• BillaGardin

nygravida i Västerås :)

Hej
    Jag har precis plussat med vårt tredje lilla mirakel så vi väntar alltså ett liten februari bebis... 
    Det skulle vara kul att följas åt, diskutera, jämföra, fråga  eller bara prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-13 12:24
    Jag är i första trimestern såklart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-29 19:38
    Nu är jag inne i v 12 :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-10 13:54
    Bf-lista
    Vartjagängår 3/2
    sabiina 3/2
    EN84 8/2
    BillaGardin 14/2
    lillan021 19/2
    Mallan276 19/2
    lattebebis 1/3
    Novali 2/4
    Lakrits 2/4
    Suess 18/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-10 17:42
    Tessou 18/2
    johanna8602 26/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-11 14:32
    Lokesmammi 1/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 11:03
    Novali 5/4
    Boarder 14/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-14 18:01
    nejny 7/2

• Svar på tråden nygravida i Västerås :)
  • BillaGardin

Inskrivningen hade jag i v 6 tror jag nu var det de första besöket med prover mm. Vi fick höra det lilla hjärtat slå och det slog fort :) Jag har läst att om det slår över 140 slag/min så är det en flicka. Och detta lilla hjärta pickade i 169 slag/min, så nu hoppas vi:) 

• Silversparv
    BillaGardin skrev 2013-08-21 15:27:50 följande:
    Inskrivningen hade jag i v 6 tror jag nu var det de första besöket med prover mm. Vi fick höra det lilla hjärtat slå och det slog fort :) Jag har läst att om det slår över 140 slag/min så är det en flicka. Och detta lilla hjärta pickade i 169 slag/min, så nu hoppas vi:) 
    Spännande! Ja, jag är i vecka sju nu så blir åtta på mötet på tisdag. Sedan tror jag det blir andra mötet i vecka 12.

Pratade barnmorskan något om kubtest? Funderar när man gör det i sådana fall.  
  • vartjagängår

Silversparv - Kub gör man bäst i v.13+4 (-isch, har jag för mig) men det görs inte här utan man får ta sig till Stockholm och betala det själv. Du får en broschyr iaf.

Billagardin - Vart går du som fick lyssna på hjärtat så tidigt? :)

• Silversparv

Aha. Konstigt att de inte erbjuder det i Västmanland. Jaja, får vänta på info till tisdag. :)

vartjagängår skrev 2013-08-21 21:17:09 följande:
    Silversparv - Kub gör man bäst i v.13+4 (-isch, har jag för mig) men det görs inte här utan man får ta sig till Stockholm och betala det själv. Du får en broschyr iaf.

Billagardin - Vart går du som fick lyssna på hjärtat så tidigt? :)

• Coolblomman

Hej hej...här kommer en västeråsare till.....jag är i vecka 16 och på söndag går jag in i vecka 17....
    Trevligt att hitta denna tråd! :) och jag väntar mitt andra barn

• LokesMammi

Hej! Smygläser er tråd lite granna o håller mig i bakgrunden! =) Är inte gravid, men vill bli! =) Har en son född 2011, så dags för syskon nu! =) Bor i Västerås.

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • Lakrits

Coolblomman - välkommen hit och grattis till graviditeten!

LokesMammi - håller tummarna att du snart är gravid!

Jag går in i v11 på onsdag, så skönt att det börjar närma sig v12. Illamåendet har blivit mycket bättre och förra veckan var jag på inskrivning hos BM. Det enda som är jobbigt är att min man fortfarande inte förlikat sig helt med att vi ska ha ett tredje barn. Hoppas verkligen det vänder snart! Det var ju inte planerat men han tycker absolut att vi ska behålla det men känner sig orolig över hur det ska gå med tre.

• Silversparv

Usch så jobbigt. Har fått lite samma problem här.

Lakrits skrev 2013-09-01 14:10:07 följande:
    Coolblomman - välkommen hit och grattis till graviditeten!

LokesMammi - håller tummarna att du snart är gravid!

Jag går in i v11 på onsdag, så skönt att det börjar närma sig v12. Illamåendet har blivit mycket bättre och förra veckan var jag på inskrivning hos BM. Det enda som är jobbigt är att min man fortfarande inte förlikat sig helt med att vi ska ha ett tredje barn. Hoppas verkligen det vänder snart! Det var ju inte planerat men han tycker absolut att vi ska behålla det men känner sig orolig över hur det ska gå med tre.

• Madehelené

Hello! Jag är ny här på Familjeliv. 
    Jag är gravid i vecka 22 ( 21+4 ).
    Tänkte hoppa in här i denna tråd och följa er tjejer :) !  Tyst

• Lakrits

Silversparv - visst är det jobbigt. Tar verkligen udden av den där härliga känslan man vill ha när man är gravid. Min man har iaf gått och pratat med en kurator och jag har också bokat tid och tanken är att vi ska gå tillsammans efter att jag varit där en gång. Hoppas det ska hjälpa.

Madehelene - välkommen och grattis! Första barnet?

Svar på tråden nygravida i Västerås :)