• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • IdaMaria85
    Novalie2013 skrev 2013-08-13 12:47:23 följande:
    Va kul att de va en sprallig liten bebbe där å så vet du ju nu att de är en iaf

Känns helt fantastiskt! är sååå lycklig...
  • Afla
    juliaannaeva skrev 2013-08-13 13:19:26 följande:
    Magen i vecka 12! Dags att berätta nu kanske

Ser inget... Men läser på telefonen, kanske funkar det vid datorn?
  • Förvirrad

Brukar hålla till i en annan mars-tråd men hoppas att det är ok att jag skriver här med.

"Har varit på mitt vul idag, men blev inte mycket klokare eller lugnare av det. Ska vara i v.7+2 och det kan diffa några dagar så möjligtvis v.6+9. Bebisen syntes och hjärtat slog, men den var mindre än förväntat. Mannen såg den, men jag kunde inte riktigt se skärmen så jag såg bara en prick.
    Läkaren var positiv, men ville ha mig till fulla v.5 eller 6. Det stämmer ju inte. 
    Ska få gå dit om en vecka igen.
    Mannen är glad för att hjärtat slog, men jag har hört att om de inte motsvarar storleken för veckan man är i så är något fel. Han såg huvud och armar och hjärta. Jag såg två prickar, men gyn såg också. Hon mätte den inte. Nästa veckas VUL är för min skull eftersom jag blev jätteledsen av att den var mindre än den skulle. Hon sa att maskinen kan diffa en vecka, men det tror jag inte på riktigt.
    7+2 är tidigt, men jag hade sett att den skulle vara ca 11 mm då. Vet inte hur stor den var. Men syns hjärtat i v.5??

Jag vet inte vad jag ska tro.
    Visst hoppet är inte ute, men den kan inte vara gjord nästan två veckor senare."

Någon som kan hjälpa mig att tyda resultaten. 

• Novalie2013

Vad jag har för mig så ser man hjärtat från cirka v 6 om man har tur... Dom vill gärna att man kommer runt v 7 ... När dom tittade på mig i v 7+2 så va mina 10 respektive 11 mm men hon sa då att jag va i vecka 6+5 .. Men nu igår så vart jag framflyttad då dom växt till sig .. Va igentligen i v 9+5 men blev framflyttad till 10+2 istället ... Så visst kan dom se fel om dom har dåliga apparater ...

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-13 06:54:10 följande:
    Nej det är inte svamp utan bakteriell vaginos, det är bara ph-värdet som är för högt å då får man illaluktande flytningar .. Inte svamp.. Däremot kan man få svamp av pillerna jag har fått .. Så vi får väl se om jag får svamp efteråt .. Hade en bekant som hade haft svamp men de gick bra med fl ändå och kom efter bf .. Men man vet ju inte.. Jag tror dom är noggrannare att behandla just för att jag har risken att föda för tidigt iaf .. Jaja har två tabletter kvar nu.. Man ska ta tre 1 varje natt.. Å det gick bra natten nu så får se hur de känns om två dagar till... idag ska dottern få 6 månaders sprutorna.. Blä .. Jag blir så ledsen när hon blir ledsen ... Å inte hjälper det med graviditets hormonerna heller.. Brukar aldrig böla när jag tittar tv men nu är det hela tiden
    Ahaa ok då förstår jag
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    juliaannaeva skrev 2013-08-13 19:17:41 följande:
    Har ni familje livs nya app? När jag ladda ner den kunde jag se allt
    Funkar inte på android  va?
    Olivia 090610 ~ Freja101020