FlitigaLis skrev 2013-08-11 19:42:48 följande:
Vi försöker låta bli hemnet men så såg gubben när han bläddra igenom en gratis tidning att det ligger två radhus ute precis där vi vill ha, de kommer inte ut jätte ofta. Ett hade till och med billigare utgångspris än vad vi räknar med. Vi kunde inte låta bli att sukta lite på hemnet och gråta en skvätt för vi inte har pengarna just nu. Dessutom gick det en del till ett nytt kylskåp och bilservice, dessutom måste vi köpa nya vinterdäck och en ny vagn innan det blir vinter.
Just nu känns det som hus är väldigt långt borta
FlitigaLis skrev 2013-08-16 19:31:37 följande:
Jag är också sjukt sugen på hus och en bebis och bröllop och en utlandsresa typ! Allt kostar så mycket bara.
Vi har två trisslotter som hänger på anslagstavlan bara för vi ska känna oss som "kanskemiljonärer"
Det är alltid jobbigt när man får extra kostnader, man vill ju lägga de pengarna på sparande! Vi gjorde nyss service på vår nya bil, och det hittades ett par fel som vi kommer vara tvugna att åtgärda på verkstad, så då försvinner de extra pengar vi hade räknat med att spara när lönen kommer =/.
riboflavin skrev 2013-08-15 19:32:37 följande:
Nu har sambon (oj, oj) hittat "projekthus" som är lite för litet (3 rok), saknar garage, men verkar vara i bra skick (splitternytt badrum), knappt en halvtimme från Göteborg till ett mycket fördelaktigt utgångspris. Jag vet att vi EGENTLIGEN inte ska kika på hus än, men wow vilken potential det här huset har. En liten utbyggnad om 15 kvm i två plan så vips har man en 5 rumsvilla med jättetomt.
Sorry för att jag totalspammar tråden med mina husdrömmar men jag är så otroligt hussugen ;)
Vi borde inte heller kolla än, men det går ju inte att låta bli XD vi går ju till och med på visningar =P ska på nästa visning på tisdag, dock ligger det på gränsen till vad vi tycker är okej restid till jobbet, men visar det sig vara drömhuset, så är det ju värt att ta en titt ;)
Och när vi har varit på visningen, så har vi varit på visning på alla gårdar vi tycker verkade intressanta, så efter det få vi vänta på att nya objekt läggs ut =).