• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Mom14

Åh  vad roligt med alla vul, jag vill också men som jag sagt tidigare så är det ca 5 veckor kvar innan inskrivning överhuvudtaget. Jag som vill se min lilla kotte. :( 

Är det någon mer här inne som gått ner i vikt? jag pendlade mellan 61-62 innan jag vart gravid och nu väger jag 58.. visseligen så har jag väldigt svårt att äta, för mår illa, men kräks inte (peppar peppar)
    Men hur mycket är det "bra" att gå ner när man är gravid? jag har läst att vissa gör det, men hur mycket som helst kanske inte är bra?  

• LilyHearts

Novalie det är samma för mig. Tittar lite på vagnar på nätet men kommer inte att beställa någon till typ dec/jan. Skulle inte våga än.

• stuvadvitkål

Novalie:
    Mår du fortfarande dåligt? Jag slutade röka helt för tre dagar sedan innan tog jag max 10 bloss om dagen av sambon men nu när jag slutat röka iaf så har mitt illamående försvunnint helt :)

• Jessspaaa
    Novalie2013 skrev 2013-07-31 08:53:41 följande:
    Lycka till idag .. Själv dricker jag kaffe som vanligt på morgonen .. Men kan inte dricka kolsyrat längre ingen större förlust önskar mina cigg smakade illa oxå , för jag har grymt svårt å sluta med de... Jag blir superstressad bara jag tänker på det ;-( jaja vi får se hur det går .... Gaser i magen finns det gott om å speciellt på kvällen ... Vad kul att ni köpt eller är på väg å köpa vagn.. Men hur vågar ni? Själv är jag superfeg:-/ visserligen väntar jag två å det är väl den största anledningen till att jag väntar så länge jag kan.. Samtidigt som dottern behöver en större "liggvagn" om hon nånsin ska kunna sova ute i en vagn igen. Fattar inte hur vissa vagnar kan ha så liten ligglängd jaja man lär sig av sina misstag... Men den vagnen jag har är en kombi så sittvagn till henne har jag ju... Men vågar knappt titta på en tvillingvagn med tanke på allt som kan hända ...
    Jag vågar inte riktigt heller köpa vagn eller något sådant än. Jag har inskrivning om 4 veckor. Samma här med gaserna, speciellt på kvällen. Igår var vi ute och åt med min sambos familj då hans pappa fyllde år och helt plötsligt fiser jag ganska högt. Ganska pinsmat, hehe. 
    Lycka till med att sluta röka :) 

• asan25
    juliaannaeva skrev 2013-07-30 20:26:06 följande:
    Åh imorgon 08.30 är de dags för vul :D
    Hur har det gått?
    Jag är nyfiken!
  • Novalie2013

Oxå nyfiken!! Undrar hur det gått jo jag mår som sagt fortfarande illa, men det gjorde jag förra gången oxå.. Spyr på morgonen å kanske nån gång på dagen.. Beror på... Lyckades inte sluta med dottern men drog ner rejält.. Men samtidigt som det ger dåligt samvete så är det de enda som får en att inte va ständigt oroad å tänka så mycket .. Men som sagt jag vet ju självklart om riskerna vilket gör mig mer oroad just nu med tanke på för tidig födsel... Mm jobbiga faktorer på båda håll jag gick ner 3 kg förra grav, och totalt fick jag upp 8 kg när allt va klart.. Tappade 9kg efteråt... Nu har jag gått ner 2 kg igen pga illamåendet.. Men som sagt det är ingen fara för va så säker på att du tar igen det med tiden som går... Sitter å kollar vagn.. Fastnade för teutonia team s4 2009.... Är det nått å ha? Kommer köpa en begagnad då det inte är i min prisklass å köpa en ny för typ 12000..... Urs va allt ska kosta...

• Novalie2013

Jesspaa.. Jo det kan jag förstå blivit lite pinsamt men va fasiken .. De är ju sjukt svårt å kontrollera i alla lägen.. Å man ska ju hålla skiten borta från en liksom hahaha

• Jessspaaa
    Novalie2013 skrev 2013-07-31 09:48:14 följande:
    Jesspaa.. Jo det kan jag förstå blivit lite pinsamt men va fasiken .. De är ju sjukt svårt å kontrollera i alla lägen.. Å man ska ju hålla skiten borta från en liksom hahaha
    Hahaha ja eller hur. Jag har heller gaser än att vara illamående och kräkas. För det gör jag inte än faktikst, peppar peppar. Såg att du gjorde det, hoppas det gå över snart.
    Själv är jag väldigt svullen kring magen också.  
  • juliaannaeva

Nu är jag hemma från vul med två fina bilder på våran lilla knodd! Vecka 10 stämde bra o man såg ett fint hjärta slå känns underbart! P

Svar på tråden BF Mars 2014