SolOchSnö skrev 2013-06-17 11:19:30 följande:
Nu svarar jag om TS situation. Här är länken som jag skickade:
lawline.se/answers/7465
Här är frågan från länken:
"Hej! Jag undrar om jag kan vräka min sambo? Jag köpte en lägenhet (bostadsrätt) i Augusti min mamma står för lånet, och enbart jag står på kontraktet. Min fd. har sin adress där men står inte med på kontraktet. Det var nu två månader sedan det tog slut och han vägrar flytta. Måste jag nu sälja lägenheten? eller har jag rätt att låta honom flytta? Tacksam för svar!"
Svaret är:
"Som ägare av bostadsrätten är du att betrakta som hyresvärd för din sambo och han som din hyresgäst i andrahand. Eftersom du så att säga hyr ut en del av din egen bostad har din sambo inget besittningsskydd, d.v.s. ingen rätt till automatisk förlängning av hyreskontraktet 12:45 st. 1 p. 3 JB. Det skydd din sambo har är istället rätten till uppsägningstid. Om inget annat avtalats (vilket torde vara normalfallet mellan sambor) har han rätt till en uppsägningstid på tre månader från det månadsskifte som inträffar närmast efter uppsägningen, 12:4 st. 1 p. 1 JB."
Som jag skrev i inlägget om du läste det
Så avser
inte den frågan TS fall då TS skaffade lägenhet i egenskap för att STUDERA.
Det spelar ingen roll att du klipper/klistara in den frågan i svaret nu. Då jag hade redan läst det när jag svarade.
Varför tror du att jag FRÅGADE dig detta?
Jag vcitera frågan igen;
"Ser du skillnaden? Det är inte riktigt samma sak fallet i länken VS TS fall.
"Bostad i egenskap av studier" VS "bostad i egenskap av att flytta ihop". "
Varför länkar du till ett fall som inte har med saken att göra med TS fall? Det kan du ta och sitta ned och fundera på. I stället.
SolOchSnö skrev 2013-06-17 11:19:30 följande:
Vad du och ditt ex trixade med c/o adresser är irrelevant eftersom TS inte har skrivit ett ord om c/o adress. Men även en inneboende med c/o adress har rätt till tre månaders uppsägningstid! Detta är helt rimligt för annars skulle folk kunna bli utslängda på gatan över en natt.
Därför om du valde att läsa inlägget så hade DU sett att jag ciuterade ut styckerna ur dit inlägg.
Så mitt s.k trixande som du valde att kalla det för var svaret på detta från ditt inlägg:
""MEN frågan är om TS och hennes ex räknas som sambo. Man måste nämligen ha bott tillsammans stadigvarande och det brukar räknas som minst sex månader:
lawline.se/answers/5108""
Så mitt trixande har i allra högsta grad med det och göra. Varken du gillar sanningen eller inte.
Bara för att jag viste hur det förhäll sig ochh redogjorde fär detta. Inte mina problem om du inte gillade det.
Och skall du i fortsättningen sitta och läsa andras svar så som fan läser bibeln, och blunda för kontexten(Trådens ämne samtidigt) så har jag vettigare saker än att sitta och svara på dina inlägg, där du "motbevisad" på NOLL och INGA grunder alls.