• Anonym (mor)

Släpper ni in barfotabarn?

Nu i sommartid när många barn springer barfota ute - hur gör ni med det? Alltså - om era barn springer barfota eller om deras kompisar gör det - får de komma in/hem till er med sina smutsiga fötter?
    Jag tycker detta är ett problem; eftersom dottern ibland vill ta hem kompisar och är det då någon med smutsiga barfotafötter så blir det faktiskt ett stort problem för mig, eftersom jag verkligen inte gillar att det dras in smuts. Det är ju som att gå in med skor typ.
    Ibland är min dotter barfota ute; men då löser jag det genom att hon drar på sig strumpor när hon kommer in - fram tills vi tvättar fötterna när hon inte ska ut mer. Men jag tycker det är svårt att hitta på vad jag ska säga till andras barn: ska jag låna ut strumpor åt dem? men det käns lite knasigt....
    Hur gör ni?
    och snälla: även om ni tycker jag är överdriven så vore jag tacksam om ni kunde ha respekt för att det är sån här jag är. Jag blir inte hjälpt av tråkiga kommentarer om att jag inte är klok typ....

• Svar på tråden Släpper ni in barfotabarn?
  • viseversa
    Suzén skrev 2013-06-26 16:10:19 följande:
    Haha viseversa! Bra tips där! :D
    japp detsamma=)
  • Anonym (mor)
    Celest skrev 2013-06-26 16:08:24 följande:
    Barnen får inte gå barfota ute!
    Har sett sååååååååå mycket glas/spik/stickor som gett rejäla skador i jobbet så nej - sandaler på!
    Räcker med småflisor som sen blir superinfekterade i värmen.
    Jag låter inte gärna min dotter gå barfota heller. Har aldrig gjort det själv heller. Som du säger så kan man ju trampa på något och så blir ju fötterna så jäkla smutsiga, hårda o fula. Jag vet att det sägs vara nyttigt att gå barfota - men jag kan bara inte med det....men som sagt: många av hennes kompisar springer barfota jämt...
  • mamaleona

Med sex barn +kompisar hade jag fått hjärnsläpp om jag haft detta som ett problem förut då dom va yngre o bodde hemma alla, huj....det var då bland dom minsta problemena kan jag lova o jag tror att även du kommer att tycke det en dag (ex när du har flera barn eller det/dom du har är i tonåren). Så - barnfotabarn hör till sommaren o livet o har alltid och kommer alltid att vara välkomna i vårt hem.

• Anonym (Lisen)

Tycker det är värre med nakna barn som sitter i soffor och fotöljer och klättrar på ryggstöd och armstöd med nakna underliv och rumpor. 

• KimPossible

Japp! Här får man gå in hur som helst även om man gått barfota ute. Det gör jag ju själv! Solig

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Anonym (mor)
    mamaleona skrev 2013-06-26 16:13:11 följande:
    Med sex barn +kompisar hade jag fått hjärnsläpp om jag haft detta som ett problem förut då dom va yngre o bodde hemma alla, huj....det var då bland dom minsta problemena kan jag lova o jag tror att även du kommer att tycke det en dag (ex när du har flera barn eller det/dom du har är i tonåren). Så - barnfotabarn hör till sommaren o livet o har alltid och kommer alltid att vara välkomna i vårt hem.
    Man är ju olika, och jag har svårt att se att jag nånsin skulle tycka att det var ett litet problem med smutsiga fötter i vårt hem...och barn är ju inte alltid på golvet; de kan sitta i soffor med uppdragna fötter eller dylikt..
  • Anonym (mor)

Måste inflika att det är lite skillnad hur man bor.

Här bor vi precis vid en lekplats så här är barnen som är barfota verkligen skitiga under fötterna av sand.

Medan en del kanske bor i en villa med bara gräsmatta utanför - det är ju inte lika skitigt...   

• Dracarys
    Anonym (mor) skrev 2013-06-26 16:18:58 följande:
    Man är ju olika, och jag har svårt att se att jag nånsin skulle tycka att det var ett litet problem med smutsiga fötter i vårt hem...och barn är ju inte alltid på golvet; de kan sitta i soffor med uppdragna fötter eller dylikt..
    Men om man skrapar av fötterna vid dörren, på dörrmattan, då gör man sig av med den smutsen som kan lossna. Övrig måste skrubbas bort.
  • Anonym (...)
    Anonym (mor) skrev 2013-06-26 16:18:58 följande:

Jag lovar dig, när barnen är i tonåren, så är detta ett litet problem. Och har du så dålig fantasi att du inte kan lösa detta (ge dom strumpor, tvätta av innan de går in, lägga en handduk i doffan t ex), så kommer du att få problem när de blir större och större saker ska lösas.
  • ica
    Ramborg skrev 2013-06-26 16:10:30 följande:
    Hos oss är det ok att vara barfota om sommaren. Jag gillar själv att gå barfota. Man får sopa lite mer grus och grässtrån bara. Ingen fara med det.
    Och ta bort mattor och annat. Så blir det somrigt och lättstädat!
Svar på tråden Släpper ni in barfotabarn?