• Anonym (mor)

Släpper ni in barfotabarn?

Nu i sommartid när många barn springer barfota ute - hur gör ni med det? Alltså - om era barn springer barfota eller om deras kompisar gör det - får de komma in/hem till er med sina smutsiga fötter?
    Jag tycker detta är ett problem; eftersom dottern ibland vill ta hem kompisar och är det då någon med smutsiga barfotafötter så blir det faktiskt ett stort problem för mig, eftersom jag verkligen inte gillar att det dras in smuts. Det är ju som att gå in med skor typ.
    Ibland är min dotter barfota ute; men då löser jag det genom att hon drar på sig strumpor när hon kommer in - fram tills vi tvättar fötterna när hon inte ska ut mer. Men jag tycker det är svårt att hitta på vad jag ska säga till andras barn: ska jag låna ut strumpor åt dem? men det käns lite knasigt....
    Hur gör ni?
    och snälla: även om ni tycker jag är överdriven så vore jag tacksam om ni kunde ha respekt för att det är sån här jag är. Jag blir inte hjälpt av tråkiga kommentarer om att jag inte är klok typ....

• Svar på tråden Släpper ni in barfotabarn?
  • ankanm

Det där får du ta. Vad är viktigast- att dina barn tar hem kompisar eller din bacillskräck? 
    HUR lortiga kan ett par barnfötter va? Lite jord, sand? De trampar väl knappst runt i en kattbajs om de hittar en?
    Tänk om. 

• Anonym (vad gör väl det?)
    byorginalet skrev 2013-06-27 22:33:28 följande:
    hemma hoss oss får barnen gå ut och in barfota så mycket dom vill, glad så länge inte dom bajsar på golvet, som tyvärr händer, förra veckan sket våran 2 åring på bordet hemma hi hi men lite kul var det
    Förvånad Skrattande
  • Anonym (Annika)

Nej, de får inte komma in med smutsiga fötter.

Fötterna ska tvättas av med vatten och helst tvål (om de tål änglamarks parfymfria) innan de får komma in.

Vi har både hink med vatten och slang ute vid altanen.

Finns saker jag hellre vill göra än att städa smutsiga golv efter andra. Tex umgås med min familj och få lite kvalitetstid med min man.

• Anonym (inte så kul)
    byorginalet skrev 2013-06-27 22:33:28 följande:
    hemma hoss oss får barnen gå ut och in barfota så mycket dom vill, glad så länge inte dom bajsar på golvet, som tyvärr händer, förra veckan sket våran 2 åring på bordet hemma hi hi men lite kul var det

Jag minns en morgon för sjutton år sen...

Vaknade tid sex-tiden av att det luktade

bränt från mikron.

Gick upp och fick se att min då två-årige son

Försökt värma pizza...

Dagen innan hade jag köpt en tub tekakor, tror det var 30 stycken.

De hade han smulat sönder och dessutom bajsat på.

På köksbänken...

Jag trodde jag skulle dö!

Efter det gick jag upp fem varje morgon för att slippa överraskningar. :-S
  • M

Till anonym (inte så kul) HAHAHA vilken underbar historia!!!!! Fick mig att skratta högt!! Meeeen frågan kvarstår! Var han ren om fötterna när han gjorde pizza?!? Annars hade det ju varit äckligt ;) hahaha

• Anonym (inte så kul)
    M skrev 2013-06-28 08:57:13 följande:
    Till anonym (inte så kul) HAHAHA vilken underbar historia!!!!! Fick mig att skratta högt!! Meeeen frågan kvarstår! Var han ren om fötterna när han gjorde pizza?!? Annars hade det ju varit äckligt ;) hahaha

jag vet att det inte hörde hit men kunde inte låta bli... Han var ren om fötterna innan men efter sina bravader blev det en dusch.
  • modestyclara

Så länge de inte är uppe i möbler så är det ok. Vi har hundar så vi våttorkar ändå golven varannan dag...

• mymy

Ja jag skulle aldrig hindra barn som är barfota att komma in.. herregud! Det hör ju sommaren till..:)

• Anonym (vad gör väl det?)
    Anonym (inte så kul) skrev 2013-06-28 07:49:30 följande:

Jag minns en morgon för sjutton år sen...
    Vaknade tid sex-tiden av att det luktade
    bränt från mikron.
    Gick upp och fick se att min då två-årige son
    Försökt värma pizza...
    Dagen innan hade jag köpt en tub tekakor, tror det var 30 stycken.
    De hade han smulat sönder och dessutom bajsat på.
    På köksbänken...
    Jag trodde jag skulle dö!
    Efter det gick jag upp fem varje morgon för att slippa överraskningar. :-S
    Hahahaha........ja herregud! Sånt där har man ju varit med om! Skulle finnas en tråd om alla dråpligheter ungarna har hittat på.
Svar på tråden Släpper ni in barfotabarn?