• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    CrazyMee skrev 2013-10-05 09:35:50 följande:
    Här känner man ingenting... Trist :(
    Dessutom börjar man ju tänka dumma tankar. Tänk om allt inte står rätt till?!
    Är ju ändå i v.19...
    Känner hlr inget Visserligen bara i v16 men minns att de va så sist med, jag va en av de sista som började känna min bebis.
    Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
  • CrazyMee

frukarlssonn: jag kände också sent förra gången. Fick reda på vid RUL att jag hade moderkakan i framkant. Så då fick man ju en förklaring till slut. Hoppas det är samma denna gången! Kände väldigt lite över huvudtaget förra graviditeten...
    Men lite jobbigt är det allt att man inte känner något :(

• frukarlssonn
    CrazyMee skrev 2013-10-05 12:15:56 följande:
    frukarlssonn: jag kände också sent förra gången. Fick reda på vid RUL att jag hade moderkakan i framkant. Så då fick man ju en förklaring till slut. Hoppas det är samma denna gången! Kände väldigt lite över huvudtaget förra graviditeten...
    Men lite jobbigt är det allt att man inte känner något :(
    Ok. Jag har dock inet haft moderkakan fram. Men jag har aldrig känt innan v18 så jag andtar helt enkelt att jag inte har så lätt fr att känna bebisen.
    Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
  • Pixlar

Jag har en väldigt känslig livmoder, känner typ allt som försiggår där inne (ägglossning tex, och den här grav kände jag tydligt när ägget fäste - det gjorde ONT!), så det är inte konstigt att jag känt bebisen röra sig så tidigt. Misstänker ändå att jag har moderkakan i framvägg för det är en ganska stor yta fram på magen där jag inte känner några rörelser alls, de känns mest nere vid bäckenbenet och på sidorna..

• Snowflakee
    CrazyMee skrev 2013-10-05 09:35:50 följande:
    Här känner man ingenting... Trist :(
    Dessutom börjar man ju tänka dumma tankar. Tänk om allt inte står rätt till?!
    Är ju ändå i v.19...
    Jag har precis börjat känna av min lille och är i vecka 18 (17+6) så det kanske kommer. Jag kände väldigt tidigt under min förra graviditet så har varit jätte orolig så det är så olika mellan graviditeterna. Hoppas du känner lite sparkar snart så du slipper oro dig i onödan. 
  • Novalie2013

Ja vi hoppas på att alla får känna snart såg i min bok som jag skrivit om dottern att jag kände fladdret första gången v15-16 och sen kände jag dom riktiga sparkarna v.22-23 så de är olika

• Anka77

Är 15+4 idag, känner lite fladder ibland några veckor tillbaka (barn nr 4), men när det uteblir några dagar blir jag så noijig och tänker direkt att det är nåt fel :( maken är så trött på min oro, han tycker att jag ska kunna släppa det eftersom allt såg bra på ul i v 12. Känns som att jag inte får nåt stöd av honom vilket gör mig så ledsen :(

• Novalie2013

Männen har ju tyvärr svårt å se det från vårat perspektiv tyckte inte min man brydde sig om min oro i början heller men tror jag missade hans signaler lite.. Han var oxå orolig men visste inte hur han skulle prata om de.. Men han hjälper till så gott han kan, å lyssnar iaf vad som oroar mig även om han inte känner på samma sätt som jag.. Blir ju alltid värre för den gravida med alla hormoner

• Novalie2013

De är väl oxå därför vi sitter å pratar med andra i samma sits, för att kunna få stöd å svar på konstiga frågor och speciellt oro..