• Anonym (mor)

Släpper ni in barfotabarn?

Nu i sommartid när många barn springer barfota ute - hur gör ni med det? Alltså - om era barn springer barfota eller om deras kompisar gör det - får de komma in/hem till er med sina smutsiga fötter?
    Jag tycker detta är ett problem; eftersom dottern ibland vill ta hem kompisar och är det då någon med smutsiga barfotafötter så blir det faktiskt ett stort problem för mig, eftersom jag verkligen inte gillar att det dras in smuts. Det är ju som att gå in med skor typ.
    Ibland är min dotter barfota ute; men då löser jag det genom att hon drar på sig strumpor när hon kommer in - fram tills vi tvättar fötterna när hon inte ska ut mer. Men jag tycker det är svårt att hitta på vad jag ska säga till andras barn: ska jag låna ut strumpor åt dem? men det käns lite knasigt....
    Hur gör ni?
    och snälla: även om ni tycker jag är överdriven så vore jag tacksam om ni kunde ha respekt för att det är sån här jag är. Jag blir inte hjälpt av tråkiga kommentarer om att jag inte är klok typ....

• Svar på tråden Släpper ni in barfotabarn?
  • Anonym (90)

Ja, jag släpper in barfotabarn. Mitt eget och andras. Jag går också barfota på sommaren...

Låna ut strumpor till de andra barnen om du inte vill att de ska vara barfota. Det är väl inte lika knasigt som att säga att de inte får komma in?

• fluu

Klart de får komma in! Det värsta som kan hända är att det blir lite smutsigt och man får städa lite. Jag själv hatar skor och går barfota så länge och mycket det går.

Som jag skrev i en annan tråd, det är inte sommar om man inte har skitiga fötter,luktar lite svett och har någon gräsfläck här och var.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EnAnonumius
    Anonym (mor) skrev 2013-06-26 16:04:57 följande:
    Nu i sommartid när många barn springer barfota ute - hur gör ni med det? Alltså - om era barn springer barfota eller om deras kompisar gör det - får de komma in/hem till er med sina smutsiga fötter?
    Jag tycker detta är ett problem; eftersom dottern ibland vill ta hem kompisar och är det då någon med smutsiga barfotafötter så blir det faktiskt ett stort problem för mig, eftersom jag verkligen inte gillar att det dras in smuts. Det är ju som att gå in med skor typ.
    Ibland är min dotter barfota ute; men då löser jag det genom att hon drar på sig strumpor när hon kommer in - fram tills vi tvättar fötterna när hon inte ska ut mer. Men jag tycker det är svårt att hitta på vad jag ska säga till andras barn: ska jag låna ut strumpor åt dem? men det käns lite knasigt....
    Hur gör ni?
    och snälla: även om ni tycker jag är överdriven så vore jag tacksam om ni kunde ha respekt för att det är sån här jag är. Jag blir inte hjälpt av tråkiga kommentarer om att jag inte är klok typ....
    Jag har inga problem med att släppa in barfota folk. Oavsett om det är barn eller vuxna.
    Jag ber dem bara torka av det värsta på min matta jag har i hallen.

Herregud. Även om det är tråkigt att städa så går det faktiskt att torka av golvet.
    Eller lägga en fuktig handduk på golvet där man kan snabbt torka av fötterna på, så att skiten försvinner. För även om det blir smutsigt på sommaren, så är det sju resor värre vintertid med smutsen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    fluu skrev 2013-06-26 21:33:42 följande:
    Klart de får komma in! Det värsta som kan hända är att det blir lite smutsigt och man får städa lite. Jag själv hatar skor och går barfota så länge och mycket det går.

Som jag skrev i en annan tråd, det är inte sommar om man inte har skitiga fötter,luktar lite svett och har någon gräsfläck här och var.
    Önskar att jag kunde gå barfota.
    Men jag bor på sådant sätt att det är alltid risk för glas och betongplattor blir otroligt varma när solen ligger på och asfalten kan vara lite vass att gå på..  Gråter

Men men jag går ofta barfota inomhus... Eller om jag kommer till ett ställe med gräsmatta så blir fötterna bara och man kan gosa i gräset med tårna..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • fluu
    EnAnonumius skrev 2013-06-26 21:37:34 följande:
    Önskar att jag kunde gå barfota.
    Men jag bor på sådant sätt att det är alltid risk för glas och betongplattor blir otroligt varma när solen ligger på och asfalten kan vara lite vass att gå på..  Gråter

Men men jag går ofta barfota inomhus... Eller om jag kommer till ett ställe med gräsmatta så blir fötterna bara och man kan gosa i gräset med tårna..
    Glas är det enda jag inte vill trampa på,annars är jag inte så knusslig :P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Lortgrisen)

Haha vilket "roligt" bekymmer! Nu skrattar jag inte och hånar dig, utan mest bara för att det nog aldrig skulle slagit mig.  Jag springer in med skorna titt som tätt, jag är nämligen mycket glömsk och frå springa tillbaka in många gånger innan allt är på plats i väskan.

Försök släppa lite på det här. Kanske skulle du också behöva komma ut och springa lite barfota? ;)
    Du mår nog bästa av att försöka leva med det. Sedan kan du ju mopps/dammsuga av det värtsa på kvällen? 

• elmadumle

Ja de får komma in men inga fötter i möblerna bara. Jag och barnen går också barfota mycket.

• rockaroll

Nu är inte mina barn så stora än, men jag kommer också ha sjukt svårt för smutsiga barnfötter på golv och mattor. Men jag skulle nog nöja mig med att de torkar av fötterna på en handduk innanför dörren. Och kanske rullat undan mattorna.. ;)

Svar på tråden Släpper ni in barfotabarn?