resemamma13 skrev 2013-10-10 08:44:47 följande:

Men visst kan man väl ventilera ut radon på något sätt? Vi har inte ens mätt radonhalten i vårt hus!
Jo, är det över 200 får man bidrag. Men vi har cancer i släkten, ingen av oss röker, men vill inte chansa...
Idag åkte vi till ett hus för att gå på visning.... det var en förvånad karl som öppnade, och sa att det är imorgon!

Vi fick gärna komma in, men att det var lite rörigt.. men vi sa att vi kikar imorgon istället - och nu vet vi ju vart det ligger!

Han skrattade bara.. men oj vad jag skämdes! Såg sen i mobilen att det stor ju Söndag å inte Lördag... Vette 17 hur vi tänkt...
Har mailat en av stadens mäklare för att vi vill gå på visning på ett av husen de har ute. De är helt nyrenoverat, har bergvärme, alla sovrum på samma våning, bastu.... Allt är det vi vill ha, MEN tvekar iaf.... Sonen går på dagis just nu (är 4,5 år) och vi vill gärna att han får fortsätta gå med sina kompisar, både nästa år på dagis, i förskoleklass och sedan vid skolstart.....
Men detta hus ligger på andra sidan stan, men vi har inget emot att åka och lämna. Men FÅR man det? Eller måste man välja den skola som är närmast? Det som gör att vi tvekar lite, utöver det, är att jag är allergisk mot cigarettrök, och ena grannen till huset röker.... Visst, det kanske inte blir samma sak när man bor i hus.... Men grannen under oss röker, och även de bredvid på ena sidan... Och jag får verkligen panik när jag känner lukten!
Ber om ursäkt för OT...