• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-12 18:09:56 följande:
    Nu ska jag berätta hur allt har gått !! Fy vilken lång dag !!

Började med bm imorse gick kanon , vi prata i över en timme å hon ringde upp till kk så jag skulle få komma dit (med viss väntetid eftersom jag inte hade bokat ) viss väntetid !! 4 timmar senare ..... Jag fick se mina twins !! Levande å med två ben å armar skönt !! Hjärtat tickade på , på båda å dom hade maraton när vi kolla , sparkades å rulla runt kul å se, å då kan dom rörelserna jag känt va annat än tarmarna hade dock för högt ph-värde så ska gå på antibiotika i tre dagar för att motverka för tidig vatten avgång ... Men allt såg bra ut och vart även framflyttad till 10+2 idag ... Annars va de 9-6 så tre dagar då.. Kändes skönt med tanke på att de är två i magen å de kan gå segare för dom å växa till sig !! Kort å gott väldigt nöjd över att se bebbarna men missnöjd över den otroligt långa väntan !!
    Åååh va underbart!! Skrattande
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-12 20:07:07 följande:
    Jo, jag känner en otrolig lättnad över att få se att dom levde båda två

Däremot blev jag lite fundersam över pillerna som man ska stoppa vaginalt .. Är det nån annan som fått det under tidig graviditet ?
    Jag måste prata med bm om detta med, har d känt att du hat svamp? För det är svamp va? Jag har ju ganska stora problem med det i vaniga all men försvinner nästan alltid vid graviditet va jag vetat om, men har fött båda mina barn för tidigt som börjat med vattenavgång, Olivia 2 veckor innan, va ju helt ok men Freja kom 3.5 veckor innan och räknades därmed som prematur och vill inte få en bebis som är ännu mer prematur!
  • frukarlssonn

Jag är 37 år, gift och två barn, bor i villa i en liten stad i Skaraborg Är ursprungligen fr Gb men flyttat runt lite här och var. Bott i Alingsås och Vänersborg. Men vi siktar på att i framtiden flytta tillbaka till Alingsås som är min mans hemstad och vi älskar det båda! Väntar bara på att min man ska få chansen till förflyttning

• frukarlssonn

Gbg*

• Novalie2013

Nej det är inte svamp utan bakteriell vaginos, det är bara ph-värdet som är för högt å då får man illaluktande flytningar .. Inte svamp.. Däremot kan man få svamp av pillerna jag har fått .. Så vi får väl se om jag får svamp efteråt .. Hade en bekant som hade haft svamp men de gick bra med fl ändå och kom efter bf .. Men man vet ju inte.. Jag tror dom är noggrannare att behandla just för att jag har risken att föda för tidigt iaf .. Jaja har två tabletter kvar nu.. Man ska ta tre 1 varje natt.. Å det gick bra natten nu så får se hur de känns om två dagar till... idag ska dottern få 6 månaders sprutorna.. Blä .. Jag blir så ledsen när hon blir ledsen ... Å inte hjälper det med graviditets hormonerna heller.. Brukar aldrig böla när jag tittar tv men nu är det hela tiden

• juliaannaeva

Jag har haft så några gånger o har fått dalacin utskrivit, tyvärr så kommer de ju ofta tillbaka... Men de är helt ofarligt under grav. Jag fick också de när jag var på vul o har behandlats nu

• Novalie2013

Okej , känns ju skönt att man inte är ensam.. Har läst att det är svårt å bli av med å att man i stort sett får svamp av tabletterna å sen får man piller mot de å får bort de men då kommer BV tillbaka osv... Verkar drygt när dom kommer på att man har sånt där...

• juliaannaeva

Ja de är inget vidare :( har nog haft de 4 ggr tror jag. Men oftast så kan man be om några uttag åt gången så behöver man inte lägga sig i den berömda stolen varje gång för att konstatera de... ;)

Jag tar lactal emellanåt för att hålla ph balansen i schack finns ju receptfritt på Apoteket!

Skönt att ni såg två sprattlande knortar där inne!

Ska ni ta reda på kön?

• Novalie2013

Ja vi kommer nog ta reda på kön, om vi inte har skygga å blyga små bebbar som inte vill visa vi tog reda på det förra gången å de kändes skönt att man visste med tanke på att min man har lite svårt med att bestämma sig för namn, han vill gärna "nöta" in de för å se om han gillar de .... Men vi har väl i stort sett bestämt namn men beror ju på vad det blir ... Hoppas lite på en av varje

Ja de verkar va lite drygt med sånt där... Men fick iaf 3 uttag utskrivna iaf ..