsex.
    keron skrev 2013-09-17 10:31:11 följande:
    Jag tror att oralsex ger mer, i form av känsel och så (för tjejen så klart), när det finns mer att slicka.
    ...
    Min sambo är sådan. Hon får mängder av vaginala orgasmer, men varenda man som hon legat med (och det är faktiskt en hel del...) har sagt att de skall få henne att komma via oralsex. Det har inte hänt hittills och det är nog tveksamt om det kommer att ske i någon slags framtid.

Hon hade aldrig fått en klitorisorgasm innan hon träffade mig. Min fd fru var nämligen likadan. Jag skaffade den kraftigaste rabbiten på marknaden och berättade hur hon skulle knipa. Hennes livs första klitorisorgasm var magisk och sedan dess har det blivit många. Nu när hon lärt sig har det hänt vid några få tillfällen att hon lyckats få orgasm med handen - en gång när hon gjort det och två gånger när jag gjort det. Jag är väl inte helt otränad, men är helt slut efteråt, det är tufft jobb.

Att någon skulle få henne att komma med tungan är därmed inte speciellt troligt. Så - ibland spelar tekniken ingen roll - men ofta kompenserar kroppen genom att göra andra saker bra - du kanske har lättare att få g-punktsorgasm, vaginala, bröstorgasmer, energiorgasmer eller något annat?

Och har du inte testat får du förstås göra det, det är ju onödigt att komma på det där precis innan du skall dö! :) 
  • keron
    Anonym (fittestetik) skrev 2013-09-17 11:06:29 följande:
    Jag förstod inte tankegången.
    Tror du att det ger mer sexuellt om du hade haft större blygdläppar?
    Eller är du för mörk där nere tycker du?
    En liten mörk fitta är väl helläcker den också!
    Sedan tror jag att det hänger mer på teknik om du skall njuta mer. 
    Jag menade alltså att stora blygdläppar kan stimuleras mer och på annat sätt än vad man kan med små, och att det därför kanske skulle kunna vara skönare att bli slickad om man hade större blygdläppar. Kanske kan jämföras något haltande med omskurna och icke-omskurna män.

Min sambo kan inte "göra" lika mycket med min fitta som han skulle kunnat göra om jag haft större inre blygdläppar.

Har inga problem alls med att min fitta är mörk

Han är bra på att slicka, den bästa jag haft, så det är inte där problemet ligger. Och det finns inget problem i sig, jag kan bara önska ibland att jag haft större då jag tror att det är väldigt skönt att bli sugen på de inre blygdläpparna. Men eftersom jag knappt några har så, I wouldn´t know.
  • keron
    P30 skrev 2013-09-17 11:20:49 följande:
    Det har förmodligen inte alls med teknik att göra - det är troligare att du helt enkelt inte är byggd för oralsex.

Min sambo är sådan. Hon får mängder av vaginala orgasmer, men varenda man som hon legat med (och det är faktiskt en hel del...) har sagt att de skall få henne att komma via oralsex. Det har inte hänt hittills och det är nog tveksamt om det kommer att ske i någon slags framtid.

Hon hade aldrig fått en klitorisorgasm innan hon träffade mig. Min fd fru var nämligen likadan. Jag skaffade den kraftigaste rabbiten på marknaden och berättade hur hon skulle knipa. Hennes livs första klitorisorgasm var magisk och sedan dess har det blivit många. Nu när hon lärt sig har det hänt vid några få tillfällen att hon lyckats få orgasm med handen - en gång när hon gjort det och två gånger när jag gjort det. Jag är väl inte helt otränad, men är helt slut efteråt, det är tufft jobb.

Att någon skulle få henne att komma med tungan är därmed inte speciellt troligt. Så - ibland spelar tekniken ingen roll - men ofta kompenserar kroppen genom att göra andra saker bra - du kanske har lättare att få g-punktsorgasm, vaginala, bröstorgasmer, energiorgasmer eller något annat?

Och har du inte testat får du förstås göra det, det är ju onödigt att komma på det där precis innan du skall dö! :) 
    Jag har heller aldrig lyckats få orgasm av oralsex, oavsett vem som gått ner på mig och oavsett hur många andra kvinnor de lyckats ge multipla orgasmer till med munnen (enligt egen utsago).

Att få klitorisorgasmer har jag dock inga problem med. Speciellt inte på egen hand. G-punktsorgasm har jag heller aldrig fått, eller vaginala och jag finner det ytterst obehagligt att få bröstvårtorna stimulerade så det går också bort. Men energiorgasm, vad är det?
  • P30
    keron skrev 2013-09-17 11:32:43 följande:
    Men energiorgasm, vad är det?

lustochliv.blogspot.se/2010/07/energiorgasm.html

Beskriver det ganska bra tycker jag, kräver lite tantraövningar och lite träning för att få till, min sambo kan få sådana, jag har inte kommit dit, inte än iaf! :)
  • ginnipigg

Läpparna spelar rock n roll, det är hur den sköts som spelar kvitta. Nu har jag aldrig varit med om en som är ofräsch.

Föredrar en rakad eller trimmad, gärna riktigt blöt eller lubricerad med mycket lust. ;)

Tror inte att jag är ensam om att tänka så, det är helheten och äventyren med den som får oss att gå igång....

• engdahl

Läpparnas storlek eller färgen spelar verkligen ingen roll. Alla fittor är läckra - med små eller stora läppar, allt från ljusrosa över till mörkbrunt. Jag slickar gärna alla sorter! :)

• Anonym (Läpp)
    keron skrev 2013-09-17 11:24:48 följande:
    Jag menade alltså att stora blygdläppar kan stimuleras mer och på annat sätt än vad man kan med små, och att det därför kanske skulle kunna vara skönare att bli slickad om man hade större blygdläppar. Kanske kan jämföras något haltande med omskurna och icke-omskurna män.

Min sambo kan inte "göra" lika mycket med min fitta som han skulle kunnat göra om jag haft större inre blygdläppar.

Har inga problem alls med att min fitta är mörk

Han är bra på att slicka, den bästa jag haft, så det är inte där problemet ligger. Och det finns inget problem i sig, jag kan bara önska ibland att jag haft större då jag tror att det är väldigt skönt att bli sugen på de inre blygdläpparna. Men eftersom jag knappt några har så, I wouldn´t know.
    Jag har en liten och en större blygdläpp - och jag måste säga att det känns skitobehagligt att bli slickad/sugen på den större blygdläppen ... haha! Det är t.o.m obehagligt att faktiskt HA den ... känns obehagligt att komma åt den när man torkar när man är på toa, eller att vara utan trosor - för då känner jag av den, vilket är obehagligt.

Vet inte om den större blygdläppen gör sex skönare för mig - men om jag kunde ta bort den utan några som helst konsekvenser, så skulle jag! Och då alltså för att det känns så obehagligt att den ens sitter där och är i vägen.
Svar på tråden Väldigt små blygdläppar = "fräsch fitta" ?