• BillaGardin

nygravida i Västerås :)

Hej
    Jag har precis plussat med vårt tredje lilla mirakel så vi väntar alltså ett liten februari bebis... 
    Det skulle vara kul att följas åt, diskutera, jämföra, fråga  eller bara prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-13 12:24
    Jag är i första trimestern såklart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-29 19:38
    Nu är jag inne i v 12 :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-10 13:54
    Bf-lista
    Vartjagängår 3/2
    sabiina 3/2
    EN84 8/2
    BillaGardin 14/2
    lillan021 19/2
    Mallan276 19/2
    lattebebis 1/3
    Novali 2/4
    Lakrits 2/4
    Suess 18/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-10 17:42
    Tessou 18/2
    johanna8602 26/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-11 14:32
    Lokesmammi 1/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 11:03
    Novali 5/4
    Boarder 14/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-14 18:01
    nejny 7/2

• Svar på tråden nygravida i Västerås :)
  • BillaGardin

Jag hade inga symptom fram till v 7 då kom illamående och ont i brösten. 
    Lakrits, träna kan du absolut göra. Det jag vet är att man inte ska lyfta för tunga vikter över axelhöjd. Lite flytningar är nog ingen fara, men ring din bm om du är orolig. 

• BillaGardin

När tycker ni att man kan berätta för sin omgivning? i v 12 eller efter ul i v 17? Folk som ser mig ser redan att jag är gravid, har redan en liten gullig bula :) men jag tänker mer på släkt man inte träffar ofta och kompisar osv...

• Lakrits

Ringde kvinnokliniken ang vul, de gav mig faktiskt en tid men kunde inte då eftersom vi är bortresta men ska nog ringa på måndag igen för att försöka få en ny tid.

Flytningarna fortsätter från och till, blir varken mer eller mindre. BM på kk sa att det inte behövde betyda att det är ett mf. Har läst på nätet att det verkar ganska vanligt med flytningar som mina och att det ändå går bra så hoppas på det.

• Lakrits

Fick vul-tid idag men känner mig säker på mf. Tycker att flytningarna tilltagit men inget färskt blod men brunt...

• Lakrits

Det var för tidigt för att se ngt på vul, de såg hinnsäcken och ev något litet där i så fick en ny tid om 2v. Flytningarna har minskat på em, skönt!

• BillaGardin

Hej allihop!
    Hur går det? Hur mår ni? Jag mår fortfarande illa, usch! Men annars är det bra :) Längtar till ul och hoppas att det går att se kön då så jag kan börja handla:)

• Lakrits

Det går bra för mig. Flytningarna avtog i slutet av förra veckan. Illamåendet har krupit sig på sakta men säkert. På tisdag är det dags för vul, känner mig gravid men är orolig för vad de rosa/bruna flytningarna ställt till med...

• 2 barnsmamma
    BillaGardin skrev 2013-07-31 17:21:20 följande:
    När tycker ni att man kan berätta för sin omgivning? i v 12 eller efter ul i v 17? Folk som ser mig ser redan att jag är gravid, har redan en liten gullig bula :) men jag tänker mer på släkt man inte träffar ofta och kompisar osv...
    Detta är lite klurigt.
    Själv har jag redan berättat för mamma, och jag är bara i v 6.
    Eftersom jag inte mår så bra och har en del släktträffar fram över (kalas, kräftskiva mm) så är det svårt att ljuga varför man inte äter ditt eller datt så vi funderar faktiskt på att berätta för släkten.
    Men först för familjen och det blir när det passar. :)

Med första berättade jag redan i v 4. Var då också med släkten på charter som undrade varför jag inte drack alkohol.

Svar på tråden nygravida i Västerås :)