• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn

Alltså jag fattar inte hur jag ska hålla detta hemigt en månad till? Jag har redan mage innan jag svullnat upp och mot em ser jag ut att vara i v 20! Mina två närmsta kollegor vet men jag säger ju liksom inget till lärarna och föräldrarna än och det syns ju... (Jobbar på skola/fritidshem) Vill ju så gärna vänta tills kub... En månad kvar liksom.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • stuvadvitkål

Har alla här inne fått en lite kula på magen eller? Är i vecka 9 (8+2) känner INGET mer än uppblåst om jag ätit mig för mätt?

• himla

jag ska bara berätta på jobbet sen ska jag släppa lös på fb så alla runt omkring mig får reda på att Lill-Bus boat in sig ...  Händer det något så vill jag att alla ska veta varför jag inte är mitt gamla glada vanliga jag !

Men man måste nog gå utifrån sig själv när man tycker att det är lagom att berätta .. oftast är det väl så att man berättar för några vid pos grav test ... sen berättar man för jobb å resterande runt v 12 å fram till RUL...

Min "bula" syns lång väg ... å när jag var till gyn idag å han först kände utanpå magen var han sen när han gjorde själva vulet skratta till lite när han sa att det är bara en ... han trodde att det var två då min livmoder är mycket större än vad Lill-Bus behöver i v. 11... men som han sa inget ovanligt då det är graviditet nr 6 , kroppen vet precis vad den ska göra !     

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312
  • Afla

De andra graviditeterna har vi berättat innan vecka 12, med andra barnet berättade vi rätt snabbt för folk förstår ju ändå när man springer och spyr konstant . Men denna gång har vi inte berättat för nån än, är i vecka 10 och det är bara jag och mannen som vet (förutom ett par stycken till som har sneglat på min mage).

• Novalie2013

Tack , fru Karlsson

Vi har berättat för alla närmsta, med tanke på att jag troligtvis kommer behöva lite hjälp/stöd längs vägen om de går bra med tanke på dottern som bara är 6 mån.. Facebook väntar jag med så länge de går , har vissa alldeles för "påiga" bekanta som skulle kläcka massa kommentarer som jag inte behöver.. Förutom den jag kommer få höra hela tiden (men gud va tätt inpå eran dotter) ... Å den andra ( ja du kommer ju verkligen bli slutkörd som mamma) ... Bara en del som man redan hört ... Men oxå fler som grattar å tycker de är kul å hoppas att allt går bra..
    Min chef ska jag prata med ganska snart då jag å min man jobbar på samma bolag... Mindre firma så chefen kommer få de svårt å bli av med mannen min ett tag .. Så han behöver nog all tid i världen på att fixa ersättare så länge ...
    Min mage är större men vissa stunder är de väldigt mycket "mat" i magen å då är jag större än på bilden men som sagt det är bara 6 månader sen jag fick dottern så min kropp har liksom inte glömt bort vad den ska göra.. Plus att de är två.. Åh vad jag hoppas att de kommer att gå bra nu... Har haft tvillingar förut ( dock enäggs ) å då fick jag mf ;-( men nu är det iaf tvåäggstvillingar så har lite större chans som dom säger så fint... Jaja jag är inte så jätteorolig men klart tankarna finns till och från... Men just nu glädjer jag mig över att kommit såhär långt

• Prinsessan på ärten

Vi ska på 30 års fest på lördag och gästerna vet inget. Jag har nyss gått igenom ALLA klänningar. De som brösten fortfarande får plats i, ser magen hög ( hög hög) gravid ut... Har no hittat En som funkar.. Men det är hög tid att berätta.

Det börjar bli liiiite bebibula när jag drar in magen men mest är det gaser tror jag. Rund som en boll på kvällarna. Även när jag ligger på rygg...

• Novalie2013

Glömde skriva i mitt inlägg att på dopet vi har i september kommer väl va i v14 då tror jag .. Har iaf köpt en tröja där de står bebisar på suprise !! Bara hoppas att gammelfarmor inte får hjärtsnurp !! 94 bast å pigg som attan

• elion

Idag har jag varit på inskrivning. Och vilken skillnad på min barnmorska mot hon jag hade förra graviditeten. Hade jag vetat hur bra det kunnat var hade jag bytt direkt. (Råd till alla som känner sig lite obekväma med sin BM - byt!).
    Ska på ultraljud nästa vecka, blir spännande. Räknar ner och hoppas allt står rätt till!

Ja. Angående magen. Det är inte klokt vad gravid jag ser ut om kvällarna. Novalie- så där ser jag ut jag med, och då är jag bara i vecka 9, och det är (well, troligtvis då) bara en. Jag som hade hoppats på att bli lite mindre den här gången. Kan jag nog glömma. 

• IdaMaria85
    stuvadvitkål skrev 2013-08-15 19:13:41 följande:
    Är jag korkad om vi vill berätta i vecka 10 att vi väntar barn? Jag tänker som så här, visst det är tidigt o inte kul om något skulle hända, Men bor på ett såpass litet ställe att skulle något hånda så skulle alla ändå få veta för alltid någon som läcker, eller vad tycker ni?

När jag var gravid sist så berättade jag tidigt för de flesta, fick sen missfall i vecka 8, vilket var väldigt tungt. Det som var värre än själva missfallet var dock min mor som kände sig tvungen att älta missfallet hela tiden då hon var väldigt ledsen med, därför väljer jag denna gång att enbart berätta för mina systrar i ett tidigt skede och resterande människor efter ett lyckat vul. Är nu i vecka 11. Har gjort mitt ultraljud så mamma får reda på att det gror en ny bebis i mig i morgon. .
  • Anka77

Jag kommer inte kunna hålla detta hemligt så länge till, är i v 9 nu och det är flera på jobbet som redan räknat ut. Magen är gigantisk på eftermiddagen, så egentligen är jag mer förvånad att det inte varit fler som frågat ;)

Det gör mig inget om folk vet. Hade ett ma för några år sen i v 13, det var skönt att alla omkring visste för det var jobbig tid. Och skönt å slippa förklara då...