Novalie2013 skrev 2013-09-28 22:28:08 följande:
Aha, okej .. Ja de är ju som sagt inte fullproppat med vårdpersonal direkt .. Så förstår hur du känner.. När jag gick på min sjukskrivning/graviditetspenning så blev de bara 3 st som skulle göra 5-6 personers jobb.. Så de kändes.. Men jag pratade med chefen tidigt och vi löste det på bästa sätt under min halvtids sjukskrivning först å sen heltid .. Idag har dom blivit betydligt fler , så de klarade av allt trots att jag vart gravid men mycket pga att jag berätta tidigt så han kunde planera

när jag vart gravid denna gång hade han precis börja planera för min återkomst så han fick en smärre chock när han insåg att jag skulle va borta minst 1,5 år till

men han gratulera å va glad ändå

de är aldrig kul å gå hem när man vet att sina kollegor behöver en... Men allt löser sig till slut

Tur att din chef inte r som min kompis sambos chef. När han berättade att de skulle ha ett barn till, säger chefen: har ni aldrig hört talas om preventivmedel? Jag tänker minsann inte gratulera. Ja fråga mig inte, bitter till tusen el ngt... han har ju egna barn.