• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-10-05 19:43:21 följande:
    Männen har ju tyvärr svårt å se det från vårat perspektiv tyckte inte min man brydde sig om min oro i början heller men tror jag missade hans signaler lite.. Han var oxå orolig men visste inte hur han skulle prata om de.. Men han hjälper till så gott han kan, å lyssnar iaf vad som oroar mig även om han inte känner på samma sätt som jag.. Blir ju alltid värre för den gravida med alla hormoner
    Min man vill förtränga all oro. När jag ngn gång råkat nämna att tänk om det inte lever där inne så blir han upprörd och vill inte höra talas om det. Så visst finns det nog en oro innerst inne men hanterar det på ett annat sätt än jag gör.
    Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
  • Anka77
    frukarlssonn skrev 2013-10-05 21:25:29 följande:
    Min man vill förtränga all oro. När jag ngn gång råkat nämna att tänk om det inte lever där inne så blir han upprörd och vill inte höra talas om det. Så visst finns det nog en oro innerst inne men hanterar det på ett annat sätt än jag gör.
    Ungefär så blir min med. Fast jag tolkar också att han blir irriterad :(

Vår nr 3 blev till direkt efter ett sent missfall och jag var sjukt orolig hela tiden, mådde så dåligt och hade det jobbigt rent fysiskt med foglossning, sammandragningar och trötthet, som säkert till viss del berodde på hur jag mådde i själen. Nu är jag inte orolig på samma sätt eller så mycket, men när oron kommer så kan jag inte släppa det. Nu vill jag inte säga nåt till maken då det känns att jag inte får varken stöd eller förståelse. Han märker givetvis att allt inte är ok men jag svarar att jag bara är trött :(
  • Novalie2013

Mja, karlar är ju inte så pedagogiska.. Åtminstånde inte alla om jag säger så.. De finns ju en del som har lätt å prata å förstå.. Men många gör det inte...

• Prinsessan på ärten

Just nu lider jag av den stora hungern...
    Är SÅ HUNGIG HELA TIDEN!

äter nyttigt mellanmål, det håller i en kvart sen är jag dödshungrig igen...
    Enl apparna är bebisen på växtrsupurt nu i vecka 19-20 så jag antar att det är anledningen.. men åh så hungrig jag är :) 

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-10-06 09:50:58 följande:
    Mja, karlar är ju inte så pedagogiska.. Åtminstånde inte alla om jag säger så.. De finns ju en del som har lätt å prata å förstå.. Men många gör det inte...
    Nej herregud va klumpigt min man kan uttrycka sig alltså...
  • Novalie2013

Hahaha ja, klumpig är bara förnamnet ibland tur man tycker om dom ..

Har oxå blivit hungrigare , men allt beror på hur man känner sig.. Ibland är jag hungrig men inte ett dugg sugen på å stoppa i mig något

• tjejhalmstad

Är också hungrig ofta :P Får ibland gå upp mitt i natten för att ja vaknar och inte kan somna om ifall jag inte går och äter någonting, så oftast brukar jag ta tex. fil runt 11 tiden innan läggdags för att slippa gå upp. :P

• stuvadvitkål

God kväll, här är jag, har vart lite frånvarande här, jobbat mycket vart lite sjuk o så, allt är bra o tid för ul har bokats så nu längtar vi till den 24 oktober <3 idag gick jag in i vecka 17, har kännt lite sprattel i några veckor men nu ikväll har jag kännt mer aktiva rörelser, höll på i flera minuter, så himla mysigt, hoppas allt är bra med er andra

• Afla

Ingen extra hunger här, vågen står fortfarande på -3kg, trots vecka 18 nu. Börjar få en rejäl kula dock. Rul på tisdag... Längtar!!

• stuvadvitkål

Förresten.. Skulle det vara intressant med en grupp för oss här inne på facebook istället? En "hemlig" som ingen av våra bekanta eller vänner kan googla fram o luska i det man skriver?